Hallo
Ik ben sinds gisteren Devano aant inbakeren omdat hij heel weinig sliep echt haze slaapjes hij is erg druk met zijn handjes en word dan steeds wakker en als hij dan voor een fles kwam viel hij steeds in slaap.
Het gaat super goed zodra ik merk dat hij moe word doe ik hem in de pacco inbakerzak en dan valt hij in 2 min in slaap maar nu slaapt hij wel heel veel is dit normaal?
ik heb het idee dat hij het wel heel lekker vind soms krijg ik hem niet goed stil als ik hem dan inbaker dan is hij rustig en ligt om zich heen te kijken kan dit kwaad of kan ik hem er dan beter weer uit halen,is het dus echt om te slapen?
Hoi Charity
Ik ben Jara ook gaan inbakeren en merkte daarna ook dat ze meer en langer sliep. (Ze was nl door moeizame bv gewend om veel en lang bij me te zijn en om bij een van ons in slaap te vallen. Toen we overgingen op flesjes kreeg ze direct het ‘ritme’ te pakken, maar alleen in slaap vallen )
Ik heb dr een tijdje ‘losgemaakt’ op het moment dat ze sliep. Wij hebben dr ca 2 weken ingebakerd en alleen op momenten dat we dachten dat het nodig was en het is nu eigenlijk niet meer nodig (ze slaapt nog steeds veel en lang ) We hebben dr zelfs nog een tijdje pas na de nachtvoeding ingebakerd, want dan sliep ze langer :oops: nu slaapt ze ook hele nachten door zonder dat we dr inbakeren.
Maar om terug te komen op je vraag; ik denk niet dat het kwaad kan dat ie veel slaapt!
Ik zou hem niet inbakeren als hij niet hoeft te slapen. Dan moet hij zich gewoon vrij kunnen bewegen! Als hij dan onrustig is zou ik hem gewoon lekker bij je nemen, of kijken waar hij onrustig van kan worden (muziek, tv enz)
Je weet wel dat inbakeren pas ‘mag’ vanaf 3 weken? Ik zie dat Devano nog maar zo klein is…z’n heupjes waren dus wel helemaal in orde volgens de wijkverpleegkundige?
En dat hij veel slaapt is toch juist heerlijk?! Hij gaat vanzelf wat minder slapen.
Geniet maar heerlijk!!! :inlove:
zijn heupjes zijn helemaal in orde ja dat hebben ze al nagekeken. ik wist niet dat dat vana 3 weken was. heb ik ook nergens gelezen.
Volgens mij zijn die pacodoeken er op gemaakt voor de jonge kindjes :think: Hun heupjes liggen als het goed is vrij, ze kunnen dus nog gewoon in sprijdstad liggen met hun beentjes!
Nica hebben we met 5 a 6 weken ingebakerd, zij sliep ineens de hele dag, werd wakker voor een voeding, maar aan het zelf spelen kwamen we niet eens toe, dan wou ze alweer naar bed. Ik vond er niks aan maar voor haar was het gewoon het beste, ze is nu super makkelijk en slaapt overal.
Volg je gevoel, jij kent je kindje het beste! :-*
ze liggen idd met hun beentjes vrij en kunnen gewoon in kikker houding liggen. heb er nu een swaddle me bij gehaald die vind ik ook wel fijn maar de paccozak is fijner.
Kikkerhouding, dat woord zocht ik :mrgreen:
Ik zweer ook bij die paccodoeken hoor, echt ideaal, het verbaasd me ook dat het klitteband zolang goed blijft! :thumbup:
Als je de Ria Blom methode aanhoudt (en dat is wat ze ook bij huilbeebs in het zkh toepassen) gebruik je hem alleen om in te slapen, dus uit bed (ook om te voeden) is uit de doek. Ik deed het met voeden niet hoor. Ik heb ook nooit 's nachts verschoond als het niet nodig was na de kraamweek, worden ze alleen maar wakker van!
Nog een ander ding is natuurlijk dat een kindje zich wel moet leren vermaken en ontwikkelen en dat kan niet in de doek, dus dat lijkt me niet verstandig om te vaak te doen. Wat ik van mijn fysio heb geleerd (Sem is een kind met buikklachten) is een hangmatje gebruiken of een wippertje met verstelbare rugleuning en voetengedeelte alles in de middelste stand, dan staat het rond. Sem heeft de eerste 4 maanden alleen maar in het wippertje gezeten omdat hij gewoon niet wilde en kon liggen. Dat is een houding waarin een kind heel veel prikkels krijgt en bijv. ook heel makkelijk gaat overstrekken, bij een gespannen kind moet je dat proberen te voorkomen.
Succes!
Als je hem erin doet wanneer hij de moe begint te worden dan zul je zien dat er vanzelf iets van een ritme komt.
Mirthe sliep ook heel veel toen ze ingebakerd werd.
Maar alleen doen als hij moet slapen.
En hij is 3 weken, hij hoort juist veel te slapen :inlove:
@joseetje wrote:
Als je hem erin doet wanneer hij de moe begint te worden dan zul je zien dat er vanzelf iets van een ritme komt.
Mirthe sliep ook heel veel toen ze ingebakerd werd.
Maar alleen doen als hij moet slapen.
En hij is 3 weken, hij hoort juist veel te slapen :inlove:
ja ik weet het maar ik was het niet gewend mijn dochter was een huilbaby en hij sliep overdag slecht dus was even wennen.
maar wel fijn hoor.
@Tante Soesa wrote:
Als je de Ria Blom methode aanhoudt (en dat is wat ze ook bij huilbeebs in het zkh toepassen) gebruik je hem alleen om in te slapen, dus uit bed (ook om te voeden) is uit de doek. Ik deed het met voeden niet hoor. Ik heb ook nooit 's nachts verschoond als het niet nodig was na de kraamweek, worden ze alleen maar wakker van!
Nog een ander ding is natuurlijk dat een kindje zich wel moet leren vermaken en ontwikkelen en dat kan niet in de doek, dus dat lijkt me niet verstandig om te vaak te doen. Wat ik van mijn fysio heb geleerd (Sem is een kind met buikklachten) is een hangmatje gebruiken of een wippertje met verstelbare rugleuning en voetengedeelte alles in de middelste stand, dan staat het rond. Sem heeft de eerste 4 maanden alleen maar in het wippertje gezeten omdat hij gewoon niet wilde en kon liggen. Dat is een houding waarin een kind heel veel prikkels krijgt en bijv. ook heel makkelijk gaat overstrekken, bij een gespannen kind moet je dat proberen te voorkomen.
Succes!
hangmatje vind hij ook niet fijn dan zijn zijn handjes weer zo druk en word hij daar wakker van.
Hij heeft daar straks voor het eerst even zonder te huilen in het wippertje gezeten was hij naar buiten aant kijken naar het licht.
ik verschoon hem snachts wel en haal hem ook uit de doek vind ik fijner .
hij moet juist wakker worden anders drinkt hij zijn fles niet leeg.
maar soms overdag denk ik dat hij moe is en dan blijft hij even wakker liggen terwijl ik hem in de doek heb. maar baby’s moeten ook wat wakker zijn om in slaap te vallen volgens ons CB weet niet wat daar van waar is