Vraagje zwanger zijn terwijl het huis wordt geverfd

Hallo,



Deze week wordt ons huis van boven naar beneden, achter en voor geverfd.



Ik ben net zwanger en begin me dus af te vragen of je dan wel gewoon thuis mag zijn ivm de verflucht.





Liefs, Janine

Volgens mij mag dat gewoon. De verf van tegenwoordig is op waterbasis, die verf die vroeger gebruikt werd op ??basis mag niet meer, is te slecht voor het milieu. Dus dit kan geen kwaad. Al zou ik wel wat ramen open zetten en flink luchten want hoewel het geen kwaad kan voor de kleine kan ik me voorstellen dat je er zelf wel genoeg van kunt krijgen van die lucht. :wink:

ik zou even checken of de verf inderdaad op waterbasisi is, dan maakt het niet uit…maar de terpetine luchten zijn nu niet goed voor je!

@Meike wrote:

Volgens mij mag dat gewoon. De verf van tegenwoordig is op waterbasis, die verf die vroeger gebruikt werd op ??basis mag niet meer, is te slecht voor het milieu. Dus dit kan geen kwaad. Al zou ik wel wat ramen open zetten en flink luchten want hoewel het geen kwaad kan voor de kleine kan ik me voorstellen dat je er zelf wel genoeg van kunt krijgen van die lucht. :wink:




Dat is niet helemaal waar…



De meeste verf is op alkydbasis en dat is alleen te verdunnen met terpentine.

Het blijft chemische zooi dus en het is de meest verkochte verf.

De verf die tegenwoordig niet meer mag daar zat lood in verwerkt. (als ik het me goed herinner)



Je kunt wel verf op waterbasis krijgen (acrylverf) maar dat is duurder, smeert minder makkelijk uit en droogt iets minder mooi op.

Bovendien ben je veel beperkter in je kleuren omdat het dus niet goed verkocht word. Je kunt het wel op kleur laten mengen maar dan ben je echt 3 keer zo duur uit.

ik heb dat ook gehad maar ik deed alles open gooien voro dat ik er is ging en toen was al veel weg en onze slaapkamer hebben we toen niet gedaan en de deur gewoon dicht gehouden en dat ging ook prima nietalle lucht natuurlijk maar het was te doen

ik moest steeds kokhalzen van de lucht maar dat was de volgende dag al weer over ik moest overal van kokhalzen hihihih al met 6 weken hihihih :roll:

Hoi hoi,



Inderdaad is het zo dat als het op waterbasis is dat het dan geen kwaad kan.

Maar verf op terpetine basis is wel slecht en daar moet je zeker niet de hele dag in doorbrengen. Misschien kun je tijdelijk ergens anders blijven totdat de verflucht een beetje uit je huis is getrokken.

Ik weet dit toevallig omdat ik bij mijn ouders was toen ze gingen verven en advies gevraagt en het werd mij dus sterk afgeraden daarin rond te lopen. En zeker niet in te gaan slapen.



Succes

Sylvia