Ik ben deze maand voor het eerst begonnen met ovulatietesten en zit nu
op dag 14 en hij is nog steeds negatief. Kan natuurlijk dat mij ei iets later
is deze maand.
Maar ik lees net op de bijsluiter (ja stom dat ik 'm niet eerder goed gelezen
heb) dat je 4 uur voor het testen niet naar het toilet mag.
En er zat dus bij mij ongeveer telkens 2 uur tussen…
Zou het nu zo kunnen zijn dat ik mijn eisprong gemist kan hebben of
maakt het niet zo heel erg veel uit? Ik test trouwens met matcare.
Thanks!
Zie je wel verschil in de dikte van de streepjes? Bij mij worden de streepjes steeds iets duidelijker…na de ovulatie is er amper een 2e streepje te zien. Kan heel goed zijn dat hij nog gaat komen hoor. Dag 14 is zo’n standaard…
En ik probeer ook altijd 4 uur van te voren niet meer te gaan en niet teveel te drinken maar dit lukt soms ook niet en dan heb ik alsnog goed resultaat.
Niet teveel drinken is heel belangrijk, qua concentratie
Nee, ik heb gewoon maar 1 lijntje.
Tenzij je heeeel erg goed kijkt dan zie je een licht 2e lijntje.
Ik denk ook dat ik mijn eisprong gewoon nog moet krijgen hoor. Maar
het zou zonde zijn als ik 'm zou misssen
Even off-topic, Ineke hoe gaat het nu met jou??
Lichamelijk wel goed. Geestelijk iets minder…weet niet of je mijn topic hebt gelezen bij ‘arm om je schouders’.
Vorige week binnen 24 uur slecht nieuws gekregen dat er onrustige cellen gevonden waren en toen opeens goed nieuws dat dit niet iets was om om me zorgen om te maken. Nou dat doe ik dus wel…
Alles via de telefoon…wil nu een persoonlijke afspraak bij de oncoloog. Ik wil meer duidelijkheid. Kan er niet zomaar vanuit gaan dat ik me hier geen zorgen over hoef te maken.
Heb het echt helemaal gehad met de medische molen op dit moment. Mijn/ons hoofd staat nu ook echt niet naar IVF, dit zou nu wel kunnen/mogen.
We willen het toch zelf weer gaan proberen. Ook weer met ovu-testen. Ga mijn ongi afwachten (eind van de week??) en ze dan weer bestellen.
Suc6! Hoop dat je snel een duidelijke 2e streep zult krijgen! Kan snel gaan hoor…
Geen idee of jeje eisprong gemist hebt. Het kan zijn dat je hem gewoon nog niet gehad hebt maar het kan ook zijn dat er te weinig hormoon te vinden was om het aan te geven.
Zelf was ik nooit zo blij met de matcare testen, ik heb nooit een positieve test gehad. Ik heb die van CD gebruikt en ook gewoon met ochtendurine, dat mag met de matcare testen ook niet…
Op een gegeven moment snapte ik mijn eigen cyclus een beetje en ging ik pas testen als ik vruchtbaar slijm had. Werkte voor mij prima
ik denk dat je eisprong dan wat later in je cyclus is Marieke. Nu je weet dat je wat langer moet wachten na het plassen zul je de komende dagen vast zien dat het tweede lijntje duidelijker wordt. Ik heb zowel testen van CB als van matcare gebruikt. CB was idd makkelijker omdat dat met ochtendurine mag en dan hoefde ik niet op die 4 uur te letten (maar ze zijn zoveel duurder :? )
mijn eisprong zat soms pas op dag 19. T/m dag 16 was er dan nauwelijks iets te zien, dag 17 vagere streep en dag 18 streep die even dik was als de controle streep (maar als je dan al vanaf dag 10 test, wordt het best kostbaar natuurlijk , dat heb ik later dus ook niet meer gedaan, bij dag 14 begonnen, je wilt hem ook niet missen he…)
Ik hoop dat je hiermee je goede moment kan spotten! :hug:
:think: ik hield trouwens ook een temperatuurcurve bij, dan kon ik het achteraf ‘controleren’ of mijn eisprong was geweest. Ik heb namelijk ook wel eens een paar periodes gehad, dan was er helemaal geen stijging in temp zichtbaar en ook geen posi ovutest. :eh:
Succes meid! :-*
Ik heb ook matcare testen gebruikt deze maand.
Als je 's ochtends tegen half 8 plast en dan een kop thee of koffie drinkt en dan tegen een uur of 10/10.30 test krijg je een goed resultaat hoor!