Vraagje...

Ik heb een nogal ingewikkelde vraag (vind ik zelf )



Sinds een week of 3 heb ik allerlei zwangerschapsverschijnselen, misselijk, uitblijvende menstruatie, veel afscheiding en sinds gisteren uitvloeiing uit mijn tepels…

1 licht positieve test gehad… Woensdag bij de huisarts geweest, plots negatieve test, bloedtest laten doen, HCG kleiner dan 1… Wat is er dan in godsnaam aan de hand met mijn lijf?



Mijn vriend en ik waren niet bezig met zwanger worden, maar het zou wel heel erg welkom zijn.

Kan het zijn dat ik gewoon laat HCG aanmaak, of zou mijn lijf in een soort van schijnzwangerschap geraakt zijn?



Ik snap er niks meer van, iemand hier ervaring mee? En maak je ook HCG aan als je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt? (heb voorheen al 3 x mk gehad en 1 keer een zwangerschap moeten laten beeindigen omdat het niet goed zat. Oktober 2010 week in het zh gelegen i.v.m. PID)

Hoe lang geleden ben je gestopt met anticonceptie? Het klinkt namelijk alsof je lichaam hormonaal gezien in de war is, dan krijg je ook zulk soort klachten. Als je nog niet zo lang geleden met de pil gestopt bent, kunnen het ontpil-verschijnselen zijn. Je lichaam kan ook in de war zijn als je nog niet zo lang geleden een miskraam hebt gehad.



Als je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt, is het HCG juist hoog, geloof ik. Dan is het wel duidelijk in het bloed te zien, maar zie je geen zwangerschap op een echo.



Sterkte & succes!

Misschien had je weer een mlk? Ik had met 5 wkn een mk en paar dagen erna was mijn test negatief.

Er is ook een topic voor meiden die een mk of ma hebben gehad. Die weten hoe het is om een lijf te hebben dat niet altijd meewerkt.

Veel sterkte!

Ik was niet gestopt met de pil, maar heb sinds december al diverse darmklachten waardoor mijn pil dus al geruime tijd niet goed opgenomen word.

Het is heel raar mijn lichaam zo mee te maken.



Ben een paar jaar geleden gestopt met de pil, toen had ik hier helemaal geen last van. Nu is het alleen erg frustrerend, je zwanger voelen, maar niet zeker weten of je het nu wel of niet bent…

Volgens mij ben je niet (meer) zwanger, aangezien je een negatieve test hebt gehad en een bloedtest die een lage Hcg-waarde had.



:hug:

Als de bloedtest negatief was, dan ben je helaas echt niet zwanger… Al een week na de eisprong kun je in het bloed zien of er iets gaande is en jouw waarde zat onder de 1. Dus ik denk toch dat het hormonale klachten zijn.

Een waarde hCG in je bloed tussen de 1 en 5 is ‘normaal’ ook wanneer je niet zwanger bent. Dat is de onnauwkeurigheid van de labtest. Buitenbaarmoederlijk hoef je niet bang voor te zijn nu dan was de waarde hoger geweest. Wat je altijd kunt doen mocht je toch nog bang zijn dat er zoiets speelt; over een week een thuistest doen. Al ga ik ervan uit dat aangezien je eerder een licht positieve test had (als die test het al goed deed) dat het een zeer vroege miskraam zou zijn. Soms is er wel sprake van bevruchting maar gaat er daarna gelijk al iets mis. Dan noemen artsen dat een biochemische zwangerschap. Je maakt echt heeeeel weinig hormonen aan en feitelijk betekend dat dat er in de bevruchting al iets mis is. Niet eens in de aanleg van een vruchtje bv.

Pas wanneer de hormoonwaarde boven de 50 uitkomt (dus 10x zoveel als de mogelijke onnauwkeurigheid van het laboratorium) spreken artsen van een zwangerschap danwel miskraam.