Vraagje-ovulatie?

Tsjah… komt één van mijn vragen.

Op 2 September heb ik voor het laatst een pil geslikt. Ben middenin de strip (3 fasenpil) gestopt omdat we terug waren van vakantie en we afgesproken hadden dat we daarna zouden stoppen met AC.

De vrijdag daarop 7 september werd ik netjes ongesteld.

Toen na 31 dagen werd ik weer ongesteld.

Dan is dat toch mijn cyclus? of kan ik daar nog niet vanuit gaan?

Op 8 Oktober werd ik toen weer ongesteld en volgens zo’n berekening

zou ik vandaag en morgen zeer vruchtbaar zijn en zou morgen de Ovulatie zijn…

En waar op deze site staat info over sex en dergelijke?

Ben wel benieuwd of jullie denken dat er standjes zijn waardoor je meer kans hebt…

Heb ook Babyboom gekeken, maar daar werd ik niet wijzer van… :lol:

En dan nog een hele rare vraag, daarna “loopt” er heel vanzelfsprekend sperma uit, doen jullie dan opvangen met maandverband ofzo??

Hier op dit forum kun je, je cyclus ook berekenen.

Ik doe meestal ook een inlegkruisje in voor het ‘opvangen’.

Meestal weet je pas na een paar maanden wat he cyclus is… Er kan wat wisseling zijn. Maar voor nu kun je denk ik wel gewoon van die 31 dagen uitgaan.

benen in de lucht na het klussen!

Ik merk wanneer er een ei in aantocht is dat er dan bijna niets uit loopt. Maar als ik niet vruchtbaar ben, dan wel. Dan ren ik naar de wc, en loopt alles er van zelf weer uit :sick:

@ Danielle_M

Waar vind ik die dingen dan waar je die berekeningen mee kunt maken en hoe en waar kun je zo’n afteller naar de redday maken dan?

@ lelle

Benen in de lucht, hoelang hou jij dat vol??

Ik ben gisteravond na het intieme feestje op mijn zij gaan liggen, met mijn benen opgetrokken.

En deze keer had ik inderdaad ook dat er bijna niks aan sperma uitliep, alleen vandaag een klein beetje… zou het dan kloppen dat het eitje komt :oops:

Maar het zal wel niet dat ik gelijk zwanger ben, dat duur meestal wel een poos toch?

test

Update: Ja dit heb ik alvast voor elkaar !!

Ik hou ongeveer een kwartier mijn benen in de lucht. Over het eerste stuk zwemmen doen ze zo ongveer 10 minuten. En ik zorg ervoor dat ik erna ook niet meer eruit hoeft, zodat ze er niet eerder uitglijden als de volgende ochtend.

Bij Kian was ik in 1 keer zwanger, maar ik gebruikte toen wel ovulatietesten. Misschien zou je dat ook kunnen doen.

Het meerendeel raakt nog steeds zwanger zonder de benen in de lucht te gooien dus dat is niet nodig :wink: En misschien fijn om een handdoekje naast het bed te hebben liggen, voor het leegloop verhaal.

Standjes… tja elk standje kan. Wat wel aangeraden wordt is een standje aan te nemen dat de ejaculatie zo dichtbij de baarmoedermond plaats vind. En als de vrouw zelf klaarkomt tijdens de ejaculatie bevorderd dit ook de verplaatsing van de zaadcellen.

Je kan idd een cyclus van 31 dagen houden. Of het elke cyclus ook exact 31 dagen is, moet je nog even afwachten. Ovulatietesten zou ik nog even mee wachten. Probeer het nog even lekker romatisch te houden. Mocht het langer duren, dan kan je altijd nog de ovulatietesten gebruiken.

Het beste kan je om de dag gemeenschap hebben. Zaadcellen kunnen 48 uur overleven in de baarmoeder, dus op die manier zijn er altijd zaadcellen aanwezig die het eitje staan op te wachten :wink:

@ Joyce!

Bedankt voor je antwoord, echt leuk.

Fijn ook om te weten dat die benen niet de lucht in hoeven, haha…

Ja ik kijk wel hoe de volgende cyclus zal zijn…

En nee ik wil nog niet beginnen met de ovulatie testen, we staan nog zo aan het begin!

Van mijn man mag het nog wel even duren, maar hij staat er echt achter hoor, maar ik heb die wens al lang om jong moeder te worden. Ben AL 24 jaar haha, grapje.

Nee ik wil het eeerst nog even ontspannen en leuk houden…

Wij deden van dag 10 tot dag 17 goed klussen dus de eerste dag van je menstruatie is dan dag 1…

Ergens rond dag 14/15 heb je meestal een ei en het is het beste als het voor die tijd al aan het zwemmen is :mrgreen:

De zaadjes kunnen tot 72uur zelfs leven geloof ik…dus minstens om de dag klussen die dagen…

Bij ons was het snel raak :inlove:

ook geen benen in de lucht hoor…

Er zijn zat zwemmers die gaan en er kan er toch maar 1 de winnaar zijn :wink:

Vooral lekker genieten van de spanning,het is toch anders klussen hé als je weet wat ervan kan komen :inlove:

@Anita-1982 wrote:

@ Danielle_M

Waar vind ik die dingen dan waar je die berekeningen mee kunt maken en hoe en waar kun je zo’n afteller naar de redday maken dan?

De afteller heb je gevonden zie ik. Hier is de link voor de berekening. Er staat ook een hoop nuttige info bij.

hoi anita ik ben ook pas net begonnen met zwanger worden en had net als jij veel vragen!!

je hoeft idd niet met je benen de lucht in alles wat er uitloopt is niet goed de snelste zijn al hoog genoeg.

en de dag dat je ong wordt is de 1e dag en de dag dat je daarna ong wordt is weer de 1e dag van je volgende cyclus dus telt niet mee met de vorige!!

dus als je een cyclus hebt van 31 dagen wordt je de 32e dag ong dat heb ik ook ben nu 2 ronde’s verder en gelukkig steeds 31 dagen en heb nu vandaag me eisprong gehad dus deze maand klopt het weer.

als jij dezelfde cyclus als mij hebt zou ik klussen op dag 12,14,16,18

want dag 18 heb je dan je ei. tenminste als je 14 dagen na je eisprong ong wordt ook dat verschild per persoon sommige vrouwen hebben een fase van 12 dagen of 14 of 16.

succes!!!

als het nu niet raak is ga ik wel ovulatie testen gebruiken om te kijken of het idd me ei is wat ik voel.

en verder gewoon doen wanneer je zin hebt!!