Woensdag 18 aug hadden wij de eerste afspraak in het zkh.
Wij hebben een echo gehad waarop we konden zien dat het hartje goed klopt van ons kindje en hij/zij zwaaide zelfs al een beetje.
Beide dingen heb ik zelf niet goed kunnen zien doordat ik plat moest liggen anders kon ze de echo niet goed zien.
Mijn man heeft het wel gezien.
Nou kregen wij niet een foto mee van de echo en dat is iets waar ik echt heel erg van baal. Het foto-apparaat was niet aangesloten op het echo-apparaat…
Ik ben echt blij en dankbaar dat het met ons kleintje goed gaat.
Maar het valt me zo tegen dat ik niet een foto’tje heb waar ik nu en dan even naar kan kijken.
Met onze dochter hadden we best vaak echo’s gehad en kregen we ook altijd een foto mee… Nu hebben we niks.
De gyn zei dat we dan de volgende keer wel weer een echo krijgen.
Maar de volgende afspraak is pas als ik 17 weken zwanger ben!
Ik mag wel 7 september nog eens komen om naar het hartje te luisteren.
Maar dat doet een arts-assistent en die doen geen echo’s…
Kortom ik baal.
Iemand ervaring hiermee…?
wij kregen ook altijd een foto mee maar in princiepe is het een medisch onderzoek en dus geen noodzaak. Jammer natuurlijk maar iok dnek nuiet dat het in het protocol staatdat het moet ofzo…
Misschien anders een pret echo zelf laten maken?
Dan weet je zeker dat je geod voorzien weer naar huis gaat
@maantje wrote:
wij kregen ook altijd een foto mee maar in princiepe is het een medisch onderzoek en dus geen noodzaak. Jammer natuurlijk maar iok dnek nuiet dat het in het protocol staatdat het moet ofzo…
Misschien anders een pret echo zelf laten maken?
Dan weet je zeker dat je geod voorzien weer naar huis gaat
Met de zwangerschap van mijn dochter was het ook altijd medisch en kreeg altijd een kiekje mee.
Ja heb ik ook aan gedacht om een pretecho te laten maken.
Maar ik weet nog niet of we dat gaan doen.
Ach weetje… ben gewoon een beetje zielig door de hormonsters!!
Ik was ook medisch en heb van de gyn nooit een kiekje gehad, dat kreng van een mens. :thumbdown: Wel bij de 20wk en ook toen ik een keer bij een andere gyn kwam. Ik heb wel een pretecho laten doen, ondanks de vele medische echo’s en dat is echt geweldig!! Als je het kan, zou ik het zeker doen.
Wat jammer dat je geen aandenken van deze mooie echo hebt gehad. En dat je zelf ook nog amper op 't scherm hebt kunnen meekijken omdat je helemaal plat moest liggen… Ze hebben niet echt aan jouw behoeftes als moeder gedacht! :hug:
balen is dat he!
Wij kregen bij de jongste 1 mee… maar dat was dus het laatste stukje foto papier op de rol en daar zit een hele grote witte vlek midden op :roll:
Nu overheerste bij mij vooral de blijheid dat het die keer wel helemaal goed zat (daarvoor een ma gehad), maar vind het nog steeds jammer dat we juist van hem geen duidelijke echo hebben (wel eentje met bijna 8 week zw.schap, maar daar is weinig van te maken :lol: ).
Bij de 20 weken kregen we namelijk ook al geen foto mee… en moest zelfs een 2e x terug komen omdat meneertje niet meewerkte. Was ook een erg gezellige :liar: gyn die zelfs geen antwoord gaf op vragen… ja het is een medisch onderzoek, maar ehm… die baby zit in de buik van een mens!
Oa daarom hebben wij dus een pretecho laten maken met 26 weken en die foto’s maakten het meer dan goed :inlove:
Zo mochten er hier in eerste instanties bij het echobureau van het ziekenhuis geen dvd’s gemaakt worden; dan werd de echo te leuk :eh:
:hug:
ik vind nogal raar, al hadden ze er maar 1 mee gegeven is toch iets waar je ff naar kan kijken ja toch ?
wij hebben bij een echobureau nekplooitmeting laten doen, en toen kregen we zelfs 4 afdrukken mee
wij hadden een echo met 7,5 week
daar was niet echt veel op te zien
met 12 weken kregen we geen echo meer en dat vond ik zo jammer want dan had het er echt als een mensje uit gezien…
dus hebben wij met 12 weken gewoon een echo laten maken bij een …hoe zeg je dat…pret-echo-bureau? :eh: :lol:
nou ja je snapt me wel
ben echt blij dat we dat toen gedaan hebben,kijk er nog elke dag naar want hij staat op de commode :mrgreen:
was ook maar iets van 20,-
Jammer!
Het ligt echt aan de gyn, want hier alle keren wel een echo foto meegekregen. We mochten zelfs het geluid van het hartje opnemen op de Iphone, toen we er om vroegen.
Wel zelf assertief zijn.
Was dit dan al de termijnecho??
:hug:
Nee geen ervaring, gelukkig niet. Balen zeg.
Ik zou ook er wat van zeggen dat je het niet leuk vind dat je geen foto hebt en dus eigenlijk nog wel een echo wil. Hun fout. :silenced:
Hier kregen we 3 hele mooi pics mee van ons spruitje toen ie 9 weken en 4 dagen was.
Wij kregen bij de eerste echo wel een foto mee, een paar weken later was ik in het ziekenhuis omdat het helemaal niet goed ging en kreeg ik weer een (extra) echo, toen was het print apparaat stuk :wall: Baalde ik enorm van.
Kan me je frustratie dus goed voorstellen :hug:
Ik krijg ook nooit echo’s mee, bij de 20 week echo van zusje omgevraagd en toen gaf mijn gyn 3 echo’s mee. Ik mag elke 2 week komen voor een ehco heel erg vind ik het niet. Bij Ivan heb ik geen echo meegekregen
In jouw geval zou ik dan een pretecho laten doen, gewoon voor het ‘hebben’ en om naar te kunnen kijken :lol:
Ik heb nu van deze purk een hele rits echo’s gehad, en allemaal mee naar huis gekregen.
Ik heb 5 1/2 week, 7 weken, 11 weken en 12 weken :mrgreen:
maar goed, de aanleiding van deze echo’s was helemaal niet zo leuk (EUG in januari) dus eigenlijk had ik liever alleen die van 12 weken gehad
bij jesse heel veel echo’s meegehad, maar wel bij VK gelopen en maar 12 weken bij gyn… echo’s van VK werden gedaan in echocentrum of ziekenhuis, maar daar hadden ze ook speciale echoscopisten ( dus niet de gyn die de echo deed ) ook tijdens de gyn periode door echoscopisten gemaakt en iedere keer een foto, zelfs toen er nog maar amper iets zichtbaar was ( 7 weken en 35 en 37,5 week )
Nu dus geen pretecho gedaan, bij elise wel, daar hebben we nl. maar 2 echo’s gehad en bij Jesse denk wel stuk of 6-7
pretecho is wel onwijs leuk trouwens en ons ziekenhuis is qua echo’s heel moeder-vriendelijk, laag bed, echoscopiste laag er dus bij en in de hoogte hangt een beeldscherm.