Vraagje over Progynova

Ja ik merk er verder weinig van dat ik ze slik, baarmoederslijm is aan het groeien zagen we op de echo en over een weekje zou het nog beter moeten zijn omdat het nu nog onder de 6 mm was.

Maar ik heb zelf het idee dat ik erg moe van wordt. Ik vergelijk het maar met een beginnende zwangerschap, dat je enorme zin hebt om in de middag een uurtje te gaan liggen en de hele dag door zo’n ‘gaar’ gevoel hebt.

Uitslapen is helemaaaal geen probleem kan echt uren blijven liggen, wordt ook niet echt uitgerust wakker.

Is er iemand die het misschien bekend voorkomt als een bijverschijnsel of ligt het aan mijzelf dat ik misschien te druk ben of zo?



Bedankt alvast!

Hoi Rhiannon,



Ik heb zelf nog nooit Progynova gebruikt, maar wat jij omschrijft heb ik zelf heel erg door Puregon. Inderdaad ook het gevoel dat je heel erg moe bent, uren kunt slapen, totaal geen energie hebben om iets te doen, je benen voelen loodzwaar. Dus in dat opzicht wel herkenbaar. Is de Progynova alleen voor de groei van je baarmoederslijmvlies, of is dat ook ter stimulering van de eisprong, zodat je daarna een cryo kunt terugplaatsen en het wat beter te timen is?



Heel veel succes, ik hoop dat je snel de cryo-tp hebt!

En de duimpies draaien hier voor een fantastisch resultaat! :pray: :-*



Groetjes,

Jippie

hey meid,



ik heb dat idee ook dat het door de progynova komt. ook ik ben het nu aan het slikken voor de volgende cryo terug plaatsing en ben ook erg veel moe en kom gewoon niet van de bank af en heb ook nergens zin in en kan ook zo een gat in de dag slapen terwijl ik normaal echt een bezig persoontje ben. hopelijk ben je er snel vanaf en dan wel met een positief resultaat,



groetjes van linda (lipi)

Ow dames wat ‘fijn’ om te lezen, niet fijn dat het een bijwerking is want dan hebben er vast nog meer last van. Maar dan weet ik iig dat ik niet teveel hooi op mijn vork aan het nemen ben of te hard van stapel loop of te snel wil oid. :oops:

Ik zal dan maar proberen er zo goed als mogelijk rekening mee te houden, dan toch proberen me eroverheen te zetten als dat lukt en dan weet ik ook dat het weer stopt zodra we mogen stoppen met de pilletjes (al hoop ik dat ik die nog een hele tijd mag slikken want ze moeten blijven tot 12 weken zwangerschap).



Lipi wat spannend dat jullie ook gaan ontdooien! Jij had toch al een eerdere cryo poging gehad? Weet je zo globaal nog hoe dat ging qua planning? (hier dus baarmoederslijm op 6 mm, ik geloof dan 2 dagen later belletje over het ontdooien en of dat gelukt is en dan de dag erna TP of zo maar heel precies weet ik het dus niet)



Jippie dank je ook voor je reactie. Jemig dat dat dus ook kan door stimuleren wist ik helemaal niet. Ik had wel eens last van de Decapeptyl als ik bv een weekje langer moest spuiten maar dat hield gelijk op zodra ik Gonal bij mag spuiten. Dan was er weer een soort evenwicht of zo terug. Maar de Progynova is inderdaad alleen voor het baarmoederslijm verder niets. Mijn cyclus is extreem regelmatig (al weer op gang de maand na de bevalling! En sindsdien ook gelijk weer regelmaat) dus ik heb geen verdere hormonen nodig zelfs geen Pregnyl voor een eisprong. Dit gebeurd in sommige andere ziekenhuizen nog wel eens geloof ik. Het is dus een 100% ‘pilletjesronde’, pilletjes en spanning… :shifty:



En bedankt voor jullie duimen! Jippie nog een maandje! Meid wat spannend ook voor jullie, ik hoop op een heleboel (elftalletje genoeg? :mrgreen: ) eitjes en een hele mooie bevruchting na het ‘handje helpen’ in het lab! :thumbup:

Lipi ook succes deze ronde! Ik denk zelf ook maar zo, als er nooit een cryo behandeling zou slagen dan zouden ze het allang afschaffen lijkt me.

hey meid ik ken je natuurlijk wel uit het toppic ivf/icsi.



ik heb eerder al een cryo poging gehad en ben er zelfs zwanger van geweest dus effect heeft het zeker wel al hadden wij het natuurlijk nooit verwacht omdat we twee verse icsi pogingen achter de rug hadden zonder positief resultaat, je kunt je dus goed voorstellen dat wij dus echt helemaal van de wereld waren na die positieve test. helaas liep het bij mij fout maar wij weten in ieder geval dat het dus wel zeker mogelijk is en wij gaan dan ook met frisse moed door naar de volgende ronde.



het is dus inderdaad zo dat bij 6 mm nog een echo erna geplant wordt en dan tussen die 6 a 8 mm wordt de terug plaatsing afgesproken, je moet dan twee dagen later terug komen met een volle blaas en als het ontdooien dan goed gegaan is wordt die terug gezet. helaas is het meestal wel zo (in ons ziekenhuis) dat je dan pas te horen krijgt of het gelukt is en als je geluk hebt net iets van te voren en als je helemaal niks hoort en je aanmeld voor je afspraak en je hoort dan ook niks dan is het goed gegaan. hopelijk gaat het bij jou ook helemaal goed en mogen wij straks samen op het wachtbankje wachten, ik zal in ieder geval flink voor je duimen. hier zit overigens de kans er groot in dat ik toch moet stoppen deze ronde omdat ze mijn cycles niet stop krijgen en ik weer in beide eierstokken een folikel heb zitten, ik heb nu dubbele dosis en moet dus smorgens twee en savonds twee nemen. vrijdag moet ik weer terug en als dan blijkt dat ze gegroeit zijn moet ik direct stoppen en weer flink klussen want dan hebben we iets meer kans en kunnen we de volgende menstruatie weer verder en dan gelijk met dubbele dosis. alleen weten ze niet waarom ik zo vruchtbaar ben op dit moment waardoor ze mijn cycles niet plat krijgen maar ze dachten toch in de richting van de zwangerschap. misschien weet jij daar wel iets over?



nou weer een heel verhaal maar maak je niet te druk meid en neem gewoon goed de tijd voor jezelf, het zijn toch hormonen en je lichaam reageerd hierop en je kunt het beste gewoon naar je lichaam luisteren en ben je moe ga dan ook lekker slapen en ben je fit doe dan wat je moet of wilt doen…



groetjes van linda (lipi)

effe nog vergeten, op de dag dat je geweest bent voor de echo en je een afspraak hebt gekregen voor de terug plaatsing zul je ook wel moeten gaan beginnen met die progestan bolletjes inbrengen. ik moest drie maal daags 2 bolletjes in brengen en ik deed dit dus op vaste tijden zodat ik er zeker van was dat het geregeld genomen werd, ik pakte smorgens om 8.00 uur 2 bolletjes en smiddags om 16.00 uur 2 bolletjes en om 24.00 uur 2 bolletjes en dit werkte perfect. en als ik bang was dat ik het zou vergeten zette ik de weekertjes van mijn gsm gewoon op die tijden en werd ik er steeds aan herinnerd, en de progynova pak ik altijd ook op vaste tijden om 8.00 smorgens en om 20.00 uur savonds. in het weekend sta ik dan gewoon op voor de medicijnen als de gsm wekker af ging en dan pakte ik ze en stapte zo weer terug het bed in en op een gegeven moment ben je daar al goed aan gewend, dit alles heb ik zo gedaan omdat het ziekenhuis mij vertelde dat het wel belangrijk was dat ze een beetje met regelmaat ingenomen werden en dus niet de ene keer 4 uurtjes ertussen en de andere keer 7 want dat werkte niet volgens hun. dit is dus misschien een hele goede tip.



groetjes van linda (lipi)

Hee,



ik wil je even succes wensen. Super dat je er weer voor kan gaan!

Thnx Linda en Jannigje :-* kom morgen nog even tikken vanaaf beetje te weinig tijd voor. zwaai En jaaa lijkt me leuk (nu ja leuk je snapt me wel denk ik Linda :wink: ) iig samen het wachtbankje te delen! :thumbup: