Hoi allemaal,
Ik ben Wilma, en ik heb in april mijn 3e miskraam gehad.
Vorige jaar heb ik ze andere 2 gehad. Deze zijn allen voor de 6e week spontaan geeindigd in een miskraam.
Ik heb bijna 8 weken bloedverlies gehad nu de laatste keer, en ontzettende krampen gehad. Vorige week was mijn HCG nog maar 2,2, gedaald van 600 en nog wat.
Het lijkt alsof het vruchtje bij mij gewoon wordt afgestoten, alsof het zich niet goed kan innestelen. Ik heb het gevoel dat het in de eileiders blijft zitten, en daar spontaan oplost of zo. Omdat ze al 2 keer ook dachten een een buitenbaarmoederlijke zw.schap, maar die zijn niet bewezen. Het blijft dus 3 keer miskraam.
23 juli as. heb ik samen met mijn man een afspraak in het AZM, en dan gaan ze onderzoeken doen naar de oorzaak van mijn mk’s.
Ik lees dat het bij jullie vooral te maken heeft met bloedstolling, maar merk je dat ook als je niet zwanger bent, zodat je er al op voorbereid bent??? Welke klachten geeft dit???
Wat gaat er gebeuren als een een stollingsafwijking hebt??? En welke onderzoeken zijn er nog meer???
We zijn al bijna 2 jaar bezig met kinderen, maar het wil niet lukken.
Ben al 4,5 maand gestopt met roken, doe er alles aan gezond te leven, meer kan ik zelf niet doen. De keren dat ik zwanger ben geweest zijn in 1 jaar tijd 3 keer raak, maar allen voor de 6e week afgebroken door mk.
Mijn laatste menstruatie dateert nu van 28 maart, ben benieuwd wanneer ik weer mijn cyclus terug heb.
Groetjes Wilma32
hoi wilma
op je vraag hoe of wat je voelt en wat er gebeurt.
kort gezegt heb ik trombose aangemaakt gekregen tijdens mijn zwangerschap.
en dat houd in dat je placenta allemaal bloed propjes krijgt en omdat die aders allemaal heel klein en dun zijn wordt het afgesloten en sterft het kindje of vruchtje.
bij mij is het pas gebeurdt na 29 wk en 3 dagen maar het kan ook in een vroeg stadium al een miskraam veroorzaken.
ik heb ook grotere kans op miskramen en daar om moet ik als ik 2 weken overtijd ben meteen naar het ziekenhuis en moet ik aan de bloed verdunners.
als ik niet zwanger ben heb ik er ook geen last van maar mijn kans dat ik gewoon trombose krijg is sterk verhoogd.
mijn lever maakt een stof niet aan die de stolling regelt , maar er zijn meeedere stoffen die dat doen.
het kan ook een erfeijke stof zijn zoals bij mij het geval maar dat hebben we nooit geweten tot dat het mis ging met Dylan.
als je nog wat wil weten dan weet je me tevinden he
je kan me ook een bp sturen .
laat je het weten de uitslag van het ziekenhuis.
sterkte en liefs kathy
trouwens duurd wel lang voor dat je ongi bent.
zo het meteen even na vragen als je in het ziekenhuis bent
liefs kathy