Laura wil heeeeeeel graag een keertje schaatsen. Ik vroeg me af vanaf welke leeftijd je kan schaatsen met ‘echte’ schaatsen (met 1 ijzer). Of zouden dubbele ijzers nog beter zijn voor een 3-jarige?
Van wat ik me kan herinneren van vroeger, kom je met die dubbele ijzers echt geen meter vooruit. Maar schaatsen op normale schaatsen lijkt me een stuk moeilijker en instabieler. Of valt dat wel mee als je een stevige ijshockey-achtige schaats hebt?
Ik las ergens dat gewone schaatsen kunnen vanaf een jaar of 4, dus misschien ben ik nog iets te vroeg daarmee? Laura is nog geen 3,5 maar wel redelijk groot en sterk voor haar leeftijd (en bovenal, niet bang om te vallen). Het moet natuurlijk vooral leuk zijn (geen verzwikte enkels enzo)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ook tips voor welke schaatsen ik zou kunnen kopen (en waar) zijn welkom.
Iemand ervaring met
zandstra easy gliders
nijdam verstelbare ijshockeyschaatsen
of andere merken?
(bij de ijsbaan waar we naartoe willen verhuren ze pas schaatsen vanaf maat 30, en Laura heeft maat 27, dus huren om te proberen is helaas geen optie)
Indy heeft vorige winter voor het eerst geschaatst (net 5 toen) en die heeft op dubbele ijzers geschaatst. (Voor nog geen 5 euro bij Bristol!) Dat was echt wel fijn de eerste keer op dat gladde ijs. Dit jaar mag ze het op “echte” schaatsen gaan proberen, dan mag Kes met de dubbele ijzers leren schaatsen.
Sebastiaan zit op schaatsles. Hij is net 2 geworden. We waren er vroeg bij, maar zijn oudere broers zitten beiden op ijshockey. Hij doet het op gewone mini ijshockeyschaatsen. Ging supersnel. Kan nu al zelf staan en beetje schaatsen achter zo’n speciaal rek.