Vraagje

Hoi allemaal,

Ik krijg morgen een nichtje (6 maandjes) van Glenn te logeren voor een paar dagen, hartstikke leuk natuurlijk maar dinsdag moet ik weer gaan werken en dan komt mijn moeder een paar uurtjes oppassen. Maar ik geef bv dus wij zijn niet zo bekend met de kv.

Ik wou de flesjes dus vantevoren klaarmaken zodat mijn moeder dat niet hoeft te doen…

Dus water koken, aflaten koelen, poeder erbij en dan nog laten afkoelen en in de koelkast zetten?

Maar mag dat dan wel de volgende dag opgewarmd worden in de flessenwarmer?

Ik ben echt een leek qua kv dus vandaar mijn vragen. Ik hoop dat jullie me even verder kunnen helpen.

Aan de moeder kan ik het helaas niet vragen want die zit met haar kont in Suriname en papa heeft blijkbaar geen idee :roll:

Alvast bedankt :-*

Vers kraanwater koken, half uur laten afkoelen, voeding aanmaken volgens verpakking (in gesteriliseerde flesjes!!) en achter in de koelkast zetten. Opwarmen in een fleswarmer of in de magnetron (goed schudden na opwarming) Binnen 12 uur opmaken en anders weg gooien.

Het beste is dus om de voeding in de ochtend klaar te maken, en uitrekenen hoeveel flesjes hij drinkt in 12 uur. (bijvoorbeeld een flesje iedere 3 uur is dus 4 flesjes voor de 12 uur periode)

Dit werkt bij ons heel goed, zeker met nacht voedingen. In de magnetron duurt het 40 seconden om een 150ml koud flesje op goede temperatuur te krijgen.

Zolang je maar VERS kraanwater gebruikt (dus niet herhaaldelijk gekookt water uit de ketel), de aangemaakte voeding achter in de koelkast zetten (niet in de deur ivbm temp wisselingen iedere keer als de deur open gaat), gesteriliseerde flesjes gebruikt, en niet langer dan 12 uur bewaren.

Thanks!

Maar ik moet het dus warm in de koelkast zetten? :think: Want als ik dat water een half uur laat afkoelen is het nog warm…

Dan de flesvoeding aanmaken en in flesjes achterin de koelkast zetten.

Ok dus dan kan ik het idd beter in de ochtend maken? Dus niet de avond ervoor?

Je mag flesvoeding maximaal 24 uur bewaren in de koelkast! Ik maakte het per voeding klaar.

Tip: vraag of er afgepaste porties poeder mee kunnen komen voor die dag. Dan zet jij water klaar voor je moeder, in het flesje de juiste hoeveelheid. Zij hoeft dat dan alleen maar op te warmen, poeder erbij en klaar. Afgepast poeder bij opgewarmd water doen kan je moeder wel denk ik? :wink:

@Sis wrote:

Je mag flesvoeding maximaal 24 uur bewaren in de koelkast! Ik maakte het per voeding klaar.

Tip: vraag of er afgepaste porties poeder mee kunnen komen voor die dag. Dan zet jij water klaar voor je moeder, in het flesje de juiste hoeveelheid. Zij hoeft dat dan alleen maar op te warmen, poeder erbij en klaar. Afgepast poeder bij opgewarmd water doen kan je moeder wel denk ik? :wink:

Ik gebruik SMA Gold, en hun website zegt het volgende “But if you are preparing feeds from powder in advance, it is best to prepare it the morning on the day it is used, rather than the night before. Remember to prepare feeds in individual bottles, not in a jug, and to store them in a fridge below 5C”

Ik denk dus dat het afhangt van het merk? :think:

@Nefarious wrote:

Oh dat zal zeker!

Ik hoefde het water ook niet te koken (tenzij loden waterleidingen). Wat ik dus stapsgewijs deed was:
    Afgepaste hoeveelheid water in flesje
    Opwarmen tot drinktemperatuur
    Poeder erbij
    Schudden
    Klaar

En ik weet niet wat nichtje drinkt, maar als ze Nutrilon Standaard krijgt heb je die ook kant en klaar. Wel duur, maar voor een keer en voor het gemak voor je moeder misschien best een optie?

@Sis wrote:

@Nefarious wrote:

Oh dat zal zeker!

Ik hoefde het water ook niet te koken (tenzij loden waterleidingen). Wat ik dus stapsgewijs deed was:
    Afgepaste hoeveelheid water in flesje
    Opwarmen tot drinktemperatuur
    Poeder erbij
    Schudden
    Klaar

En ik weet niet wat nichtje drinkt, maar als ze Nutrilon Standaard krijgt heb je die ook kant en klaar. Wel duur, maar voor een keer en voor het gemak voor je moeder misschien best een optie?

Si doet dat dus ook, maar ik heb gemerkt dat het peoder dan nooit helemaal oplost. Een van de redenen dat ik dus liever zelf de voeding for die 12 uur periode klaarmaak, want dan weet ik tenminste dat het poeder goed is opgelost.

(ik ben een zeikerd! :oops: )

Ik heb Nutrilon Hypo gekregen maar dan van die zakjes met poeder voor ongeveer 100ml…

Dan maak ik het wel klaar in de ochtend :wink: Thanks!

@Nefarious wrote:

(ik ben een zeikerd! :oops: )

:lol: :lol: :lol: :thumbup:

Maar als het al zakjes zijn, hoef je toch alleen de juiste hoeveelheid water in elk flesje te doen en dan kan je moeder de rest doen? Ik bedoel of ze nou het water opwarmt en daar dan het poeder doormengt of dat ze de gemengde voeding opwarmt lijkt mij niet zo veel verschil. Maar wie ben ik :shifty: En met 6 maanden hoef je het volgens mij idd niet meer te koken…

ik doe savonds alles klaar zetten ,

een speciaal afgesloten bakje waar ik de voedingschepjes in doe ,

ik heb 28 schepjes nodig voor 1 hele dag voeding ,

daar doe ik dan water koken e

n dat doe ik ook in een kan

en die laat ik afkoelen en dan 840 cc water

en smorgens doe ik het bakje met ;poeder in de kan met water

en dan doe ik het met een vork , roeren , tot het goed is ,

en dan doe ik de flesjes vullen en zet ik die weer in er koelkast ,

en heb ik dus voor de hele dag de voeding klaar :thumbup:

Als het idd zakjes zijn zou ik lekker opschrijven hoeveel water ze kan pakken en warm maken en dan het zakje ( of 2) erbij doen…

Dat zal je moeder wel kunnen denk ik…

Ik heb van die poederbakjes waar ik afgemeten per voeding in neerzet en dan ook met het maken van de fles pak ik water ( mag uit de kraan wel koud) en dan warm maken in de magnetron of flessenwarmer en dan de poeder erbij en goed schudden …

Als je hem even stilhoud kun je onderin zien of het opgelost is of niet want hoopjes voeding zakken al snel naar de bodem…

Ik zou ook kijken wat de voedingsfabrikant aanbeveelt…