Iemand enige idee? Op internet staan zoveel verschillende dingen? 3, 6, 12 maanden.
Niet dat we gelijk zwanger willen worden hoor. Daarvoor missen we Daan :**: te veel. Als zal het gemis altijd blijven.
Sterkte. Wat erg zeg. Je kindje zo te moeten missen.
De gyn zei tegen mij 1 jaar wachten. Maar anderen hoeven maar 6 of 9 maanden te wachten. Je kunt rustig je gyn bellen of die afdeling. Ze helpen je graag.
Geen gekke vraag hoor.
Ik moest een jaar wachten, maar waarop? Op bevallen of op zwanger worden. Ben daar ook nog steeds niet achter hoor.
Wanneer heb je nacontrole? Dan kun je het gewoon vragen.
he karin
ik moest na 6 weken terug komen op controle
en kreeg van mijn gynagoloog dat als ik wou en er al weer aan toe was
zwanger mocht worden.
ben nu 9 maanden verder en helaas nog niet zwanger.
ik begrijp je heel goed dat je er al weer over denkt.
ik zou zeggen vraagt het na als je op controle moet of bel ze gewoon
sommige zeggen inderdaad dat je beter minimaal 9 maanden moet wachten om te ontzwangeren.
wat je zelf al zegt Daan zal je nooit meer vergeten.
maar de wens word alleen maar groter
elke keer zijn kamertje inlopen dat doet zozeer .
als jullie er aan toe zijn lichaamelijk maar vooral geestelijk dan moet je er gewoon voor gaan.
je doet het nooit goed ben je na 1 maand zwanger dan krijg je ook tehoren nu al ben je een jaar verder dan hebben ze ook comentaar dat heeft lang geduurd.
je weet op een gegeven moment zelf van ja nu ben ik er klaar voor
en dan moet je er voor gaan.
sterkte
en als je nog wat wil weten mag je me een pbtje sturen hoor.
dikke :hug:
liefs kahy
Mijn gyn zei tegen mij na de ks van Luna :vlinder: , het is beter om niet binnen een jaar te bevallen zwanger worden mocht dus wel maar niet binnen een jaar bevallen. Omdat je met die wond zit van je litteken.
Ik was negen maanden na Luna :vlinder: weer zwanger
Mij werd ook aangeraden niet te bevallen binnen een jaar i.v.m. het litteken…
he meis, sterkte ivm het verlies van jullie mooie mannetje Daan* :-
Ik heb van senne een spoedkeizersnede gehad en ons werd ook verteld niet te bevallen binnen het jaar na de geboortedatum, wel zwanger worden na een maand of zes zei hij ons toen, het is een beetje van gyn tot gyn. denk ik, maar stel gerust die vraag bij de nacontrole want iedere ingreep is toch even weer anders, je zal jezelf ook wel voelen als je er klaar voor bent of niet. sterkte en succes alvast :-* :hug:
groetjes lynn mama van senne :vlinder: en ???
ik was na 3 maanden weer zwanger en heb helemaal geen last gehad van het litteken…
een vriendin van mij was binnen 4 maanden alweer zwanger na een ks.
Mij is verteld niet zwanger te worden binnen de 6 mnd, dus daarna mag het wel.
Sterkte met het verwerken van je verdriet …
@Kroes wrote:
Mij is verteld niet zwanger te worden binnen de 6 mnd, dus daarna mag het wel.
Sterkte met het verwerken van je verdriet …
Ik was dus snel zwanger en mijn huisarts, de gyn en mijn vk hebben het helemaal uitgezocht en na 2 maanden is je baarmoeder dusdanig hersteld om een nieuwe zwangerschap aan te kunnen.
Gyneacologen adviseren 6 tot 9 maanden te wachten omdat je dan wat meer ontzwangerd bent heeft in principe dus weinig met het litteken te maken.
Ben gisteren gebeld door de gyn over alle bloeduitslagen en toen was ook mijn vroeg hoelang je moet wachten…
één jaartje (tsjah alsof dat niks is…) want tsjah we zijn nog zo jong (alsof dat wat uitmaakt voor onze wens?)
Nou ben op internet maar btje gaan rondkijken en wat worden er toch veel verschillende dingen geadviseerd…
heb zelf zoiets van… we hoeven echt niet gelijk weer zwanger te worden…
maar wat als het een jaar duurt… dan zijn we over 2jaar pas zwanger… en kunnen we over 2,5jaar pas ons tweede kindje in onze armen hebben en dan pas een kindje mogen zien opgroeien (als het allemaal goed gaat natuurlijk)
Ik weet dat het heus geen jaar hoeft te duren maar elke maand is nu een weggegooide kans op nieuw geluk…
ergens denk ik ook dat wanneer je lichaam er niet klaar voor is je ook niet zwanger wordt…
Dit topic is alweer van 3jaar geleden…
maar zijn er mama’s die ervaring hebben met een zwangerschap na een keizersnee…
wat werd geadviseerd? en hoe is het gegaan?
Liefs Marjooo
Edit: ik zie net dat je een kindje verloren hebt, gecondoleerd :vlinder: Dan is de tekst die ik getypt had mischien niet van toepassing.
ik had je tekst nog niet gelezen…
maar idd we zijn ons mannetje verloren…
een kleine 3mnd terug…
dus ookal zijn we papa en mama geworden…
het kamertje blijft leeg… en de wens om voor een kindje te zorgen onvervuld…
een jaar klinkt voor velen misschien kort…
maar voor mijn gevoel is dat nu ontzettend lang…
Liefs
Lieve marjooo,
Ik kan me zo goed voorstellen dat een jaar voor jou oneindig lang lijkt te duren… Jullie zijn papa en mama geworden, maar hebben geen levend kindje om te kunnen verzorgen en jullie liefde te geven… want ontzettend moeilijk lijkt me dat. En natuurlijk zal een eventueel volgend kindje geen vervanging zijn, maar het zal wel een droom doen uitkomen. En daar een jaar en misschien wel veel langer op moeten wachten is heel lang…
Ik voel me haast schuldig dat ik ook al het gevoel heb weer zwanger te willen worden. Terwijl ik dus wel een schat van een kereltje hier naast me heb zitten… :oops:
Anyway, er is mij na de keizersnee een aantal keer gezegd dat ik niet binnen een half jaar zwanger mocht worden. Toen ik na 6 weken op nacaontrole kwam bij de gyn zei hij echter dat het nu wel weer mocht. Ik heb mezelf dus voorgenomen om na 6 maanden gewoon geen anticonceptie meer te gebruiken (nu ook al niet trouwens, maar we plannen er nu omheen) en dan te kijken waar het schip strandt. Binnen 6 maanden zwanger raken vond ik ondanks wat de gyn zei namelijk toch wat eng… er zal toch maar iets gebeuren met je litteken ofzo, brr… Maar ná 6 maanden zwanger raken lijkt mij dus geen probleem… :roll:
Ik ben uiteindelijk een half jaar na de geboorte van Daan :**: zwanger geraakt. Na 3 maanden mochten we het weer proberen van de gynaecoloog.
Enige waar ik last van had was bij de 2e keizersnede had ze heel veel problemen met de verklevingen.