Vraagje

Misschien weten jullie het antwoord.

Mag ik met Q mee de operatiekamer op als die onder narcose moet?

Volgens mij kan dit toch helemaal geen kwaad?

kan helemaal geen kwaad!

Je hoort van de 1 van nee de ander ja!

Ik was 12 weken zwanger toen Y.eline geopereerd werd afgelopen Juni en ik mocht gewoon mee terwijl ik echt duidelijk zwanger was.

Mn vriendin haar dochtertje werd 3 weken later geopereerd in hetzelfde ziekenhuis! (zelfde operatie ook) en is ook zwanger en die mocht niet mee :think: .

Dus tja…vind het wel raar dat de 1 wel mag en de ander niet…

Ik ben in iedergeval blij dat ik mee ben gegaan, het was zo gebeurt en was vrij snel de operatiekamer weer uit…

Ik mocht ook met j mee. Was toen 26 wk zwanger.

Misschien dat het verschil tussen wel en niet meemogen ligt aan de duur vd zwangerschap en de narcose? Zeg maar voor 12 weken en gaskapje is niet goed de arts kan het je zeker vertellen. En nog gefeli! :inlove:

@Rhiannon wrote:

Misschien dat het verschil tussen wel en niet meemogen ligt aan de duur vd zwangerschap en de narcose? Zeg maar voor 12 weken en gaskapje is niet goed de arts kan het je zeker vertellen. En nog gefeli! :inlove:

Of wat voor soort ingreep er uitgevoerd wordt en hoeveel en wat voor gekwalificeert ok personeel er aanwezig is. Ze moeten toch ook de afweging maken als er wat moet de zwangere moeder gebeurd (flauw vallen of wat dan ook) of ze dan adequaat kunnen handelen.

Daarnaast zijn er ook ingrepen waarbij ze vlgs mij gewoon geen familie aanwezig willen hebben.

Ik zou het in het zkh vragen wat de mogelijkheden zijn. Ok is verder een steriele omgeving dus wb evt infectiegevaar voor wat dan ook lijkt me dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken :wink:

Rhi dank je wel

Q krijgt buisjes stelt niks voor maar ja ik en mijn angst voor de ok en kinderen/baby’s maar goed als het mag dan ga ik gewoon met hem mee.

Er is eerder een topic over geweest.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=94185

ik mocht het alledrie de keren niet.

ik mocht het ook niet! Was een te groot risico qua gassen voor het kind in de buik!

Veel tegenstrijdige verhalen dus, ik mag dinsdag weer naar de gyn en vraag het haar gewoon ook even.

Ik wil namelijk geen enkel riscio lopen ook al is het maar heel klein.

ik mocht van het ziekenhuis niet! Van die verdovingspersoon (haha sorry weet even niet meer hoe die heet).

Dus denk dat je het daar even moet navragen ipv aan je GYN.

hangt vlgns mij van de wijze van narcose af; met een kapje mag het niet, prikje zal niet veel kwaad kunnen vermoed ik.

Ik was 37 weken zwanger en ik ging/mocht mee.

Waarom zou je niet mee mogen, je krijgt een pak aan van onder tot boven…quillan ligt op het bed en hij krijgt een kapje…dat lijkt mij toch geen schade te zijn voor de ongeboren baby.

Mijn zoon is een schijterd eerste klas, echt van een sneetje brult ie alles bij elkaar ook al komt er geen druppel bloed, maar menn wat was hij stoer tijdens het plaatsen van de buisjes. Begon alleen te huilen toen het kapje op zijn mond ging want het was vies zei die.

Het hele gebeuren duurt 5 minuten en dan is ie alweer wakker.

natuurlijk moet je baby geen gevaar lopen, er wordt echt goed voor je zoon gezorgd, mocht je niet mee mogen.

juist dat kapje is het 'm. Die narcosegassen komen in de lucht die ook de moeder inademt.

hij krijgt zowiezo een kapje en ik zal morgen wel horen of het mag of niet.

Mag Q. zelf kiezen tussen kapje of prikje? En heb je evt ‘back-up’ die meekan mocht je zelf niet mogen? Iig ook succes voor Q! :-*

nee het is hier bij ons standaard kapje.

En zijn vader gaat mee als backup maar die kan misschien ook niet als het in het weekend valt dat hij weg is.

Maar goed we zien het wel hoe het loopt.