Vraagje van Mr. Smiley

Hallo dames,



We zijn net terug gekomen van de dokter. Mijn vrouw, Smiley, is behoorlijk ziek en de dokter constateerde longonsteking en ontstoken oren en ogen. Door dat laatste komt ze niet zelf het internet op en vroeg ze mij jullie hulp in te schakelen, om iets uit te zoeken.

De dokter had codeïne voor willen schrijven, om de hoestprikkel wat te dempen. Smiley is helaas allergisch voor codeïne. Toen kreeg ze als advies om darolan siroop/pilletjes te kopen, maar bij de apotheek aangekomen kreeg ze het niet mee, omdat niet bekend was of het overgaat in de moedermelk. Is er iemand van jullie die uit kan zoeken of darolan geschikt is tijdens de borstvoedingsperiode. De wekzame stof kan ik eventueel nog wel zoeken maar weet ik zo niet.

Van de antibiotacakuur is gelukkig al bekend dat die samen mag met de borstvoeding. Eindelijk dacht de dokter een keertje mee, dit is al de 5e kuur sinds Anouks geboorte, en het was de eerste keer dat we de medicijnen zonder gezeur meekregen van de apotheek. :thumbup:



Alvast bedankt voor het meedenken!



Groeten, Mr. Smiley

Hoi,



Op bv.com wordt uitgebreid aandacht besteed aan bv en medicijnen ( http://www.borstvoeding.com/problemen/ziekte_en_medicijngebruik/blijf_borstvoeding_geven_1.html ) en er is tevens een verklarende lijst medicijnen en bv te vinden: http://www.borstvoeding.com/problemen/ziekte_en_medicijngebruik/medicijnenlijst_bv_moeders.html . De werkzame stof is volgens mij dextromethorfan?

Er is ook een verklarende lijst medicijnen en bv voor professionals in de gezondheidszorg: http://www.borstvoeding.com/problemen/ziekte_en_medicijngebruik/medicijnenlijst_bv_professionals.html . Deze zou je eventueel kunnen meenemen naar je apotheek (is te downloaden als pdf).



Heel veel beterschap voor Smiley!

Het middel werkt remmend op de ademhaling. (het gaat om dextromethorfan) er is niet bekend of en hoeveel er n de modermelk overgaat, maar bij Dr Hale staat het op de veilige lijst, en mag dus bij borstvoeding gebruikt worden, ondanks dat elke bijsluiter uit voorzorg zegt dat het niet mag.



Je kunt wat extra voorzorgsmaatregelen nemen, namelijk;

neem het middel niet vlak voor of tijdens een voeding, maar direct erna.

Let wat extra op eventuele verschijnselen bij Anouk. Zoals misselijkheid of ademhalingsproblemen.



Ik heb toendertijd het middel enkel voor de nacht genomen zodat ik beter kon slapen, maar gaf toen geen nachtvoedingen meer.

Smiley, jeetje…

Alle nuttige links ziijn al gegeven, dus er rest me niets anders dan je beterschap wensen via Mr Smiley.

:hug:

:frowning:

Meid alweer ziek…

Dikke :hug: heb er ff geen woorden voor :thumbdown:

Nou, dit is dus écht niet eerlijk! :evil: Meid meid meid… ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen! Een hele dikke knuffel dan maar, die wil mister Smiley je vast wel doorgeven (en ik voel trouwens ook met jou mee, want het is geen gemakkelijke situatie waar jullie inzitten!)



Hmm… helemaal geen zinnig advies dus, maar dat hebben jullie hierboven al gekregen. Sterkte en beterschap!!! :-*

Hallo Dames,



Bedankt voor het meedenken en de opbeurende woorden. We zijn er dankzij de links en tips achter dat Smiley de medicijnen wel zou mogen nemen tijdens de borstvoeding. We hadden ze dus gekocht en ze had er ook al 2 ingenomen, gisterenmiddag na een voeding, en eentje voor de nacht. Maar ze lijkt ook hier overgevoelig voor te zijn. En daarbij kwamen we er net achter dat je de pillen niet mag slikken als je produktieve hoest hebt, dus slijm ophoest. Dat mag niet onderdrukt worden. Smiley hoest veel slijm op met haar longontsteking, dus hoe de dokter heeft kunnen zeggen dat we maar iets hoestprikkeldempends moesten kopen, snappen we niet.

Hoe dan ook, ze stopt er weer mee, en houdt het bij alleen de antibiotica.

Evengoed bedankt voor het meedenken.



Groeten, Mr. Smiley

Fijn zo’n dokter die t verkeerde voorschrijft pfff

Heel veel beterschap!!!

Smiley: allerleerst een dikke knuff. Het zit je allemaal niet mee zeg.



Het is geen wondermiddel en al zeker niet als je een fikse longontsteking hebt, maar ik vind zelf Davos kuurolie van Chi altijd erg fijn. Een paar drupjes op een zakdoek bij me in de buurt en het ademen gaat vaak al een stuk beter. Ik gebruik het ook bij Zita. Er zit oa tijm en eucalyptus in.



Misschien verzacht het het leed enigszins :mrgreen:



Veel beterschap in ieder geval en knap dat je ondanks alles nog steeds BV geeft :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:



Liefs Pinot

Wat een gedoe :frowning:



Maar als ik dit lees denk ik bij mezelf… pfft… ik was naar andere huisarts overgestapt.



Verder heel erg veel beterschap en hopelijk wordt je vrouw gauw weer beter!

Hoi Meiden, daar ben ik zelf weer :mrgreen:



Bedankt voor alle tips en hulp!! Ik kon zelf mijn ogen amper openkrijgen van de ontsteking, en de dokter en apotheek spraken elkaar weer eens tegen, dus toen manlief er niet uitkwam, stuurde ik hem naar jullie: Vraag maar op het forum, de BV-mama’s zoeken het wel voor me op :lol: :lol: Uiteindelijk bleek ik het helemaal niet te mogen nemen, maar da’s weer een ander verhaal :roll:

Ondertussen knap ik aardig op, mijn ogen zijn zo goed als over, ze jeuken alleen nog een beetje, maar doen niet meer pijn. Mijn longen zitten nog vol meuk, dus ik hoest me nog suf, maar aan het schuurpapiergevoelgehalte te voelen, is het niet meer zo ontstoken, ik sta niet meer in de fik bij elke kuchje.

Helaas is Anouk nu ook flink ziek, ook een dubbele longontsteking, en die zit sinds 2 dagen ook aan de AB nu. En voor de 100e keer in die (bijna) 11 maanden ben ik zoooo blij met mijn BV!! Ze eet niet, maar drinkt veel, en dan wil ze alleen mamamelk, water boeit tijdelijk even niet. Blij dat ik haar dat kan geven en dat het haar zoveel troost biedt. Ze wordt er rustig van, ze krijgt haar vocht en pitamientjes gewoon binnen en nog een portie antistoffen gratis erbij (en believe me, antistoffen heb ik in overvloed :lol: )



Nouja, de vraag is beantwoord, dus dit topic kan in principe dicht, nogmaals bedankt :-*