Hai hai
Als het hier niet thuis hoort, verplaats het dan maar, maar ik denk dat er hier meer mensen het lezen…
Wie heeft ook puregon moeten gebruiken?
Het is nog niet voor IVF, maar clomid werkt niet bij mij dus moet ik dit gaan proberen. Alleen wordt het niet vergoed door de DSW.
Wie heeft het ook moeten gebruiken maar niet voor IVF? Werd het vergoed door je zorgverzekeraar? Zo ja, welke heb je dan?
Zo nee, wat moest je betalen voor de injecties?
Alvast bedankt!
Janine
Sommige zorgverzekeringen vergoeden het idd niet wanneer het niet voor IVF gebruikt wordt. Anderen hebben een soort ‘totale’ grens op jaarbasis voor alle hormonen. Dat wisselt per verzekering.
Wat de jouwe doet weet je dus al? Vergoeden niet?
Als je op Google intikt; medicijnen+prijs
dan kom je vanzelf een site tegen http://www.medicijnkosten.nl/ waar je kunt zoeken op de prijs van Puregon.
Naw zul je een pen voorgeschreven krijgen waarin je daarna ampullen kunt doen. Dit betekend dat je eerste recept wat duurder zal uitvallen dan de daaropvolgenden.
Hier kun je altijd even over bellen met je apotheek. Zij hebben alle meest recente prijzen in hun systeem staan.
Niet vergeten alle rekeningen te bewaren. Je schiet het nu in eerste instantie voor en volgend jaar (laatste jaar!!! Vanaf 2009 is die optie er niet meer! :? ) kun je dit dan van de belasting aftrekken.
Ik geef je topic wel even een slinger naar als zwanger worden langer duurt daar weten ze iig waar het over gaat, want niet relavante reacties kom je ook niet verder mee helaas.
Heey heey
bedankt voor je antwoord, inderdaad wordt het niet vergoed. Ben nu heftig aan het zoeken welke zorgverzekeraar wel.
(moet ook tandarts bij zitten want dat vind ik belangrijk)
Hopelijk volgen er nog meer antwoorden
Ik heb het gebruikt voor IUI.
Ik was toen verzekerd bij OZ (nu gefuseerd met CZ) en kreeg alles vergoed. Maar het veranderd elk jaar heb ik het idee, dus of het nog steeds volledig vergoed wordt weet ik niet.
Ik zit op dit moment bij ONVZ en tot nu toe vergoeden ze alles (IVF dan welliswaar) maar ook met een max bedrag voor de hormonen.
Denk dat het mss wel verstandig is om ook in je afweging mee te nemen wat je totaal bv 3 IUI pogingen met Puregon kosten, en wat je extra aan premie kwijt bent voor je verzekering. Juist ook omdat vanaf 2009 die extra medische kosten niet meer voor de belasting aftrekbaar zijn.
Als je dus zeg maar ‘quite’ bent qua kosten dan is overstappen zonde van je kosten terwijl als je voor de hormonen meer kwijt bent dan aan extra premie is overstappen verstandig.
Tandarts is bij (bijna?) iedere verzekering een aparte verzekering. Met ook weer, en niet onbelangrijk, een aparte aanmelding waarbij je geweigert kunt worden vanwege de medische selectie :? Geldt net zo voor je aanvullende ivm de hormonen. Kans is groot dat je daar al voor geweigert wordt helaas.
Hoi Janine,
Ik heb Menopur gespoten als ovulatie-inductie, maar ook in combinatie met IUI. Puregon is een vergelijkbaar hormoon. Bij ons werd het allemaal vergoed, zonder maximum-bedrag. Wij zitten bij CZ en zijn basis aanvullend verzekerd (goedkoopste aanvullende verzekering). Voor tandartskosten moet je je extra aanvullend verzekeren, weet ik.
IUI vergoeden ze zonder beperkingen, dus je zit niet vast aan een maximum aantal behandelingen van 6x. Qua IVF/ICSI zijn ze wel wat strenger, een behandeling telt al als volledige behandeling ook als je geen punctie of terugplaatsing gehad hebt, dus zodra je met de hormonen bent begonnen. Bij andere verzekeringsmaatschappijen telt dit vaak nog niet als je geen punctie of tp gehad hebt. Hopelijk zul je geen IUI of IVF/ICSI nodig hebben, maar misschien wel handig om hier ook alvast eens naar te kijken voordat je definitief overstapt.
Let er ook op of je kosten meteen vergoed worden na aanmelding. Bij sommige verzekeringen is het zo dat je pas voor vergoeding in aanmerking komt als je bijvoorbeeld minimaal een jaar bij ze verzekerd bent.
En elk jaar veranderden de polissen en de voorwaarden, dus wel even alles van tevoren goed nakijken. Wie weet heeft CZ sinds januari weer wat veranderd, waar ik niet van op de hoogte ben. Hormonen als ovulatie-inductie en IUI zijn voor ons niet meer aan de orde, dus op die voorwaarden let ik zelf niet zo heel erg meer.
Succes!
Groetjes,
Jippie
Hoi,
Komende cyclus ga ik beginnen met menopur (als ovulatie inductie zonder IUI en na falen clomifeen). Mijn verzekering dekt dit volledig en naar mijn weten onbeperkt. Ik ben verzekerd bij SIZ met het aanvullende pakket “accent”. Hier zit ook een tandartsdekking bij (80% van de kosten). Ik betaal voor deze verzekering € 108,- per maand. Ben hier al jaren verzekerd en erg tevreden over hun service (en service vind ik erg belangrijk!)
Hai hai
Vanmiddag in het zh geweest.
Ik had van te voren overleg met mijn man, dat we er ongeveer 1000 euro aan uit willen geven.
Dus ik heb les gehad in spuiten en alles.
Kreeg ook een recept mee voor Pregnyl.
Ik heb ook nog een schimmelinfectie dus ik vroeg of ze daar wat voor wilde uit schrijven, wilde ze gelijk weer even uitstrijkjes maken. Even weer pijnlijk, vooral de urinebuis maar ja, je moet er wat voor over hebben.
De prikpen heb ik in het ziekenhuis gekregen.
Als dit niet gaat werken is de stap hierna IVF, maar dan moet ik gaan afvallen. En dan moet de Puregon ook werken, want als dat niet werkt, hoef ik ook niet aan IVF te beginnen, want dit middel wordt oog gebruikt bij IVF. En ga ik wel het traject in, moet ik eerst gaan afvallen!
Lekker, want straks kom ik weer 2 kilo aan zijn de gyn.
Dus ik naar de aptoheek, want het moet besteld worden. Dus ik vraag of ze weet wat het gaat kosten. Ik heb 2 ampullen nodig van 300 eenheden, en ik ga vanaf dag3 50 eenheden spuiten en dag 10 moet ik dan weer terug. Zegt de apotheker: zoals ik het nu ziet, wordt het gewoon vergoed. Dus ik dacht huh?? Maar ze wist het niet helemaal zeker.
Ook kreeg ik er nog een spuit pregnyl bij en naaldjes, bij elkaar moet ik 300 euro betalen als ik het zelf moet betalen. Dus 3 kansen, misschien 4.
Dus ik ben benieuwd morgen!
Liefs, Janine
Hoi Janine,
Dus nu definitief over op Puregon? Misschien wel beter, aangezien de Clomid niet goed meer aanslaat. Ik was er na 2 jaar ook resistent voor geworden. En Puregon heeft ook een beter effect op je baarmoederslijmvlies.
Ik denk dat je je in principe niet zoveel zorgen hoeft te maken dat de Puregon niet werkt. Dit is een lichaamseigen hormoon in tegenstelling tot Clomid. Ook werkt het direct op je eierstokken, terwijl Clomid iets in je hersenen moet triggeren, zodat er een bepaald hormoon aangemaakt wordt. Ik heb dus Menopur gespoten als ovulatie-inductie en tijdens de IUI’s. Bij mij heeft dit elke keer goed gewerkt. In eerste instantie was het wel even uitzoeken welke dosis ik moest hebben, maar er werd net zolang doorgespoten totdat ik een eisprong had. Uiteindelijk kunnen ze met Menopur en Puregon bijna altijd wel follikels laten groeien, heb ik me laten vertellen door de gyn. Dus dat gaat vast helemaal goed komen!
Met de IVF en ICSI heb ik Puregon gespoten, ook met zo’n prikpen. Het spuiten gaat daarmee heel gemakkelijk en je voelt er eigenlijk niks van! Het is een heel dun naaldje.
Wat de kosten betreft: Het hangt echt van je verzekering af of het wordt vergoed. Voor IVF/ICSI in elk geval wel, omdat die behandelingen in het basispakket zitten, als het voor IUI of ovulatie-inductie is, is het een ander verhaal. Dus even goed navragen. Wel balen dat Puregon zo duur is…
En is je ziekenhuis dan heel erg streng wat betreft gewicht/BMI en behandelingen? Hoeveel zou je dan eerst moeten afvallen? Ik heb wel eens gehoord dat ze liever geen BMI hebben hoger dan 30, omdat de kans op slagen dan kleiner is en de kans op complicaties bij een zwangerschap groter. Maar het ene ziekenhuis is er heel streng in en een ander vraagt nergens naar. Bij mij hebben ze het nooit ergens over gehad, maar ik was zelf ook al heel erg veel afgevallen van te voren, juist om te voorkomen dat ik eerst zou moeten afvallen mocht het wel tot IVF/ICSI komen, dus toen zat ik al onder die BMI van 30. Maar goed, wel heel erg zuur als je dat eerst ook nog voor elkaar moet zien te krijgen.
Moet je dan de volgende cyclus beginnen met spuiten? Alvast heel veel succes & ik hoop dat de Puregon snel aanslaat! :hug:
Groetjes,
Jippie
Hai hai
nou ik heb alles binnen en moet het helaas toch betalen.
Ik kan wel de rekeningen opsturen naar de dsw, dus we zien verder.
Idd puregon dus ben benieuwd!
Balen, zeg… :? Maar ik zou de rekening gewoon opsturen en wie weet.
Dikke knuf voor jou & heel veel succes! :hug:
Groetjes,
Jippie
wij zijn 2,5 jaar bezig om zwanger te worden. Omdat ik PCO heb, moet ik medicijnen gebruiken om een eisprong op te wekken. In het begin kreeg ik daarvoor clomid, maar kon daar niet tegen. Was er vreselijk beroerd van. Van een cyclus van 4 weken , was ik 3 weken gewoon een wrak. Daarom heeft hij me toen overgezet op Tamoxifen. Daar voelde ik me stukken beter mee, en heb ik dus ook 3 IUI-pogingen mee gehad, helaas zonder resultaat. Toen we voor de 4e poging gingen, bleek ik resistent te zijn geworden voor dit medicijn. Daarom moest ik over op Puregon.
Dus ik naar de apotheek, maar daar vroegen ze of het vergoedt werd door mijn verzekering, zoniet dan moest ik 300 euro betalen. Ik schrok me wezenloos en tegelijkertijd was ik zo nijdig. Waarom zou mijn verzekeraar het niet vergoeden!!?? Is het al niet erg genoeg als je een kinderwens heb, maar die niet van zelfsprekend vervult kan worden???
Toch adviseerde ze me om eerst kontakt op te nemen met mijn verzekering. Dus zo gezegd zo gedaan, en inderdaad VGZ vergoedde dit medicijn NIET! OOOO, wat baalde ik zeg, zag onze kinderwens in duigen vallen, doordat een zorgverzekeraar, waar we ons scheel aan betalen, de medicatie voor vruchtbaarheidsbehandelingen niet wil vergoeden.
In overleg met mijn Gynaecoloog hebben we toen besloten om tijdelijk te stoppen met behandelen en naar een andere verzekeraar te gaan zoeken.
Via het werk van mijn man konden we ons collectief verzekeren bij Avero achmea. Dus wij daar navraag gedaan, en tot onze verbazing & blijdschap werd het daar wel vergoedt. Sterker nog, het zit in de basisverzekering.
En zodoende ben ik eind januari voor het eerst gaan prikken met puregon, en heb ik 15 februari de 4e IUI gehad.
Ik had een heel positief gevoel, mede door de Reiki-behandelingen die ik krijg en het trekken van tarotkaarten die zeer positief lagen.
Komende vrijdag zou ik mogen testen, maar vanmorgen zag ik weer hele lichte bloedspoortjes. Mijn hoop is dus weer een beetje vervlogen…
Toch probeer ik goede moed te houden, want het zou ook van de innesteling kunnen zijn.
Maar tjonge, jonge, het blijft een ontzettend zwaar proces…
En Marga? Hoe is het met je?
Bedankt voor je verhaal trouwens!
Helaas, ik ben sinds dinsdagavond erg gaan vloeien.
Kan vanmiddag bij de Gyn terecht voor een echo, en dan zal ik wel weer moeten gaan spuiten.
En hoe gaat het met jou? Hoop dat jij nog niet vloeit…