vraagjes over foto's verkleinen met nieuwe camera

Nu heb ik eindelijk leuke foto’s met mijn nieuwe camera gemaakt, kan ik ze niet showen :frowning: . Ik verklein ze altijd met fotoverkleiner.nl maar dat lijkt nu niet te gaan. Misschien is de resolutie te groot ofzo :think: Wie kan me helpen???

Hier bij hulp onderweg is een ideaaaaaaaaaaaaal programma te downloaden en die werkt top en vet makkelijk!!

met die plugin voor windows explorer (staat bij “hulp is onderweg” geloof ik) lukt het prima hoor! Even installeren, zo klaar.



edit: haha, tegelijk gepost, zelfde oplossing :thumbup:

Irfanview! :thumbup:



http://www.irfanview.com/

Volgens mij zit bij die camera van jou ook een progje hoor!! Even installeren en de handleiding raadplegen.



In welk formaat heb je de foto’s gemaakt? Misschen wel in RAW, de extensie is dan .CR2 die kun je met Digital Photo Professional omzetten naar JPG en ook gelijk verkleinen als je wilt. Dat DPP zit dus onder andere standaard bij jouw camera.



Je kunt met die EOS400D ook direct in JPG fotograferen, maar RAW is vergelijkbaar met een digitaal negatief, je kunt daar dus meer aan veranderen dan met JPG. Je kunt ook met dit toestel op allebei tegelijk fotograferen, alleen passen er dan minder foto’s op een SD card.

Gewoon in paint, klik op de afbeelding met rechtermuisknop > kies bewerken > paint opent de foto > kies in de balk afbeelding > kies uitrekken/hellen > ik doe dan meestal 15 % allebei, dan is ie ongeveer zoals ie op KOK past!



Ik heb ook die plugin van windows, maar dan is een staande foto nog net teveel pixels voor KOK

@Anne-marie wrote:

Ik heb ook die plugin van windows, maar dan is een staande foto nog net teveel pixels voor KOK




hmmm daar heb ik eigenlijk nooit last van… :think:

Voor het verkleinen van foto’s gebruik ik ook altijd irfanview…

ideaal daarvoor