vragen over borstvoeding op kdv, kolven, bewaren en vervoer

Nog best lastig om een passende titel te bedenken :slight_smile:



Mijn oudste ging pas met 13 maanden naar het kdv dus ik heb hier nog helemaal geen ervaring mee. De jongste (4.5 maanden) gaat morgen wennen… :shifty:



Ze krijgt nu 4 borstvoedingen op een dag, op verzoek, maar i.t.t. haar zus houdt deze meid een heel duidelijk ritme aan:



's ochtend rond een uur of 7

eind van de ochtend 11-12 uur

eind van de middag 16-17 uur

's avonds rond half 9, om de dag geeft papa een flesje afgekolfde melk om te oefenen. Dat gaat super, ze drinkt in één teug 130 ml weg. Vaak wil ze daarna alsnog de borst.



Toen ze minder vaak dan eerst voor een voeding begon te komen, ben ik die gaan kolven voor de vriezer. Ik ben daar mee gestopt toen ik 55 bekertjes vol had van 150 ml 8)



Morgen moet ze om 13.30 gaan wennen, tot 18.00. Dan moet ze dus rond een uur of 16.00 daar een flesje. De reistijd huis-kdv is ruim 45 min. Hoe doe ik dat, als ik haar een bekertje uit de vriezer wil geven? Dat vanavond of morgenochtend al uit de vriezer halen? Kan ontdooide melk 45min buiten de koelkast en dan op het kdv weer in de koelkast? En verse melk?



Stel dat ik rond 11.00 kolf en het daar in de koelkast zet, het rond 15.00 er weer uithaal, via het kdv naar huis reis (30+45 min) en het dan thuis invries? Of het op het kdv in de koelkast laat staan? Kan ik de melk die ik maandag kolf en dan daar in de koelkast zet, 45 minuten er uit halen voor de reis en dan op het kdv weer in de koelkast zetten zodat die woensdag, 2 dagen later, gegeven kan worden? In alle die mooie bewaartijdenschema’s is niets over reistijd te vinden namelijk

:shifty:



nog een vraag; kan ik de melk gewoon in een diepvriestasje van de supermarkt bewaren? moeten daar dan koelelementen bij?