vraagje...

ok vraagje…klinkt misschien heel dom, maar ik heb een zwangerschapstest gedaan en die was positief( dit was afgelopen vrijdag)

heb 2 weken ervoor een test gedaan ,maar die was negatief.

nou zeggen ze ze dat de zwangerschap vanaf de 1e dag van je menstruatie wordt gerekend, maar ik ben altijd heel onregelmatig ongi.

mijn laatste menstruatie was op 11 dec begonnen.

nu heb ik geen idee hoelang ik zwanger zou kunnen zijn…

wil iemand me helpen?

Ik zou zeggen tussen de 4 en 6 weken.

ok thanx…ik dacht zelf 2 of idd misschien zelfs al 6 weken…maar dank je…ik weet dat het nog niet precies is…maar nu heb ik een richtlijn.

btw: vanaf hoeveel weken laat een test zien dat je idd zwanger bent? of vanaf hoeveel dagen?

je kan nooit twee weken zwanger zijn… je begint raar genoeg te tellen vanaf 4 weken.

(de eerste 2 weken is er nog geen bevruchting van het eitje)

aangezien je twee weken geleden nog negatief testte zou je ergen tussen die test en de positeve test 4 weken (bij gemiddels 4 weken geeft een test positief aan) zijn geweest.

een echo zou meer duidelijkheid kunnen geven. ik zou dus een afspraak met een verloskundige maken.

Gefeliciteerd trouwens!!!

De meeste testen zijn positief vanaf de dag waarop je ongesteld moet worden

Als je een regelmatige cyclus hebt van zeg 28 dagen en je test dan positief dan ben je 4 weken zwanger.

Eigenlijk 2 maar omdat de dag van bevruchting in de meeste gevallen moeilijk te bepalen is word er gerekend vanaf de eerste dag van de laatste menustruatie.

Als je 2 weken geleden negatief testte, maar wel onregelmatig ongesteld bent kan het dus best zijn dat je 2 of 3 dagen voor je NOD ( niet ongesteldheidsdag) zat dan ben je nu bijna 6 weken.

Als je vrijdag eigenlijk ongesteld had moeten worden ben je nu 4 weken en een beetje.

Als eerste, gefeliciteerd met je zwangerschap! :mrgreen:

Bij mij hebben ze de termijn bepaald aan de hand van een echo bij de vk.

Ik was dus ook steeds heel onregelmatig ongesteld en had steeds langere cyclussen… 26 mei was mijn eerste dag van laatste ongesteldheid, vanaf die dag wordt normaal gesproken geteld.

Bij de vk krijg je zowieso tussen de 8 en 12 wk een echo en daarbij meten ze je kindje ook op en bepalen ze de termijn.

Voor die tijd kunnen ze de termijn trouwens ook niet goed bepalen.

Zo is het bij mij dus zo dat ik 2 weken minder lang zwanger ben, dan wanneer je vanaf mijn eerste dag van de laatste ongesteldheid zou tellen.

Wat betreft mijn testen.

Ik heb 1 juli negatief getest en 10 juli positief :slight_smile:

ok heel erg bedankt voor de reacties allemaal…hier heb ik wel wat aan :slight_smile:

het is mn eerste, dus allemaal nog nieuw en bovenal heel spannend.

ben alleen maar aan het hopen dat het goed mag gaan :slight_smile:

maar bedankt in ieder geval!

Bij mij is het ook m’n eerste, dus begrijp helemaal hoe je je voelt :mrgreen:

wel heeeeel errug leuk he? :stuck_out_tongue:

Nou, ik mag je een hand geven hoor. Ik weet ook niet precies hoever ik ben :smiley: Het enige dat ik weet is dat het meer als 4 en minder als 8 weken is. Gisteren mijn eerste echo gehad en daar was nog niet veel op te zien behalve in de verte een vruchtzakje. Over drie weken weet ik pas meer.

Maar in ieder geval van harte gefeliciteerd en die datum wordt vroeg of laat wel bekend!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

groetjes

Jolanda

hoi jolanda

ok dan :D…ook gefeliciteerd dan he!

maar het aantal weken wordt idd vanzelf een keer duidelijk…daar ben ik ook niet zo bang voor haha.

ben er alleen wel vreselijk nieuwsgierig naar.

ik heb over 2 weken mn eerste afspraak bij de verloskundige…eem intake gesprek…en daarna wordt er een afspraak gemaakt voor de echo. dus ben al wel benieuwd! :smiley:

het geheim houden vind ik wel lastig, heb jij daar geen last van?

@Mama in spe wrote:

hoi jolanda

ok dan :D…ook gefeliciteerd dan he!

maar het aantal weken wordt idd vanzelf een keer duidelijk…daar ben ik ook niet zo bang voor haha.

ben er alleen wel vreselijk nieuwsgierig naar.

ik heb over 2 weken mn eerste afspraak bij de verloskundige…eem intake gesprek…en daarna wordt er een afspraak gemaakt voor de echo. dus ben al wel benieuwd! :smiley:

het geheim houden vind ik wel lastig, heb jij daar geen last van?

Ik ben heel slecht in geheimen en mijn dochter ook! Mijn dochter kwam binnen lopen toen we net de test vast hadden en die zag meteen de uitslag. Toen wist ik al dat iedereen het zo zou weten en dat is ook zo. Iedereen weet het nu :?

Het aantal weken dat ik steeds gedacht heb hou ik maar in mijn hoofd, maar het precieze aantal weken wil ik toch wel weten!!! 17 Februari weet ik meer… hoop ik :smiley: