ben sinds vandaag begonnen met ovulatietesten 8)
zit nu op dag 4 van mijn cyclus en ben al niet ongesteld meer (wat ik wel erg kort vind maar ach) ben dus maar 4 dagen ongesteld geweest met maar twee dagen echt bloeden…
maar nu, ik heb net uit nieuwsgierigheid zo’n ovulatietest geprobeerd.
heb van die dipsticks gekocht en had het plan om een cyclus elke dag te testen tot mijn eisprong is geweest, zodat ik is duidelijk weet wanneer ik ongeveer een eisprong heb.
maar nou krijg ik al gelijk een tweede streepje te zien :think:
nog niet zo donker als de controlle streep maar toch duidelijk te zien…
wat moet ik hier nou van maken?
heb ik al die tijd veel vroeger een eisprong dan dat ik dacht…
maar is dag 4 dan niet erg vroeg voor een licht streepje?
de testen zijn van sensitest trouwens.
iemand een idee?
had eigelijk alleen een controlle streep verwacht :lol:
ovulatietests testen op LH, LH zit altijd in je urine. maar wanneer je eisprong komt zal je LH-waarde omhoog schieten wat een dikkere streep geeft dan de controlestreep. danpas is de ovulatie test positief en kan je rekenen op een eisprong binnen 24 tot 36 uur.
(ovulatietests geven ook positief bij zwangerschap maar dat is niet betrouwbaar te noemen)
dus dat je een streepje ziet kan goed kloppen, maar hij is pas echt positief te noemen wanneer het teststreepje dikker is dan de controlestreep
Ik zelf test ook met sensitest en had géén streep tot dag 12 ongeveer , dan 3 dagen een lichte streep en dan op de 15 de dag een streep hetzelfde als de teststreep ongeveer(als de streep heel duidelijk is is het positief)!
ik zou gewoon verder doen en eens afwachten…