Mijn vraag is hoeveel jullie kindjes nog slapen overdag met ongeveer de leeftijd van Fieke
(4,5 maand). Ik heb t idee dat Fieke n slaapje minder kan maar heb haar eigenlijk altijd
bij de eerste tekenen van vermoeidheid in bed gelegd en dan viel ze vaak vrij snel in slaap, maar
nu ligt ze soms 20- 30 min te miepen. Niet echt huilen, maar ze laat je wel weten dat ze t er niet
mee-eens is :mrgreen:
Ze heeft nu 2 slaapjes van 2 uur en 3 slaapjes van 1 uur en is dit niet heel veel :think:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en raad kunnen geven
Alvast bedankt
Liefs Viola
het ene kindje heeft meer slaap nodig als de ander.
meestal als ze weer wat nieuws gaan ontdekken gaan ze ook weer meer slapen.
mijn bijde kinderen zijn slaapkopjes nog steeds.
de oudste slaapt zon 15uur achterelkaar<br /> en de jongste slaapt
s middags nog 3uur en s avonds slaapt hij zo
n 12uur.
dat hun die leeftijd hadden sliepen ze ook veel vooral ethan die werd alleen maar wakker voor voeding.
je er slaapje vanaf kunnen halen en kijken tot hoe lang ze het volhoud, maar ik legde ze ook altijd op bed bij tekennen van vermoeidheid.
Je bedoeld dat Fieke 2x per dag 2uur achter elkaar slaapt en dan nog 3x 1 uur?- Bofkont :mrgreen: !
Toen Jasper die leeftijd had en ook nu nog sliep/slaapt hij niet meer dan 2-3 keer en dan tussen 45-90min per keer, meestal 45 :mrgreen: Maar hij slaapt dan wel (met onderbrekingen natuurlijk ) van 19.00-7.00. Ik weet niet hoe dat met Fieke is.
Maar ik heb wel geleerd dat ieder kind anders is en ook dat het per kindje kan verschillen. Jasper’s neefje bijvoorbeeld sliep in het begin bijna de gehele dag, nu (5,5md) slaapt hij soms overdag helemaal niet meer of doet alleen 1-2 hazenslapjes van 20min. Maar hij sliep wel al door toen hij een week of 8 was, dus ja er valt weinig over te zeggen.
Anders misschien gewoon een keertje proberen… Lijkt Fieke hier dan genoeg aan te hebben? Dan zal het ook wel genoeg zijn. Anders misschien toch nog weer vaker neerleggen. En dan misschien niet altijd in haar bedje. Jasper slaapt op het kdv soms gewoon in het wippertje(zo mist ie niet te veel :roll: )
@eisblume wrote:
Je bedoeld dat Fieke 2x per dag 2uur achter elkaar slaapt en dan nog 3x 1 uur?- Bofkont :mrgreen: !
Toen Jasper die leeftijd had en ook nu nog sliep/slaapt hij niet meer dan 2-3 keer en dan tussen 45-90min per keer, meestal 45 :mrgreen: Maar hij slaapt dan wel (met onderbrekingen natuurlijk ) van 19.00-7.00. Ik weet niet hoe dat met Fieke is.)
Ik haal Fieke smorgens uit bed om 06.30 en moet haar dan echt wakker maken en ze ligt er 's avonds
om 20.30 en wordt tussendoor niet meer wakker :mrgreen:
Verder is haar schema nu zo :
06.30 wakker
8.00- 10.00 slapen
11.30- 12.30 slapen
13.30- 15.30 slapen
17.00- 18.00 slapen
19.00- 20.00 slapen
en dan is t pyama aan en laatste voeding en naar bed tot de volgende morgen.
@eisblume wrote:
Anders misschien gewoon een keertje proberen… Lijkt Fieke hier dan genoeg aan te hebben? Dan zal het ook wel genoeg zijn. Anders misschien toch nog weer vaker neerleggen.
Ja kan t n keer proberen om ze langer wakker te houden, maar vind t o zielig als ze zo
moe is en eigenlijk niet meer kan
@eisblume wrote:
En dan misschien niet altijd in haar bedje. Jasper slaapt op het kdv soms gewoon in het wippertje(zo mist ie niet te veel :roll: )
Dat is hier nu ook t geval :mrgreen:
Bedenk me net dat ons neefje met een maand of 4 ook begon te jengelen wanneer hij naar bed ging. Iemand zei toen dat ze met die leeftijd veel meer indrukken opdoen, die ze op deze manier moeten verwerken. Dus misschien is ze wel gewoon moe, maar verwerkt ze tijdens het mopperen wat ze mee gemaakt heeft :think:
Ik kan me herinneren dat onze oudste ook veel sliep op die leeftijd hoor. En wij legden haar ook altijd weg bij de eerste tekenen van vermoeidheid.
Wakker houden zou ik geen optie vinden.
Ik geloof ook wat Eisblume zegt: meer indrukken en dus meer jengelen. Vaak ‘huilen’ ze dan ook meer met hun ogen dicht, om zich beter af te kunnen sluiten. Ik kon vaak horen dat ze wel moe was en dat het dus een averechts effect zou hebben om aan haar bedje te gaan staan. Nog steeds trouwens. Ik stoor haar dan in haar inslaapproces, zeg maar.
Hier regelde het zich vanzelf. Het werd vanzelf minder vaak en minder lang. Misschien moet je daar op vertrouwen?
hoi hoi
ik doe het zelfde ongeveer als tante polla
en het werkt aan deze kant perfect we hebben een heerlijk tevreden kereltje
liefs albertine
jij bofbibs!
julia is nu 4 maanden en slaapt sochtends nog 1 uurtje rond 1400 nog een uurtje en dan vlak voor het eten nog een kwartier…
dus jij hebt gewoon mazzel :mrgreen:
@jacsansil wrote:
jij bofbibs!
julia is nu 4 maanden en slaapt sochtends nog 1 uurtje rond 1400 nog een uurtje en dan vlak voor het eten nog een kwartier…
dus jij hebt gewoon mazzel :mrgreen:
Ik moest zo lachen toen ik t las :lol: Ik ben iid n bofbibs. Fieke is nu 6 maanden en we hebben nu
dit schema
07.30 wakker
09.30-11.30 slapen
14.00-16.00 slapen
18.00-19.30 slapen en dan rond 21.00 de nacht in
Ik heb gewoon n slaapkopje :inlove:
een mega bofbibs dus :mrgreen: :thumbup:
:shock: Idd een bofbibs :lol:
Maar denk dat je meisje het nu ook echt nodig heeft om te herstellen!
Of was het altijd al zo?
Hier met 4/5 maanden écht niet zulke slaaptijden hoor bij madam 8)
Zij sliep toen denk ik een 1,5 uur als we mazzel hadden in de ochtend en soms nog een uurtje in de middag.
Ze sliep al vrij snel nog maar 1x per dag…nu ook 1 uur tot 1,5 uur op de dag en een nacht van 20u tot 7 a 8u 's ochtends.
Ik vind het prima.
Haar broer sliep ook snel al 1x op de dag en nachten van 13/14 uur dan wel zelfs,toen konden we heelrijk samen uitslapen,dat is nu ook anders,zij moet mee eruit om haar broer weg te brengen naar school.
Maar hier sliep hij met 2,5 jaar al niet meer overdag en ik denk dat dat bij haar ook zo gaat zijn… :shifty:
lekker toch, geniet er nog even van!
Xander is geen slaper helaas… zowel overdag als 's nachts niet
Waar hij zijn enegie vandaan haalt? geen idee…
Maar hij heeft nog geen 1 nacht doorgeslapen. Hij is de hele avond tot een uur of 23uur wakker :shock: en dan nog niet doorslapen
Merijn sliep overdag toendertijd ongeveer 2x 1.5 uur. Die slaapt nu sinds zijn 2 jaar en 3 mnd niet meer overdag en xander ook niet veel dus mijn rust/opruim uurtjes zijn beetje voorbij
Maar lieverd…bouw je die dan niet in door de box oid.
Hier vaste tijden dat mijn moppie zich maar in de box vermaakt hoor,weet ze ook en daar speelt ze echt wel nog ruim een uur in dan.
Mijn oudtes zit op school maar met de vakantie hebben we ook ‘‘rust’’ tijden dat hij even tv mag kijken en zij dan in de box speelt.
Anders trek ik de dag niet :oops: moet ook even tijd voor mezelf hoor :shifty:
En als ik madam niet op bed doe of letterlijk afsluit/beperk dan gaat zij ook maar door en door hoor,ze is gewoon bang om iets te missen.
Overdag is het ook altijd even huilen in bed,niet lang maar zij zal nooit gaan slapen zonder protest.
Het is al zo zelfs dat als ik zeg we gaan naar bed of we gaan slapen zij gaat pruilen :lol: muts.
Maar binnen no time gaat het licht uit als ze eenmaal ligt.
Gewoon wel de regelmaat erin houden…ze gaat niet van harte maar ze slaapt wel heeft dat ook wel gewoon nodig.
:hug:
Ze is juist in t zh zo gaan slapen :thumbup:
Voordat we naar t zh gingen toen sliep ze nog t rooster wat hier boven staat dus ik ben al
blij met dit rooster. Als ik om 04.45 uit bed moet en ze slaapt nu smiddags 2 uur dan kan ik
ook slapen
In de morgen slaapt ze wel iets minder dan 2 uur, maar ik laat haar gewoon liggen en vaak
valt ze wel terug in slaap en anders is ze gewoon lekker in dr bed aan t spelen met niets eigenlijk
want er ligt geen speelgoed in :think: Ik ben er ook heel blij mee, want zoals ik lees is dit toch
wel uniek en ik geniet van mn rust hoor
viool hier helemaal geen grote slaper hoor!!
08.00 fles…
slapen van 10 tot half 12
half 13 fles
slapen van 14.30 tot 15.30
fles om half 5
slapen om 18.30 slapen, wakker maken om 21.30 voor de laatste fles en dan slapen tot 08.00…
Bram word om 6.30 wakker.
Van 8.00 tot 8.45 slaapt hij.
Van 11.30 tot 13.30 slaapt hij.
Als ik geluk heb, slaapt ie van 17.30 tot 18.00. ( maar meestal niet)
Om 19.00 gaat ie naar bed. ( om 13.00 half uurtje eruit, voor de fles)
Hij slaapt dus ook niet al te veel.
Als ik dat zo hoor… met 2 jaar pas niet meer slapen overdag…
Hier was het met anderhalf zo dat ik haar na een uurtje wakker moest maken en ze dus sliep van 1 tot 2 n dan gewoon om 7 uur naar bed tot 7 uur of later ( soms zelfs 9 uur)… maar maakt ik haar niet wakker dan sliep ze savonds dus ook niet goed he…
En dat heeft 2 maandjes geduurt ofzo en toen sliep ze helemaal niet meer…
Juist toen zwangere mama het zo goed kon gebruiken…
En een rustmoment? Ik heb er hier een die de hele dag door het huis stuitert dus rust… is hier ver te zoeken haha… pas vanaf haar 2e heeft ze nu momenten dat ze lekker een tijdje rustig tv kan kijken ofzo…