Vraagje over zuivel

Mijn dochter vind brood niet zo lekker, al vanaf het begin en nu krijgt ze sochtends nog een fles nutrilon met bambix, smiddags proberen we brood (maar eet ze amper van) en dan krijgt ze nog een fles gewone melk met bambix<br /> savonds na het warme eten krijgt ze altijd nog zon 200ml yoghurt dit drinkt ze zelf uit een beker.<br /> <br /> Nu is mijn vraag is dit dan niet veel te veel zuivel?<br /> ik wil die nutrilon in de ochtend vervangen door gewone melk maar ja dacht dan krijgt ze nog meer melk want nutrilon is natuurlijk ook melk maar wel anders geen pure koemelk.<br /> <br /> ze krijgt dan totaal:<br /> sochtends 1 fles 200ml melk

smiddags 150-200ml melk

en s`avonds 200ml yoghurt

Op zich zou 300 ml melkproducten voldoende moeten zijn op haar leeftijd.

Totaal ongeveer 750 ml dranken (inclusief melk) per dag.



Wij ontbijten allemaal met Brintapap, de kids zijn van Bambix naar Brinta overgestapt toen ze 1 jaar waren.

Ik denk dat ze 's ochtends ongeveer 150 ml melk door hun Brinta hebben, 's middags dan een beker melk (100 ml) na hun boterham en 's avonds yoghurt of een danoontje als toetje.



Ik vind 200ml yoghurt als toetje wel een beetje veel? De warme maaltijd zou ongeveer 150 a 250 gram moeten zijn. Met 200 ml yoghurt erbij heb je dan wel een hele volle maag.



Heb je al verschillende soorten brood geprobeerd? Wit, bruin, volkoren: zonder korst, geroosterd, bolletjes/puntjes?

Verschillende soorten beleg?

Het is toch wel belangrijk dat ze brood gaat eten, want in brood zitten belangrijke stoffen (o.a. vezels, jodium) wat in pap niet of minder zit.

Bedankt voor je reactie.



die 200ml yoghurt na het avond eten is vaak als ze slecht eet en momenteel eet ze zeer slecht dus dan geven we haar wat meer yoghurt.

(hierbij is wel de avond fles die ze nog altijd kreeg komen te vervallen blijkbaar heeft ze ontdekt dat yoghurt lekkerder is)



En wij hebben van alles geprobeerd heb zelfs dagen gehad dat ik 3 soorten beleg probeerde nou ja in sommige gevallen slobbert ze het beleg eraf en het brood gaat richting de vloer.

Het is ook een tijdje iets beter gegaan maar dat was eventjes en daarna was het weer weigeren etc.

ik moet zeggen dat ik niet van het pushen ben wil het niet teveel aandacht schenken dus op een gegeven moment dan haal ik het brood weg en krijgt ze dus de melk, dit hele verhaal is idem op de kdv daar eet ze het ook slecht.

Hoi goudvis,



Mijn dochtertje is bijna 11 maanden, krijgt in de ochtend nog een fles na haar boterham, in de middag nog een fles na haar boterham (alletwee zo’n 150 cc, gaat vaak niet op) en 's avonds voor het naar bed gaan nog een fles.



Wat je zou kunnen doen is in de ochtend gewoon lekker de bambix geven door de fles (of uit een bordje) en dan in de middag na haar boterham de bambix weglaten, maar gewone melk aanbieden of een flesje opvolgmelk (afhankelijk van hoeveel brood ze eet beslis je dan of het gewone melk wordt of opvolgmelk). Opvolgmelk vult natuurlijk wat meer, die kan je dan geven als het brood eten niet zo goed ging. Mijn dochtertje eet soms maar een halve boterham en krijgt daarna een gewone fles nutrilon zonder iets van pap erin. Als ze een jaar is ga ik proberen om haar gewone melk te geven in plaats van nutrilon opvolgmelk. Ik geef nog wel een fles voor het slapengaan, die geef jij niet meer maar je geeft yoghurt. Prima toch?



Ik denk dat als je de pap in de middag weglaat en dus gewoon haar laat eten wat ze wilt van haar boterham en dan kijkt hoeveel ze opeet je of gewone melk geeft of een gewone fles opvolgmelk zonder iets erin, je goed op weg bent. En dat weigeren heb ik ook altijd met die van mij, de ene keer eet ze 2 stukjes brood en de andere keer bijna 2 boterhammen. Ik geef vaak smeerworst, smeerkaas en appelstroop of jam.



Die van mij krijgt 's nachts soms ook nog een fles hoor, dus die gaat dan ook over de 300 cc heen, lekker boeiend :mrgreen:

hier een peuter en die drinkt nog 2/3 per dag een fles melk + bambix. (210 ml)



dit heeft ze liever dan een boterham… (ze krijgt het wel hoor, maar eet dan vele malen minder)



s;avonds krijg ze hier gewoon eten en toetje, maar niet zoveel, en voordat ze naar bed gaat altijd een fles melk…



oudste heeft ook heel lang een fles melk gekregen voordat ze naar bed gaat (krijgt nu nog steeds melk, maar drinkt het niet meer zoveel als voorheen)