Vraagje voor de kolvende moeders

Ik kolf altijd 's ochtends na Sanna’s eerste voeding. Dit is al de tijd goed gegaan en zo had ik voldoende voor de avonden dat ik moet werken.

Maar nu…krijg ik mijn linkerborst niet meer leeggekolfd :think: Normaal gesproken haal ik daar minstens 180 cc uit maar nu al twee dagen met moeite 100cc. Ik voel ook duidelijk dat de borst niet leeg is, maar ik krijg er echt niks meer uit. Heb het een half uurtje later nog een keer geprobeerd maar was echt minimaal :?

Wie heeft er tips?



Groetjes Marleen

Warme washandjes/kruik opleggen? En goed masseren.

En? Lukt het alweer?

De tepel stimuleren/masseren en de andere tepel onder het kolven…niet doelgericht op nummertjes kolven :wink: misschien is dat te gespannen??

Drinkt je meisje misschien ook minder dat er dus minder productie is?

Oh nee je voelt dat hij niet leeg is :think:

Voel iig goed je borst na zodat er geen harde plekken komen door een verstopte klier.

Tips die ik kreeg van mijn eerste lk:

  • ‘vochtige warmte’ toepassen (luier vol laten lopen met water zo warm als je het kunt verdragen en om de borst vouwen en een poosje laten zitten);
  • de borst goed masseren;
  • vervolgens leegkolven.



    Zelf vind ik die luier niet zo geweldig, dus gebruikte ik een vochtig hydrofiel washandje en daarop een warm kersenpitkussen.

Halo meiden, bedankt voor jullie adviezen!

Ik denk dat ik toch een lichte (kan dat?) borstontsteking heb gehad. Woensdag opeens beroerd en koorts en een harde plek in mijn borst. Onder de douche gemasseerd (auw) en twee dagen geslapen. Ik ben er alleen uitgegaan om Sanna eten te geven. Maar nu voel ik me weer beter :dance: .

Het kolven gaat nog steeds niet zoals eerst maar het probleem is opgelost. Ben gewoon andere uren gaan werken :mrgreen: Zo heb ik op vrijdag maar een ipv twee flessen nodig.

Mijn werkgever belde donderdagavond of ik vrijdag niet op andere tijden wilde werken omdat dat met het rooster beter uitkwam. Nou graag :lol:



Vindt het nog steeds vreemd dat het zomaar minder is geworden maar ik ga vanaf morgen jullie adviezen uitproberen :-* :-*



Groetjes Marleen