Vraagje... Stipjes op chinese kool?

Wie van jullie maakt er wel eens wat met chinese kool? Ik wil een recept maken met chinese kool maar nu heb ik er zaterdag één gekocht en die zit helemaal vol met kleine zwarte vlekjes (op alle bladeren). Ziet er niet fris uit. Ik heb al gegoogled maar word er niet wijzer van. Is mijn kool nog eetbaar of kan ik hem weggooien?

En als je de buitenste bladeren eraf haalt?

Ik zou hem weggooien want die horen er niet op.

serveren met appelmoes en je vriend eet het waarschijnlijk wel (gezien het topic rare eetcombi’s) :mrgreen:



Maar eh… als het ook op de binnenste bladeren zit zou ik hem weg doen… als het alleen in de buitenste bladeren zit zou ik het nog gewoon op eten (zonder die buitenste bladeren dan :wink: ).

@mamaMarije wrote:

serveren met appelmoes en je vriend eet het waarschijnlijk wel (gezien het topic rare eetcombi’s) :mrgreen:




:lol:



Ik heb de kool maar weggegooid en heb mijn vriend een nieuwe laten halen. Die stipjes zaten op alle bladeren. Heel vies. Op de nieuwe kool zaten geen stipjes :slight_smile:

Ik vind Chinese kool erg lekker als rauwkost omdat het wat zoetig is.

Maar ik gebruik het ook vaak als groente om te roerbakken. In combintaie met tauge, peultjes, paddestoelen en kip of tofu, erg lekker. Chinees 5-kruidenpoeder erbij en wat ketjap, zout en peper naar smaak. Meestal met rijst of fijne mie en pindasaus en kroepoek voor de kindjes. Lekker hoor…