Vraagje over richtlijn

Hallo allemaal,

IK had van het CB begrepen dat de richtlijn voor FV 150 ml per kg per 24 uur is.

Maar is die 150 ml gebasseerd op de hoeveelheid water of de totale hoeveelheid van het flesje? Als iknamelijk een flesje van 120 ml water en 4 schepjes aanmaak dan zit er uiteindelijk ongeveer 135 ml in het flesje.



Aangezien J nu 4 kg is moet hij volgens de richlijn 600 ml drinken. Maar hij drinkt niet alle flesjes leeg dus ik weet niet of ik nu de ml van het water moet rekenen of de ml van het totale flesje.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

Volgens mij gaat het om de totale hoeveelheid voeding en moet je niet met de waterhoeveelheden rekenen.



Maar het is een richtlijn, hè? Met behulp van de rekensom weet je hoeveel voeding je kindje ongeveer nodig heeft per dag. Het is helemaal niet erg als je kindje iets meer of iets minder drinkt, dus ik zou niet de hele dag gaan zitten rekenen. Zolang je maar niet boven 1 liter uitkomt!

Volgens mij is het de gehele voeding .



Niet rekenen de hele dag! Deden wij ook, en ik werd er echt gek van!

Ik ging me zorgen maken als hij niet aan de 500 (ofzo) kwam, en er ver onder , of als hij er over heen kwam…

Zolang hij niet boven de liter uit komt is het goed, en met wat minder, een kind neemt wat hij/zij nodig heeft. Voor het ene kind is dat meer dan de richtlijn, voor de ander er onder.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik word inderdaad helemaal onzeker van al dat gereken, maar ik zal jullie raad opvolgen en me hier niet meer druk over gaan maken :shifty:



Alleen de niet meer dan 1 liter regel ga ik natuurlijk wel op letten :mrgreen:

Sinds kort overgestapt op KV. Nu vroeg ik me af…150ml is een richtlijn (per kg per 24 uur) - en meer dan een liter is niet goed…maar wat is het minimum? (Bij een richtlijn van 750cc)

Volgens mij is er geen minimum? Maar als beebje tevreden is en genoeg poep en plas luiers “heeft” dan lijkt het mij prima? Justin zit namelijk ook onder de richtlijn qua hoeveelheid, maar het is een tevreden mannetje, dus lijkt het mij allemaal prima.

Ons meisje is enorm tevreden, plast en poept goed, weegt ongeveer 5,5 kg (met 3m, 3 weken) en is een slanke gezond-uitziende dame met af en toe een rolletje (dus echt niet mager) - maar ze drinkt toch echt maar 4x120cc en 1x30cc per dag… voor mijn gevoel (en volgens cb) veel te weinig, maar ze houdt haar lippen stijf op elkaar of draait haar hoofd consequent weg! (Soms heeft ze ook dagen dat ze iets meer drinkt, maar 200cc in een flesje doet ze dus mooi niet he?)

ja, laat het CB dan maar lekker praten he? Mevrouwtje geeft zelf wel aan wat genoeg is :mrgreen:

Bij Justin net zo :mrgreen:

Het gaat ineens een stuk beter!! Vandaag over 4 voedingen zelfs 630cc op (ipv de reguliere 480cc over 5 voedingen) Ik kan haar dus met een gerust hart laten slapen vanavond!