Vraagje? Plavuizen

Hallo,



Wij hebben dus plavuizen en zitten te denken om tijdelijk vloerbedekking erop te leggen vanwege Sergio.

Wij merken gewoon aan onszelf dat we het doodeng vinden dat hij op die plavuizen kan vallen :?



Maar ik twijfel ook heel erg,ik bedoel er zullen wel veel meer mensen plavuizen hebebn liggen hoe doen hun dat dan.

Moeten we ons over onze angst heen zetten.De laatse paar dagen is hij wel veel meer op de grond en is niet gevallen.



Advies gevraagt dus :oops:



Esmie

Wij hebben ook plavuizen en een vloerkleed bij de bank, verder geen vloerbedekking over de plavuizen. En ze zijn alletwee wel vaker gevallen, ook op de plavuizen, maar ze doen 't nog steeds ! :wink:

Wij hebben dus geen ‘voorzorgsmaatregelen’ genomen.

Als je het een afschermt vallen ze wel op het ander hoor !

hier ook plavuizen maar nooit een voorzorgsmaatregel gedaan…

buiten in de tuin of op straat kun je moeilijk ook steeds een kussentje of kleedje neerleggen :mrgreen: :wink:

hier ook plavuizen, door het hele huis (niet onze keus hoor, zat er al in). We hebben in de woonkamer wel een heel groot vloerkleed, meer voor de warmte dat voor het ‘zachter vallen’. Ik zou om de reden dat je kind zou kunnen vallen, echt geen vloerbedekking gaan nemen, vallen hoort erbij.

Ja ik weet dat vallen erbij hoort,maar op die plavuizen vallen ze zo hard :?

Maar jullie bevestigen alleen maar mijn twijfel ,ik laat het dus gewoon maar zo.

Wij hebben een leistenen vloer (net zo hard) en hebben bij de bank een vloerkleed liggen. Verder heb ik naast de box, bij al haar speelgoed een dekmatrasje van de ikea gelegd. Daar legde ik haar al op toen ze alleen nog een beetje aan het rollen was en nu speelt ze daar heel mooi met al haar speeltjes. Ze heeft daar mooi haar eigen plek met speeltjes en toen ze net ging staan/kruipen viel ze net ff wat zachter. Inmiddels kruipt ze de hele kamer door en loopt achter haar wagentje en is ze al een paar keer op de harde vloer gevallen. Denk ook niet dat je het vallen altijd tegen kan gaan, maar als ze net gaan zitten etc bewegen ze zich ook nog niet zo snel rond en toen bleef ze dus ook keurig op het kleed en viel ze net wat zachter. Nu valt ze altijd naast het kleed en is het ff huilen, kus erop en gaat weer net zo hard verder met wat ze bezig was.

Hier ook plavuizen, ruwe ook nog.

En 2 jongens die beide meer zouden hebben aan een valhelm dan aan kniebeschermers…



Ja, ze vallen soms en ja dat doet pijn en zal minder pijn doen met vloerbedekking. Maar heb het echt nooit overwogen. Ze leren snel en Mies weet inmiddels heel goed dat de vloer hard is.

Afgelopen week ging hij in de keuken (draaide raar om en struikelde over zijn eigen beentjes) echt vol op zijn voorhoofd. Hij gaf 1 kreet, stond op, wreef met een vetrokken gezicht nogal geirriteerd over zijn voorhoofd en toen ik zei " kusje erop?" keek hij me aan, wreef nog even door en liep weg.



Dus, nee zou er geen vloerbedekking voor gaan leggen.

Wij hebben hier ook natuursteen op de vloer. Toen mijn meisje nog kleiner was hadden we een speelplekje voor haar met een dik kleed. Mocht ze dan vallen ( helemaal in het begin toen ze net kon zitten) dan viel ze niet zo hard. Maar toen ze ging rondkruipen was daar natuurlijk geen beginnen meer aan.

Het is nou eenmaal niet anders en buiten is het ook hard vallen.