Vraagjes aan hondenbezitters

Wij hebben ook een verzekering afgesloten bij de dames.

Bij Djinka ben ik daar heel blij mee geweest, ze heeft me (toen ze 6 maanden was) 2000 euro gekost en dat heb ik bijna allemaal terug gekregen :thumbup:

Ook heeft haar ster. mij niks gekost.

Bij Simba wel, de helft, omdat dat nu veranderd is.

Wij hebben een echte kindervriend,

Hij is wel erg groot,sterk en heel erg waaks!

Wij hebben geen dierenverzekering, Diablow gaat alleen naar de dierenarts voor zn prikken verder hebt ie nooit iets.

Hij is nu 4.

Maar toen ik Diablow aanschafte wist ik niet wat voor hond het was,

Ik kreeg hem namelijk ook gratis van een vriend die hem weer via via had, Diablow was wel 13 weken toen ik hem kreeg, en hij was toen erg klein en klunzig, Maar ik wist nooit wat voor kalf het ging worden,

Ik dacht dat hij de grote van een stafford ofzo zou krijgen,

Maar aan zijn poten te zien werd het toch een kalf.

ALs hij nu op zn achterpoten staat is hij net zo groot als mij,

En hij weegt 45kilo!

Bij mijn volgende aankoop ooit van een hond zou ik zeker meer over de kruizing willen weten en ook de grote!

Ik heb wel bewust voor een reu gekozen omdat ik geen teefje wou ivm met de ongesteldheid die die honden kunnen krijgen.

Maar je kan vrouwtjes natuurlijk ook laten sterraliseren!

Keuze is aan jou…

Alleen sterralisatie brengt ook veel nadelen met zich mee.

Ook bij reutjes hoor,

En bij het niet castareren van een reu krijg je ook nadelen.

Zo is het als Diablow een teefje dr plas ruikt hij het sapastisch oplikt en er een rare bek bij trekt, Ook is hij erg dominant naar andere reutjes toe,

Ook heeft hij af en toe last van een onstoken piemel, dat komt door dat hij niet gecastareerd is en dan raakt hij vieze derrie kwijt,

Als ik hem zou laten castareren zou alleen dat probleem verholpen zijn,

Maar blijft ie dominant maar word ie wel dikker,

Dat wil ik niet, Hij is al niet de lichtste maar wel erg mooi gestroomlijnt.

Verder rijdt hij nooit op dingen of op mensen.

Meestal zie ik kleine hondjes dat wel vaker doen!

Hij is ook erg lief voor mijn dochter!

@Soleil wrote:

Als je graag een hondje wilt, dan kan ik je de king charles cavalier aanraden. Dat zijn echte gezinshondjes. Ze zijn lief, vrolijk en kindvriendelijk. En ze zijn lekker klein :slight_smile: .

Ik heb er nu nog 1, de andere is een paar jaar geleden gestorven. Beiden komen van topfokkers af (met stamboom) maar helaas is dit ras compleet doorgefokt (is onderzocht, zie google ;)) waardoor ook mijn beestjes het best zwaar hebben. Met name de lichamelijke gezondheid is flink achteruit gegaan. Hartkwalen en oogziektes zijn de meest voorkomende erfelijke aandoeningen bij deze veel te sociale hondjes ;). Een van mijn liefjes is zelfs bij de dierenarts aan een hartstilstand bezweken (te veel stress door onderzoeken in combinatie met infectie).

Ze doen echter echt geen vlieg kwaad, kunnen goed op zichzelf zijn maar waag het niet zonder hen in de buurt te relaxen, zij relaxen met je mee namelijk :wink: (liefst op je schoot). Ze zijn absoluut niet waaks :wink: en zijn verder heel makkelijk in de verzorging. Ik laat de hond zelfs 2x per jaar trimmen (dat is eigenlijk “not done” bij Caveliers :shifty: :oops: ). Is ze in ieder geval lekker schoon en valt het haarverlies mee.

In het geval van een Cavelier King Charles spaniel zou ik zeker wel een verzekering afsluiten. Ik heb het niet gedaan en mijn rekeningen had ik er dan echt wel uitgehaald.

Wij hebben een franse bulldog teef.

Je moet sowieso eerst veel over een ras lezen voor je gaat beslissen welke je neemt. Zitten er veel gezondheidsproblemen in een ras (zoals bij de franse bull) dan is het verstandig om een verzekering af te sluiten als je dat ras dan nog wilt. Onze hond weegt tegen de 15 kg en kost 250euro per jaar aan verzekering (verzekering gaat op ras en volwassen gewicht). Wij hebben al heel veel kosten aan Cita gehad, dus de verzekering was een goede keus. Is het een ras zonder al teveel problemen, zou ik persoonlijk geen verzekering nemen, dan spaar ik dat geld wel.

Wij willen nooit een reu. Dat is persoonlijk denk ik. Cita is met een half jaar gesterilliseerd, dus geen loopsheid in huis. Daarnaast houden de meeste teefjes zich mooi schoon, dus valt het wel mee met bloed in huis. Wij hebben altijd teven gehad. Een reu vinden wij niks omdat die overal tegen aan plassen, vaak niet te houden zijn als er een loopse teef in de buurt is en als je m lekker op zn buik wilt aaien zit je tegen zn ding aan te kijken. Voor ons dus genoeg om van teven te houden. Reuen vind ik leuk bij anderen, maar niet hier in huis :smiley: .

Denk ook aan haar verzorging enzo als je voor een ras kiest. Dus moet ie naar de trimmer? Verhaard het ras wel of niet…zulk soort dingen.

Veel plezier met jullie zoektocht :mrgreen:

Zeer Belangrijk: haal je pup niet uit de broodfokkerij!

Hoe zielig ze ook zijn, je steunt die mensen ermee en van jou geld kunnen ze weer 10 nieuwe zieke pups kopen, dus ga naar een goede fokker of hobby fokker en let goed op waar je koopt.

Ik zou zeker ook informeren hoe het zit met kleine kinderen. Het is een verschil of de hond er al was toen de kids kwamen of je een hond aanschaft terwijl er al kleine kinderen zijn.

Over het algemeen geldt het advies om te wachten tot de jongste naar school gaat (in elk geval met een pup of een hond uit het asiel die niet met kleine kinderen is opgegroeid). Dit geldt ook voor honden die goed met kinderen om kunnen gaan. Ik heb dit advies van de dierenarts gekregen.