Vraagje

Geen idee of ik al goed zit of niet maar hier komt het:

Ik heb nu sinds 6/8 weken dat me borsten al wat melk lekken (alleen als ik zacht in knijp enzo)

Nou had ik laatst een keertje dat me borsten echt heel pijn deden, en heel hard waren. Leek wel of er spanning op stond, dus tijdens het douchen gemasseerd enzo en even in geknepen en toen liep er dus best wel wat melk uit. en eigenlijk daarna was het een heel stuk minder de pijn en gespannen gevoel. Maar nou krijg ik dat dus steeds wat vaker (1/2 x in de week ofzo)

dus als ik er echt heel veel last van heb dan masseer ik ze dus ff, maar dan komt er dus ook melk uit enzo en daarna is het over.

Zou dat heel veel kwaad kunnen ?

Ik heb t ook gehad, had ook heel veel bv.

Kan volgens mij geen kwaad hoor

Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook. Al met ongeveer 18 weken lekte ik als een zeef. Heb zelfs een keer de kolf (die ik overigens in huis had) erop gezet om een paar druppels eruit te kolven en toen was de druk weg.

Het kan zeker geen kwaad!

Ik had wel tijdens mijn borstvoedings periode de eerste maanden dat ik heel erg bleef lekken. Als Marlynn aan de ene borst dronk dan lekte de andere borst echt zo’n 100 ml aan borstvoeding weg (was handig met invriezen en toen ik de eerste week moest bijvoeden ivm icterus, scheelde een hoop kolf gedoe (en met kolven kreeg ik er niks uit). Ik heb voor het lekker tepelgymnastiek gedaan. En daardoor ging het toen beter. Tot ik zelf helemaal niet meer lekte toen ze aan de ene borst dronk.

Dit keer heb ik het niet.

Heb mijn dochter nog de borst gegeven tot 13 weken zwangerschap. Ik denk dat mijn borsten er nu wel aan gewend zijn. Maar heb ik warm gedouched…dan lek ik ook weer eventjes.

Het is gelukkig niet zo dat het uit zich zelf lekt, daar ben ik wel blij om, want dat gedoe met van die zoogcompressen enzo zie ik nog niet zitten

De eerste voeding die een baby drinkt (colostum?) dat zit er nu toch nog niet in ?

Het is wel zo dat een toe schiet reflex er voor zorgt dat de baarmoeder samentrekt (wee). Dit kan nog meer weeen opwekken en ik denk dat je daar nu nog niet op zit te wachten.

Ik zou er dus proberen af te blijven en lekt het, tja dan lekt het…

Ik had bij de eerste dus wel al vroeg zoogcompressen omdat ik lekte, niet leuk maar ja niks aan te doen!

owke goed dat ik het lees van dat toe schiet reflex

dus als ik over een paar weken zat ben dan kan ik hubbie wel vragen om ff te … haha :lol:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

beetje voor in de koffie :lol: :lol: :lol:

maar als het zover komt dat het er vanzelf uit lekt zou ik er gewoon een schoon bekertje onder houden en dat opvangen een paar keer per dag ofzo en dan invriezen… je kan nooit te vroeg beginnen met het opbouwen van een voorraadje :lol:

ik zelf had heel veel bv alleen dat was voor ik moest overstappen op een hypo-allergeen dieet zonder enige begeleiding

ik tapte zo 2 volle flessen af nadat tygo had gedronken

toen ik dat dieet moest volgen ivm allergiesche reacties bij tygo liep mijn bv erg terug en werden zowel tygo als ik erg onrustig

toen tygo was overgestapt op kv en ik weer normaal ging eten had ik weer mega boobs en lekte ik weer aan alle kanten, helaas kon ik dat toen niet aan tygo geven :frowning:

bij een 2de wil ik echt veel beter voorbereid zijn en echt goede begeleiding krijgen indien ik weer zo;n dieet moet volgen

Ja haha :lol: voor hub smorgens beetje warme melk, zelf hou ik niet van koffie :stuck_out_tongue:

is trouwens niet zoveel dat je echt genoeg heb voor een voeding ofzo gewoon paar druppels, en als ik knijp dan krijg ik er wel een kleine bodem van een glas uit maja dat doe je ook niet iedere avond gezellig op de bank :silenced: :lol:

Ik zou overigens niet meer gaan kolven, of actief proberen er melk uit te krijgen. Ik heb begrepen dat dit weeën op kan wekken… en daar zit je natuurlijk niet op te wachten