Vraagjes over Nintendo DSI (heb alleen playstation ervaring)

Wij hebben dus een PS 2 en 3, PSP en PSVita.



Voor de verjaardag van Lucas willen we nu een Nintendo DSI aan gaan schaffen.

Wij hebben dit gezien bij een ander kindje, en qua spellen die ervoor verkrijgbaar zijn, lijkt ons een DSI meer geschikt voor Lucas.



Nu heb ik me verdiept in de modellen, en hebben bewust voor de DSI gekozen. Dat 3D gebeuren is leuk/mooi, maar vind ik voor een bijna 4-jarige nog niet nodig.



Nu zie ik dus dat er verschillende spellen zijn, de DS spellen en de 3DS spellen.

Ik heb al gelezen dat DS op de 3DS kan (zonder het 3D effect), maar andersom niet.

Kan ik een DS spel op een DSI spelen? Of heb je speciale DSI versies daarvoor?



Dat kindje waarbij we het hadden gezien had een DS Lite.

Heb je dan echte DS Lite spellen, of zijn die DS spellen (met uitzondering van 3D) universeel?



Wij hebben dus alleen Playstation ervaring, dus ik heb echt geen idee.

Volgens mij staat de i voor interactief met camera en zo…



De gewone ds spellen kun e gewoon spelen op die ds maar de 3D spellen dus niet…



Je kunt ook elders op internet een kaartje aanschaffen met een micro sd kaartje er in en dan met je pc spellen downloaden … … Zoon kaartje word ook wel r4 benoemt maar zijn ook andere soorten van… Let op zit al verschil in maar ik wee net welke je hebben moetvoor dsi dus even zoeken per google want tussen die kaartjes zit al verschil…



Het is even uitzoeken maar scheeld wel geld…

O, dat is ook wel handig ja.



Ik geloof dat mijn man voor Robin op zijn PSP ook weleens spellen download en dat is inderdaad wel makkelijk.



Het valt me sowieso op dat het aanbod aan DS spellen veel groter is dan PSP spellen.

En sowieso, en dat was voor ons de doorslag om nu voor een DS te gaan, de spellen zijn ook veelal te spelen vanaf een jongere leeftijd.



Lucas speelt nu weleens op de PSP, maar toch begrijpt hij het vaak nog niet.



De DS waar hij op had gespeeld vorige week zat o.a. Diego en Mario op, en het aanbod in de winkel was nog veel groter zag ik.

Ik vind de Ds ook meer iets voor jongere kids dan de Ps. De keuze is inderdaad ook maar erg weinig in de Ps.



Mijn neefje van 5 heeft de 3d ervan. Deze heeft hij bijna niet aan staan. Is ook niet goed voor de ogen.



Hij heeft ook een kaartje op zijn andere Ds, op deze nog niet.

Kun je het 3D ook uitzetten?

Kijk, dat wist ik dan weer niet…



Heb ze in de winkel ook gezien, maar vond het ook niet echt spectaculair of zo.



Maar goed, Lucas word 4, ziet de consoles van zijn broer, dus eerst maar eens rustig aan beginnen. :wink:

@Anneke wrote:

Kun je het 3D ook uitzetten?

Kijk, dat wist ik dan weer niet…




Deze kun je inderdaad omzetten naar gewoon. Ik zelf vind dat 3d spelen ook niet fijn.

Dat is ook zo, mijn neefje heeft er twee en speelt er af en toe nog op.
Nu is hij weer aan het spelen op de Wii. Nu vind hij dat geweldig.

Ook mijn Gameboy van 20 jaar terug, heeft hij thuis. Daar sleept hij nu ook mee.

Kinderen op die leeftijd veranderen graag.

Dochter van mijn vriend is 10 heeft al bijna 2 jaar de Nds, amper op gespeelt. Zij heeft daar ook een kaartje in en genoeg meidenspellen op staan.

Lucas zit steeds op de PSP van Robin, en Robin is weer in de weer met de PSVita (die heb ik gewonnen bij Giel Beelen :smiley: ).

Maar zodra de batterij leeg is, of hij is het beu dan pakt hij de PSP van Lucas weer af. Tja, het is ook van hem… dus daar kun je weinig van zeggen.



De spellen worstelt hij ook wel mee, vandaar dat toen we die DS zagen we verkocht waren.

Dat past meer bij zijn leeftijd. Plus het ‘geruzie’ houd dan op, want dan hebben ze er allebei 1 van zichzelf.



Hebben vanmiddag een witte DSI gekocht. Nu nog even rondkijken welke spellen we erbij gaan kopen.

Waarschijnlijk sowieso iets van Mario.

als je een kaartje koopt heb ik wel een stapel Mario spellen op de harde schijf staan.

Hoe werkt dat dan?

Ik zal eens informeren naar zo’n kaartje, want daar zul je natuurlijk ook wel verschil in hebben.



Maar als het kan, dan zou dat inderdaad wel heel fijn zijn!