'vragen en ideeen uitwisselen over de winkels en VERZENDEN'

Zo naar aanleiding van een ander topic wat als het goed is gesloten gaat worden open ik deze…

Om ideeen uit te wisselen om je winkeltje beter te maken en makkelijker aangezien het winkel systeem zo gaat blijven!

Om te brainstormen over het zo goedkoop mogelijk verzenden en je frustraties over TNT te uiten :mrgreen:

Of je postkantoor :angel:

Dusssssssssssssssss dames en medewinkeliers leef je uit :wink:

okee dan tips die ik nog weet;


  • zet in je eerste bericht op pag 1 een index
  • zet een nummer bij elk aangeboden artikel in je winkel
  • stel je vragen via pb aan de verkoper
  • stuur pb aan de verkoper, waar jij belangstelling voor hebt
  • zet in je titel op welke datum je nieuwe artikelen geplaatst hebt
  • verwijder zsm foto’s van artikelen die je verkocht hebt
  • ga geen vragen stllen/opmerkingen plaatsen in het topic
  • zet ook in je eerste bericht dat je graag vragen ed via pb hebt



    ik zei toen ook al, ik krijg af en toe pb van wil je ajb het geklets van … op pag… verwijderen

Hallo,



Klinkt raar maar even strijken van kleren helpt ook. Vooral als je veel hebt om te verzenden.



En plastic zakken bewaar ik nu helemaal. Gaat het beste beweegt makkelijker mee



Tevens action heeft goedkope enveloppen.



Zoveel mogelijk zelf wegen en naar de brievenbus brengen. Mijn ervaring is dat ze bij postkantoor alles pakketpost willen maken. Heb wel eens binnen postzegels gehaald en buiten opgeplakt en in de brievenbus gepropt… is aangekomen.



Laats nog dat de buurvrouw (jeanwi) bij het winkeltje was . Die hielp mijn dochtertje met een envelop die ze als pakketpost wilde bestempelen… grrrrr… Ze stak er gelukkig een stokje voor. Het was duidelijk geen pakketpost. Iets platter gemaakt en als nog gewoon verzonden.

( Voor 1.76 ). :wall:



Dus mijn dochtertje mag alleen nog maar met postzegels erop verzenden.



grz: jarreau

ik verzend kleding juist liever in een goed dichtgeplakte plastic tas, dan in een enveloppe… Als het maar een beetje regent, gaat de enveloppe al gauw stuk… en loop je kans dat de kleding vies wordt… Een plastic zak scheurt niet zo snel, en houdt de inhoud gelijk mooi droog!!!



Een etiket erop met het adres en je bent ook klaar…



Een tip nog, de kleine tasjes van etos en villa happ zijn ideaal voor het verzenden van bijvoorbeeld één truitje of broekje!!!

Ja ik had ook die kleine van de prenatal gebruikt hengsels erafgeknipt en de bovenkant dichtgeplakt met tape :thumbup:



Trouwens verpakkingstape is ook bij de action maar 0,69 en werkt goed!!

Ik heb ook nog een tippie.



Ik krijg hier dus heel vaak gescheurde en opengereten enveloppen bezorgd :wall: en ook wel eens kleding eruit/niet bezorgd etc. Om die reden vraag ik nu altijd om een ‘dubbele verpakking’. De kleding eerst in een dun plastic zakje met daarop een extra adressticker o.i.d. en die vervolgens in de envelop of plastic buitenzak met daarop gewoon het adres als normaal. Mocht envelop en inhoud nu van elkaar worden gescheiden, dan is in elk geval nog duidelijk waar de inhoud naartoe moet!



Ik vraag het nu standaard als ik iets koop… en ik verzend kleding zelf nu ook altijd op die manier. Vind ik wel een safe gedachte!

je doet het in een tas in een doos plakt m goed dicht adres en afzender erop en naar het postkantoor.bewaar het bonnetje dat je krijgt,trachandtrace nummer,tot de ontvanger laat weten dat het is aangekomen :thumbup:

hoe kun je ook al weer een pakketje volgen?



Ik heb hier wel een pakketnummer maar als ik naar track & trace ga, pakt ie dat nummer niet :think:

Ligt eraan wanneer je het pakket verzonden hebt, kan een dag duren voordat je ‘iets’ ziet.



Track&Trace+ de postcode invoeren, als het goed is zie je dan waar het pakje is, mits het al in het postproces is opgenomen

zijn babykleertjes bijna altijd pakketpost als je er bijv 2 a 3 stuks verzend of kan er ook veel door de brievenbus, hoe doen jullie dit?

Ik doe het of in een grote envelop wel eerst in een zakje tegen nat weer.

Of in een zakje mooi vouwen dikke tape erom en een dubbelgevouwen a4tje erop plakken met adres en afzender.

Ik laat het wegen bij het postkantoor en daar checken ze of het door de brievenbus past en dan is het :thumbup: voor verzending.

Iemand een andere suggestie dan versturen in een grote envelop?

Kom net bij postkantoor weg.Wilde 2 broekjes versturen express al apart in envelop gedaan paste ze niet door de “testgleuf” :evil:

Dus heb ze nu verzonden als pakketpost…

Shirtjes geen probleem via envelop versturen,maar een broekje :cry:

Anders opvouwen zodat de broekband niet dubbel komt :thumbup:

@miranda33 wrote:

Iemand een andere suggestie dan versturen in een grote envelop?

Kom net bij postkantoor weg.Wilde 2 broekjes versturen express al apart in envelop gedaan paste ze niet door de “testgleuf” :evil:

Dus heb ze nu verzonden als pakketpost…

Shirtjes geen probleem via envelop versturen,maar een broekje :cry:




Ja :angel: dat heeft echt met vouwen te maken.

Ik heb dan wel speciale enveloppen voor kleding :wink:

Dus die zijn niet plat :wink: en doe alles in een gipszak (plastic) alle lucht eruit en dan in een envelop.

Ik verstuur bijna alles voor € 2,20. Zelfs Vingino’s maat 11 :angel:

Ik heb even een vraagje.

Heb net een heel pakketje met pyjamaatjes verkocht.

Nu wilde ik ze gaan verpakken in een doos, maar dat weegt zoveel en dan zijn de verzendkosten duurder.

Nu vraag ik me af of het ‘veilig en goed is’ om ze eerst in een plastiek zak te verpakken en er dan bruin papier om te doen.

Zou dit stevig genoeg zijn?

DHL, heb ik ook een tijd voor mijn winkel gebruikt, ze zijn goedkoper maar duurt langer voordat het pakje aan komt

EN ik zou zeker niet de optie doen om t bij je thuis te laten ophalen, want bij mij al meerdere male gebeurd dat ze helemaal niet opgehaald werden…en dan nog maar te zwijgen over alle moeite om je geld weer terug te krijgen

@victoria wrote:

@miranda33 wrote:
Iemand een andere suggestie dan versturen in een grote envelop?

Kom net bij postkantoor weg.Wilde 2 broekjes versturen express al apart in envelop gedaan paste ze niet door de “testgleuf” :evil:

Dus heb ze nu verzonden als pakketpost…

Shirtjes geen probleem via envelop versturen,maar een broekje :cry:




Ja :angel: dat heeft echt met vouwen te maken.

Ik heb dan wel speciale enveloppen voor kleding :wink:

Dus die zijn niet plat :wink: en doe alles in een gipszak (plastic) alle lucht eruit en dan in een envelop.

Ik verstuur bijna alles voor € 2,20. Zelfs Vingino’s maat 11 :angel:




waar koop je die speciale enveloppen?

waar in verstuur je een deken voor bv wieg??

Inpakken in een plastic tas…

daarna inpakken met behangpapier :thumbup:



goed veel tape erop…en klaar is klara

ik heb van de week een broek verkocht op mp.

In een plastic zakje gedaan en opgevouwen in een (schone :wink:, pizza’s zitten altijd nog in plastic) pizzadoos van AH gedaan :mrgreen: Even ingepakt met cadeaupapier en adressticker erop.

Past best aardig wat in en past gemakkelijk door de brievenbus :thumbup: Geschikt voor spullen vanaf 250 gr.