vraagjes

Jarno is sinds een aantal dagen druk bezig met op het potje plassen. Vandaag gaat het erg goed :dance: . Straks krijgt hij ook een cadeautje. Het arme kind heeft al 21 stickertjes en nog geen cadeautje gehad :doh: :mrgreen: .

Maar wat ik me nu afvraag. Als Jarno plast, kan het gerust zo zijn dat hij vijf minuten later weer moet plassen, en vijf minuten later weer. En vanmiddag met zo’n hoge nood dat hij te laat bij zijn potje was en ernaast had geplast. Wanneer zal hij het langer kunnen ophouden/eerder voelen dat hij moet? Of krijgt hij dat vanzelf in de gaten door deze foutjes? En hoe doe ik dat als we weg moeten? Wel of geen luier aan?

Maandag heeft Jarno de hele dag geen luier aan gehad (behalve bij het middagslaapje) en dus niet gepoept. Dat deed hij dan gisteren op de psz, want dan heeft hij wel een luier aan. Kan ik ervan uit gaan dat hij ook gerust al op het potje kan poepen? Ik lees wel eens dat dit voor een kind veel moeilijker is :think: .

Ik heb eigenlijk nog veel meer vraagjes over zindelijkheidstraining, maar ik laat het hier maar even bij :smiley: .

mijn dochtertje is eerst 1maand plas zindelijk geweest en nou sinds bijna 2 weken ook met poepen zindelijk

ik heb gewoon de luier uitgelaten en steeds maar gevraagd wil je even plassne of poepen , nee oke ja oke dan kom maar snel en ik heb er geen groter feest van een poepje gemaakt ik dacht dan denken ze misschien dat dat bijzonder is meer dan plassen dus dat hou ik een beetje hetzelfde

wel doe ik snachts een luier om en tijdens de slaapjes , daar vind ik haar nogf te klein voor om dan ook al zindelijk te zijn :think:

succes er mee :thumbup:

Sinds gisteren hoef ik niet meer te vragen of hij moet plassen en gaat hij uit zichzelf op het potje. Maar dan wel alleen als hij in zijn blootje loopt, zo snel hij een luier aan heeft, vindt hij het wel goed. Hij heeft nu ook al twee keer gepoept, nu nog IN het potje mikken in plaats van ernaast :wink: . Ik denk dat we het er maar op moeten wagen en de luier gewoon moeten uitlaten, maar buitenshuis vind ik dat een beetje eng of zo. In ieder geval maar zorgen voor genoeg reservekleding.

ik heb een potje in de auto staan , en als we lang weggaan naar d estad of zo dan laat ik haar eerst daar in het potje achter in de kofferbak plassen , en dan een luierbroekje aan ,en al sze plassen moet in de stad dan zoek ik snel d edichtsbijzijnde wc , dat ging best goed , :think: