Vraagje

Hallo allemaal,



Mijn zoon Cas is nu ruim twee en een halve maand oud en heeft vanaf de geboorte alleen bv gehad. Nu moet ik over drie weken weer gaan werken.

Ik heb heel erg getwijfeld of ik zou gaan kolven op het werk, maar had dus besloten dit niet te gaan doen.

Nu ben ik vanaf afgelopen zaterdag de bv aan het afbouwen door 1 keer per dag een fles te geven. De eerste twee dagen ging dit goed, maar vanaf maandag drinkt hij de fles maar met moeite half leeg (90 cc) en dit is volgens mij veelste weinig.



Nu heb ik gisteren en vandaag gekolft en ga straks kijken of hij deze via de fles wel helemaal opdrinkt.

Cas krijgt 5 keer per dag eten en vraagt tussendoor ook niet meer.



Kan het zijn dat hij gewoon niet meer hoeft te eten?



Het kolven gaat ook heel moeizaam. Ik kolf nadat Cas heeft gegeten en er komt dan echt nog maar een beetje uit.

Als ik besluit om toch te gaan kolven op m’n werk, past de hoeveelheid melk zich dan weer automatisch aan of ben ik daar nu te laat mee?



Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Kan iemand mij helpen?

Over slecht drinken kan ik je niet veel vertellen. Ik hoor nog wel eens dat als kinderen overdag slecht uit de flesjes drinken, dat ze dat dan later wel weer bij mama in gaan halen.



Het is niet raar dat er niet veel uit komt als je na het voeden gaat kolven.

Om meer kolfervaring en vertrouwen te krijgen, zou je vlak voor een voeding kunnen gaan kolven. Dan kan je je kindje direct de gekolfde melk in een flesje aanbieden. Eventueel kan je je kindje na het flesje nog aan de borst laten drinken, als je het idee hebt dat ie te weinig heeft gehad.

Als je op je werk zou gaan kolven, dan kan je dat het beste doen op de momenten dat je Cas anders zou voeden. Op dat moment zitten je borsten vol met melk, net als dat je Cas gewoon thuis zou voeden. Ik denk niet dat je daar te laat mee bent.

Het is me niet helemaal duidelijk of Cas vanaf zaterdag 4x bv 1x kv krijgt, of 5x bv waarvan 1 in de fles zit.



Bv is een principe van vraag en aanbod. Je kan dus prima op je werk gaan kolven, daar ben je niet te laat mee. Als je je productie omhoog wilt brengen, dan moet je Cas vaker aanleggen.

Ik heb een tijdje gehad dat ik op mijn werk te weinig melk kolfde voor de volgende werkdag. Daardoor heb ik een tijdje 's avonds voor het slapen gaan gekolft. In het begin kreeg ik er maar 60 cc uit, maar na een paar dagen was het al minimaal het dubbele. (Floor kreeg toen geen voeding meer om 23h. om 20h had ze dan haar laatste voeding gehad.



Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt



Groeten

Karin