Vragen over de 5e verjaardag?

Een paar vraagjes:


  • vanaf welke leeftijd geeft een kind partijtjes?
  • als ze op school trakteren, maken de ouders er dan nog iets bijzonders van (knutselen ofzo) of is dat alleen op de peuterspeelzaal?

mijn neefje had een feestje vanaf dat hij vier werd.

jan is afgelopen oktober 5 geworden en heeft zijn eerste feestje gehouden toen.



mbt tracteren; is verschillend per ouder.

er zijn ouders die er idd wat leuks van kamen ( iets leuks met iets lekkers, of iets leuks van iets lekkers) terwijl anderen “gewoon” met zakje chips aankomen zetten

Kinderen die bij ons op school 5 worden trakteren wel. Ze gaan ook de klassen rond.



Om inspiratie op te doen voor traktaties kan je kijken bij de website van het Voedingscentrum. Ze hebben daar leuke, lekkere en gezonde ideeën om te trakteren.

Tiemen heeft zijn eerste partijtje gehad toen hij 5 werd, dat was in november. Hij mocht 5 kindjes uitnodigen (nou oke, het werd eentje meer aangezien meneer niet kiezen kon :roll: )

Tip: max 2 uurtjes. In 2 uur tijd kun je leuke dingen doen en het is lang genoeg. 3 uren is echt te lang (ervaringen om me heen te horen dan)



Trakteren deed Tiemen in de klas. Zijn verjaardagfeest en uitnodigingen en alles stond in het teken van piraten. Ik had de uitnodiging in een plastic fles gedaan, met psp Tiemen op een onbewoond eiland gezet, als traktatie had Tiemen (door moeders in elkaar geknutselde) schatkistjes met chocoladegeld, snoephaaien en een ballon erin.



Op het feestje mochten ze verkleed komen, als spelletjes deden we schateiland versieren (zo’n eierkoek, kunnen ze van alles op doen), haaien happen (in een bak water snoephaaien doen) ouwerwets koekhappen (piratenkoek uiteraard) en ze hebben een schat gezocht (kookwekker in een theedoek met veel chocoladegeld, die verstoppen en geloof het of niet, ze zijn muisstil om de wekker te kunnen horen, echt zo leuk!)



Hmmm. Lang antwoord, maar het was zeer geslaagd allemaal!

emma had eerste feestje met vier…trakteren doen ze wel op school met vijf… en er komen soms hele bouwsels mee de klas in …



wij hadden negerzoenen op een soepstengel geprikt ( lucifers) en deze in doosjes gedaan die we beplakthadden met de buitenkant van een lucifersdoosje



feestje dit jaar zijn we naar het bos geweest voor een speurtocht