vraagje over trein met kind

Wij willen binnenkort met de trein reizen.

Zagen ergens zo een geweldige aanbieding voor hele dag met de trein.



Hebben ook nooit met Jelle gedaan, aangezien mijn man gister een ongelukje gehad heeft en ik met mijn bekkeninstabiliteit, leek met de trein ons een optie.



Nu is dit volgende vraag, wij nemen ons zoontje Jelle mee. Maar hoe moet het als je nou niet dichtbij het station woont ?



Willen eerst even daarheen, naar vrienden. Ligt beetje in de route, dus maakt niet uit, daarna weer verder naar daarheen, en vanuit daarheen terug naar huis (geen overstap meer, heerlijk dus). Maar moet je dan een stoeltje voor in de auto meenemen of zo ? Want vraag me af hoe anderen dan doen als ze met de trein gaan en daarna opgehaald worden.



Je kind mag toch niet op schoot bij je ?



Hopelijk kan iemand even tips geven.



Anders zullen we toch met de auto moeten …

ik heb tot nog toe als ik met de trein ging benthe in de maxicosie … en dan als ik opgehaald werd … gewoon van het onderstel af en in de auto …



Maar ik denk dat je anders op plaats van bestemming gewoon met de bus verder moet reizen naar die mensen …

en tja … ophalen … gewoon zo los in de auto … is wel een risico natuurlijk :think:

:think: wij gaan dan altijd met de bus, of onze eventuele ‘taxi’ heeft al een (extra) stoeltje in de auto.



:silenced: los meenemen zou ík nooit doen…

Kan hij niet op zo’n verhoging… Ik heb voor een klein stukje wel eens een kind op een kussen in de gordels gezet.

In de trein heb je geen apart stoeltje voor je kind nodig. Daar mag hij gewoon op schoot of in z’n eigen buggy.



Als het gaat om vervoer van en naar station met een auto geldt natuurlijk hetzelfde als in je eigen auto. Los in de auto is wat mij betreft echt :naughty: :silenced: Tot nu toe hebben wij het nog makkelijk gehad met de Cosi op het onderstel, kan dan ook zo een andere auto in.

Ik zou Jelle natuurlijk NOOIT los mee nemen.

Maar we hebben nooit eerder met hem met de trein gereisd, gaan namelijk altijd met de auto en juist voor hem vind ik het ook eens leuk. Gewoon de wagen gaat mee, maar ging mij puur om vanuit het station naar de locatie voor bestemming. We worden dan uiteraard opgehaald.



Kaar : misschien is dat wel een ideetje ? Jelle is 2 jaar geweest en is best voor zijn doen een lange ventje, maar mag het zo dan wel dat je zo met verhoging en gordels vast gezet wordt ?



Was puur ook nieuwsgierig naar ander meningen hoe degene met de trein dat aanpakten.

@Femke, mama van Jelle wrote:

Ik zou Jelle natuurlijk NOOIT los mee nemen.


Gelukkig! :clap:



Misschien kijken of de mensen die je komen halen een stoeltje hebben/kunnen lenen?

Dat lukt dus niet omdat ze geen kinderen hebben … moeilijk he ! :think:

op schoot juist wel als ze klein zijn

alleen je zoon die ruim 2 is kan makkelijk op een eigen stoel

ik reis al vanaf brit 2 maanden oud was met de trein

Dit heb ik gevonden over de regeltjes. Misschien heb je er wat aan.



Welke regels gelden voor de taxi?

Op de achterbank van een taxi hoeven kinderen geen kinderzitje te gebruiken. Kinderen vanaf 3 jaar en volwassenen moeten wel gebruik maken van de gordels, voor zover beschikbaar. Kinderen jonger dan 3 jaar mogen in een taxi los op de achterbank zitten. Als er geen gordels in de taxi aanwezig zijn, mogen alle passagiers, zowel volwassenen als kinderen, los op de achterbank zitten.



Voorin een taxi moeten kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen de gordel gebruiken en kinderen kleiner dan 1,35 meter een goedgekeurd kinderzitje. Als er geen gordels in een taxi aanwezig zijn, mogen kinderen kleiner dan 1,35 meter niet voorin zitten, terwijl kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen in dat geval los voorin mogen zitten.



Komt van deze site: http://www.autokinderzitjes.nl/meer_informatie



Groetjes,

Heleen

Heleen : bedankt, maar wat als je nou niet met de taxi gaat, maar je wordt door vrienden opgehaald … :think:



Chantal : Jelle kan idd lekker op een eigen stoel, maar dat bedoel ik, hoe doe je dat met de trein ? Moet je dan de hele stoel meenemen ? :think: