vraaje over zwemmen en exeem!

een vriendin van mij haar dochter heeft exeem achter haar oren hier heeft ze al verschillende zalfjes voor gehad die allemaal maar even werken totdat… ze weer naar zwemles is geweest :roll:

hoe kunnen ze dit in vredesnaam gaan stoppen want ze staan nu haast op het punt om het grietje maar van zwemles af te halen en dat lijkt me toch niet echt de bedoeling…

hebben jullie mischien tips en truuks?

eczeem alleen achter d’r oren :think:

Is het niet smet?

Dat ze het te nat heeft daar misschien door natte haren ook??

Dan zou ik goed afdrogen haren in een staart en in de gaten houden dat het droog blijft!

Anders wat bepanthen erop smeren oid.

:hug: succes.

Jasmijn had twee weken geleden ook een smetplek achter haar oor (bij haar wel veroorzaakt door een plekje eczeem wat ze overigens over de rest van haar lichaam wel heeft). En daarbij zat ook nog eens een bacterie…speciaal zalfje gekregen en was echt binnen 3 dagen over.

(anti bacteriele zalf vragen).

Laura heeft ook af en toe last van eczeem (vooral op bovenarmen en knieholten trouwens), en dat wordt altijd erger na het zwemmen.

Van de huisarts mochten we eigenlijk liever niet zwemmen (maar ze vindt het zooooooo leuk). Maar als we dan toch gaan, dan moeten we heel goed afspoelen onder de douche, dan extra goed afdrogen (tip: gebruik zo’n hydrofiel luier in plaats van een gewone handdoek!) en meteen daarna goed insmeren met vaseline lanette creme (niet thuis pas, maar echt meteen in de kleedkamer).

Dat lijkt te werken, ze heeft nog steeds wel wat last van eczeem, maar minder dan eerst.

Succes!

Mag je zwemmen met eczeem?

Ja. Tenzij het eczeem ontstoken is of (teveel) open. Dan zwem je beter even niet.

Niet ieder kind zal het fijn vinden om te zwemmen. Vergeet niet dat water en met name water met chloor de huid doet uitdrogen. Wat je kan doen: je kind voor en achteraf goed insmeren met een vette zalf of crème om uitdroging te voorkomen. Zolang je kind het fijn vindt, ga vooral lekker samen zwemmen!

bron http://www.kindereczeem.nl

Zwemmen is niet zó slecht voor het huidje dat je kind met eczeem niet zou mogen zwemmen…wáter is de boosdoener wel…TE VAAK water! (dat zorgt hoe dan ook voor uitdrogen van de eczeem huid die dus al te droog is om mee te beginnen)

Dus hier in huis is zwemmen een ´watermoment´ en onze zoon ´mag´ maar 2x per week een watermoment.

Na het zwemmen gelijk douchen en insmeren (hier fan van koelalf echt topspul!)

volgens de huisarts is het echt exeem en ja alleen achter haar oren , links erger als rechts :roll:

ze fonen het al elke keer op de koele stand droog, haar haar gaat in een staart enz enz en ze smeren zich dus suf met de zalven van de huisarts , vaseline en bepathen… maar echt niks lijkt te helpen …

is het dan niet impetigo?

Dat is een soort ontstoken eczeem,krentenbaard achtig iets en dat gaat niet zomaar weg.

Moet je een abzalf of echt een kuur voor krijgen.

Raar zeg…

Al kan smet/eczeem erg hardnekkig zijn hoor helemaal in plooien :frowning:

goed het laatste zal ik eens door gaan geven , ze worden er zo moedeloos van , want zwemles gaat nu eigenlijk net sinds een paar weken goed en ze wil het nu zo graag even doorpakken(ze zijn al 1,5 jaar bezig!)

het is zooooo sneu voor het meidje haar vel achter de oren ligt er soms gewoon helemaal af… :cry:

Ik heb (helaas) nog nooit met Quentin mogen zwemmen…

Babyzwemmen? Geen denken aan, met z’n luchtwegen én z’n eczeem…

Peuterzwemmen? Ook geen denken aan, met z’n oorontstekingen, buisjes, luchtwegen, én z’n eczeem…

Mij is ten sterkste AFgeraden om met hem te gaan zwemmen omdat zijn huid zó gevoelig is voor invloeden van buitenaf, dat ik dit door bijvoorbeeld te gaan zwemmen NIET moet/wil opzoeken…

En daarbij… Quentin heeft dan ook echt last van z’n eczeem, dus ik haal het niet eens in m’n hoofd om te gaan zwemmen… Hij krabt zich zo al kapot (lijkt erg op z’n moeder wat dat betreft… :oops:). Dan kan hij (en ik) z’n lol op… Nee hoor, we gaan van de zomer wel naar gewone natuur-buitenbaden en het strand…

Al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat het babyzwemmen mij waanzinnig had geleken… :cry: Maar goed, dat is niet anders…

hier in den haag is een zwembad met zout water ipv chloor

misschien is dat wat?