Vraagje voor vriendin, ik weet t namelijk niet.

Ik denk altijd dat ik veel weet, maar dit weet ik dus niet :mrgreen:

Mijn vriendin probeert al enige tijd (8maanden inmiddels) zwanger te raken. Teleurstelling maand op maand.

Maar nu heeft zij en waarschijnlijk dus ook haar man, een schimmelinfectie.

Oke, geen man over boord, dat hebben veel vrouwen wel eens.

Maar nu zat ze zich zorgen te maken of :

Als ik die inwendige tabletten gebruik en manlief smeert zalf, en we vrijen rond mijn ei, kan ik dan wel zwanger raken of is dat medicijn schadelijk voor de bevruchting?

Iemand een idee?

Ik heb al gezegd dat ze gewoon aan de apotheker moest vragen hoe dat zit, maar ze had de tabletten al opgehaald en het niet gevraagd.

Nou ben ik ook wel nieuwsgierig geworden…

Dus wie weet het antwoord?

kijk hier eens, deze mo0gen bij zwangerschap gewoon gebruikt worden

http://www.efarma.nl/pages/ItemInfo.asp?ItemID=12376892

oh ja en een infectie kan zowiezo de vruchtbaarheid tijdelijk doen afnemen omdat de zuurgraad zo verstoord is dat dit het doordringen van het zaad kan beinvloeden…

ik heb in een jaar of 8 nu ongeveer 80 schimmelinfecties gehad…dus weet er inmiddels wel iets van! :?

Ik ben ook zo iemand die altijd nog vanalles vergeet te vragen als ik mijn medicijnen ophaal.

Maar thuis bedenk ik mij altijd weer wat ik had moeten vragen en dan bel ik gewoon even naar de apotheek. Die leggen het mij dan nog even uit.

Verder weinig ervaring met schimmelinfecties.

ik had nog nooit een schimmel gehad, tot de maand waarop ik zwanger raakte, dit eindigede helaas wel in een miskraam (vrucht gestopt na 7 wkn ongeveer, wel een hartje gezien, na 11 wkn kwam het vanzelf afzetten).

Ik heb gewoon zo’n daktarin ei toen gekregen, het lijkt me ook dat je die gewoon mag gebruiken, mijn HA wist van mijn wens af, dus lijkt me dat hij daar rekening mee hield?

Ik had de schimmel trouwens wel op het rotste moment van de maand als je zwanger wilt worden, dus hoe het is gelukt, is mij nog steeds een raadsel…