Vraagje

Hoi allemaal,

Ik krijg morgen een nichtje (6 maandjes) van Glenn te logeren voor een paar dagen, hartstikke leuk natuurlijk maar dinsdag moet ik weer gaan werken en dan komt mijn moeder een paar uurtjes oppassen. Maar ik geef bv dus wij zijn niet zo bekend met de kv.

Ik wou de flesjes dus vantevoren klaarmaken zodat mijn moeder dat niet hoeft te doen…

Dus water koken, aflaten koelen, poeder erbij en dan nog laten afkoelen en in de koelkast zetten?

Maar mag dat dan wel de volgende dag opgewarmd worden in de flessenwarmer?

Ik ben echt een leek qua kv dus vandaar mijn vragen. Ik hoop dat jullie me even verder kunnen helpen.

Aan de moeder kan ik het helaas niet vragen want die zit met haar kont in Suriname en papa heeft blijkbaar geen idee :roll:

Alvast bedankt :-*

Vers kraanwater koken, half uur laten afkoelen, voeding aanmaken volgens verpakking (in gesteriliseerde flesjes!!) en achter in de koelkast zetten. Opwarmen in een fleswarmer of in de magnetron (goed schudden na opwarming) Binnen 12 uur opmaken en anders weg gooien.

Het beste is dus om de voeding in de ochtend klaar te maken, en uitrekenen hoeveel flesjes hij drinkt in 12 uur. (bijvoorbeeld een flesje iedere 3 uur is dus 4 flesjes voor de 12 uur periode)

Dit werkt bij ons heel goed, zeker met nacht voedingen. In de magnetron duurt het 40 seconden om een 150ml koud flesje op goede temperatuur te krijgen.

Zolang je maar VERS kraanwater gebruikt (dus niet herhaaldelijk gekookt water uit de ketel), de aangemaakte voeding achter in de koelkast zetten (niet in de deur ivbm temp wisselingen iedere keer als de deur open gaat), gesteriliseerde flesjes gebruikt, en niet langer dan 12 uur bewaren.

Thanks!

Maar ik moet het dus warm in de koelkast zetten? :think: Want als ik dat water een half uur laat afkoelen is het nog warm…

Dan de flesvoeding aanmaken en in flesjes achterin de koelkast zetten.

Ok dus dan kan ik het idd beter in de ochtend maken? Dus niet de avond ervoor?