hey,
ik weet niet of iemand dit hier misschien weet maar ik waag het erop;-)
Onze hond durft niet te zwemmen, maar ik zou het hem wel graag willen leren, uit het principe dat als hij ooit in het water mocht vallen en ook om hem het plezier ervan te laten inzien. hij is nu zo erg tegen water dat hij zelfs niet door een regenplas heen durft/wil lopen.
Nu is het zo dat ik weet dat bij het rutbeek en hulsbeek gene honden mogen komen:( dat mocht vroeger altijd wel geloof ik maar nu dus niet meer. is er iemand die een zwemvijver weet waar de honden wèl mee mogen? ik weet dat eind van het zwemseizoen wel de zwembaden open gesteld worden voor honden een dag, maar dat is maar een dag en denk niet dat Renzo er dan zo enthousiast aan mee zal werken haha.
Iemand enig idee waar je met de hond kan zwemmen?
groetjes Tessa
er staat in mijn levensplanning om een eigen hondenzwembad op te richten voor zowel recratief als therapeutisch. maar dat budget heb ik nog lang niet
Ik woon op vossenbelt. De vijver daar zwemmen geregeld honden in! :thumbup: of anders de woolderes vijver?
Denk dat vossenbelt de beste optie is, angezien je daar makkelijke het water in en uit kunt als hond zijnde…ff zoeken, in het midden zeg maar bij het grasveld, daar achteraan, zijn ze vaak met honden aan het zwemmen…
oow schiet met net te binnen…lonnekermeer tussen hengelo enschede
en pannekoekplas
ah okay dat zijn inderdaad wat ideeen
Maar zijn dat vijvers waar wij ook mee kunnen met zwemmen? Gezien hij nog wat bang is van water ligt uitgedrukt:P wil ik hem het graag aanleren om met hem mee te gaan in het water. zoals wat vroeger bij rut- en hulsbeek kon. misschien dat hij er dan minder angstig voor word
“pannekoekplas”
mag je officieel niet met de auto komen, dus let daar wel op dat je je outo op een plek zet waar ie wel mag staan…(vind daar het nadeel wel dat er geregeld mensen de bosjes induiken )
@kimmetje23 wrote:
“pannekoekplas”
mag je officieel niet met de auto komen, dus let daar wel op dat je je outo op een plek zet waar ie wel mag staan…(vind daar het nadeel wel dat er geregeld mensen de bosjes induiken)
whoaohahaha
Whahaha!!! lol hoe je dat ook zegt haha
lol
zoekt via google naar de locatie en vind: mensen in de bosjes-idee
bij ons achter op het Genseler…daar kun je supermooi wandelen met al die bruggetjes over de vijver…en in die vijver daar zwemmen vaak honden in…
grenseler, hmm die moet mijn vriend wel kunnen vinden. daar heeft hij op school gezeten, ooit
Wat dacht je van het lutterzand???
@Claudie: Jij woont op vossenbeld? Wij ook. Mag ik vragen gaat je kindje naar kdv in vossenbeld en hoe bevalt dat?
Liefs, Chantal
jaaa lutterzand! das een goed idee. tis alweer heel wat jaar geleden dat ik daar ben geweest met mijn ouders en hun honden. zag er toen altijd goed uit en redelijk schoon voor natuurlijke wateren.
maar zitten hier plaatsen tussen waar we ook zelf kunnen zwemmen mè hond? want geloof niet dat je mag zwemmen over het algemeen bij natuurwateren. of althans, het word niet veilig benoemt en eigen risico enzo. (rutbeek en hulsbeek is ook eigen risico maar daar is dan wel wat veiligheid van de rest van de menigte)
heb ook wel eens het idee gehad om gewoon op rustigere dagen op de rustigere plekken bij rut of hulsbeek met de hond te gaan. mochten we erop aangesproken gewoon spullen pakken en onder hewt mum van: Goh:| mag dat hier niet? dat wist ik niet, we komen niet van hier, dit is de eerste keer dat we hier zijn. heb de bordjes zeker gemist zou dat werken?
Kunnen honden dan niet uit zich zelf zwemmen? Volgens mij redden ze zich wel, hoor als ze in het water vallen.
@Krabje wrote:
@Claudie: Jij woont op vossenbeld? Wij ook. Mag ik vragen gaat je kindje naar kdv in vossenbeld en hoe bevalt dat?
Liefs, Chantal
Marit gaat niet naar het kdv.
er zijn 2 kdv’s in het Vossebelt, als je die van Catalpa bedoeld, mag je mij wel wat info vragen, ik werk voor Catalpa alleen bij een andere vestiging bij het ziekenhuis.
Groetjes Bianca (Big sister

niet altijd, ken sommige honden…
ik denk dat renzo het wel zal redden mocht het zijn. maar buiten dat om is het ook gewoon mooi als hij het wel durft. op de wamre zomerdagen is een frisse duik wel goed voor hem. en dat druft hij nu dus niet. dat mietje hier wil nu wel met regen naar buiten maar dat is anders geweest:| letterlijk de kleinste plasjes water loopt hij omheen of springt erover… heb hier een leuke straat waarbij er een stukje is waar we lang lopen waar als het geregent heeft vele plassen zijn. dan kan ik dus weer terug lopen… best wel irritand.
ik zit er nu aan te denken dat ik eignelijk moeilijk aan het denken bem. volgende week is er vakantiegeld dan kunnen we vast wel ergens een strand vinden waar honden zijn toegelaten. kunnen we wel eens heen gaan als het mooie weer weer trug komt. is een begin. maar ik zoek het liever wat dichterbij
@Elka wrote:
Kunnen honden dan niet uit zich zelf zwemmen? Volgens mij redden ze zich wel, hoor als ze in het water vallen.
niet dus
ik heb onze oudste reu menig maal moeten redden van de verdrinkingsdood
de eerste keer was in de maas
hij ging er te ver in en moest terug zwemmen
maar hij zwemt zo traag en hapt water dus ging steeds koppie onder
in de biesbosch hebben we hem er ook eens uit moeten vissen toen ie in het water viel
en een keer lag hier het riviertje vol kroos en hij dacht dat het gras was en liep er vol in
weg was ie :shock:
dus ik er meteen achteraan en hem eruit gevist
onze andere honden kunnen wel zwemmen
het gekke is hij is gek op water
hij douched heel graag
gaat graag in het kinderbadje buiten
@Joy wrote:
@Krabje wrote:
Liefs, Chantal
er zijn 2 kdv’s in het Vossebelt, als je die van Catalpa bedoeld, mag je mij wel wat info vragen, ik werk voor Catalpa alleen bij een andere vestiging bij het ziekenhuis.
Groetjes Bianca (Big sister)
:naughty:
:mrgreen:
Nee idd de oma`s passen op…Ik had haar wel ingeschreven voor de serpentine…die leek bij het beste!
OfftopicJoy schreef:
Krabje schreef:
Liefs, Chantal
Groetjes Bianca (Big sister )
daar werkt mijn 3 na naaste buurvrouw ook.......nicole
@judith wrote:
@Elka wrote:Kunnen honden dan niet uit zich zelf zwemmen? Volgens mij redden ze zich wel, hoor als ze in het water vallen.
het gekke is hij is gek op water
hij douched heel graag
gaat graag in het kinderbadje buiten
Bij onze hond is het andersom. Die is gek op zwemmen en heeft dat vanzelf geleerd, springt zelfs van een hoge kant of rots in het water met een grote grijns om zijn bek, maar als ik de tuinslang pak, of ik zet het kinderbadje buiten dan is hij weg.
Wel jammer voor hem, want het kan zo lekker verkoelend zijn.
Ik dacht dat honden gewoon konden zwemmen, maar niet altijd even gek op water waren.
Mijn twee vorige honden hadden een hekel aan water, maar konden wel zwemmen.
@Joy wrote:
@Krabje wrote:
Liefs, Chantal
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: HAha dank je wel!!
Ik ken serpentine wel, mijn vriendin werkt er ook. Dus vertrouw het wel. Ik werk zelf voor de “concurrent” in Hengelo dus ken wel kdv’s. Maar vraag dit nu echt als as ouder en niet als leidster…
Maar iig bedankt!!
@Claudie23 wrote:
@Joy wrote:@Krabje wrote:
Liefs, Chantal
Jij ook bedankt.
Wij hebben idd Ukkie ook ingeschreven bij serpentine. Dus ben benieuwd of we daar een plekje kunnen bemachtigen.
Andere kdv ken ik ook wel, heb er 3 jaar stage gelopen. Leuke tijd gehad maar toch wil ik het beste voor mijn ukkie :mrgreen:
:naughty:
:mrgreen:
Nee idd de oma`s passen op…Ik had haar wel ingeschreven voor de serpentine…die leek bij het beste!
hee nu we het daar toch over hebben, wat voor opleiding is daarvoor nodig om in de kinderopvang te mogen werken?
groetjes