Sem heeft heel erg last van zijn darmen de ka kan niks vinden en vindt dat we maar een aantal weken moeten wachten tot hij goed aan zijn voeding gewend is. Nou gaat iemand van de april mama’s op aanraden van een ostheopaat voor dit soort klachten probiotica gebruiken en zit ik daar ook aan te denken. Iemand nog tips?
(Heb tijden geleden van Groene Vrouw wat tips gehad en haar beloofd haar even te pb-en als ik iets meer wilde weten, maar zij post nu onder een andere naam… dus ex-Groene Vrouw meld je even :mrgreen: )
Hihihi… Ik dacht al… Heee dat is toevallig…
Ik heb dus natren life start van de osteopaat gekregen… Zijn verhaal over het waarom:
Ik heb een hele snelle bevalling gehad. Bij een normale bevalling krijgt een kindje genoeg goede bacterien mee van de moeder. Bij een snelle bevalling of keizersnede niet. Hierdoor hebben de darmen een “slechte start”. De probiotica kan bijdragen aan het op orde brengen van de goede bacterien. De gasvorming zal hierdoor oa minder worden en dus ook de krampjes…
Ik ben heel benieuwd of het werkt…
Zijn verhaal vind ik wel heel logisch klinken. Overigens was ik net bij de vk op nacontrole. Heb gezegd dat ik bij de osteopaat ben geweest en probiotica heb gehad. Zij vond dat ook een heel goed idee…
Zoeken op google word je niet echt vrolijk van nav de sterfgevallen bij een proef in utrecht…
Oja, ik masseer Ise haar buik nu bij elke voeding met haar beentjes (met de klok mee)… Hierdoor gaat ze echt scheetjes laten… Lijkt dus goed te zijn…
Ik weet niet precies welke probiotica je bedoelt, maar Yakult is bv. ook probiotica. Ik heb altijd erg veel last van mijn darmen gehad, spastische darm, en twee x een flinke ontsteking. Sinds ik Yakult gebruik gaat het een stuk beter en is alles rustig. Dus ik ben voor!
Ik ben tegen maar ik heb dan ook iets anders meegemaakt (tijd geleden in het nieuws)
Als je gezond bent kan het geen kwaad
Krystle hier dus ook een snelle bevalling van 4 uurtjes dus dat zou hier dan ook kunnen meespelen…
Ik heb ook een snelle bevalling gehad…maar ben zelf een trouw yakult gebruiker dus ook in mijn zwangerschap en de bvtijd dus dus ik denk dat wij daarmee een dikke mazzel hebben gehad en zij het op die manier binnen heeft gekregen.
Ik ben wel voor probiotica mits je je er wel in verdiept iig.
Ik ben het gaan gebruiken om mijn weerstand,darmflora ed. op peil te houden,ik heb ook een spastische darm (erfelijk) en daar heb ik geen last van nu.Mijn weerstand is beter.
Mijn 1e kind heeft last van eczeem ik las toen dat zelf bij gebruik in de zwangerschap dit van invloed kan zijn daarop bij de beeb (eczeem wordt vaak gelinkt aan darmflora ed.) ik weet niet of het zo is maar mijn 2e heeft iig geen eczeem.
Mijn oudste drinkt nu ook af en toe yakult dat icm een goede verzorging van zijn huid maakt zijn eczeem een héél stuk beter :thumbup:
@Greetje14 wrote:
Ik ben tegen maar ik heb dan ook iets anders meegemaakt (tijd geleden in het nieuws)
was dat met probiotica??
Ze zijn meer en meer aan het terugkomen van het vele gebruik van probiotica, niet alle mensen reageren even goed op een massa ‘goede’ bacteriën blijkt uit onderzoek.
Ik heb het ook gelezen, dat ging om ziekenhuispatiënten. Ik drink het niet, ik ga er vanuit dat met mijn gezond maag-/darmstelsel en een evenwichtige voeding ik dit ook niet nodig heb.
@dietske wrote:
@Greetje14 wrote:Ik ben tegen maar ik heb dan ook iets anders meegemaakt (tijd geleden in het nieuws)
was dat met probiotica??
Ze zijn meer en meer aan het terugkomen van het vele gebruik van probiotica, niet alle mensen reageren even goed op een massa ‘goede’ bacteriën blijkt uit onderzoek.
Ja, ik ben er bijna dood aan gegaan! :shock:
Nogmaals, ging om een anders iets, ik had een ernstige alvleesklierontsteking.
@Soleil wrote:
Ik heb het ook gelezen, dat ging om ziekenhuispatiënten. Ik drink het niet, ik ga er vanuit dat met mijn gezond maag-/darmstelsel en een evenwichtige voeding ik dit ook niet nodig heb.
Klopt hoor!!
Als je gewoon goed en regelmatig eet heb je het niet nodig, net al extra vitamines en mineralen enz.
Bij het programma de Keuringsdienst van Waarde had men probiotica onderzocht. Bleek dat er in probiotica ongelooflijk veel suiker zit. Laat dat nou net iets zijn wat die ‘verkeerde’ bacteriën erg lekker vinden. Dan vermenigvuldigen ze zich nog veel sneller. Als je probiotica wil gebruiken dan kun je dat ook in poedervorm krijgen wat je aan bijvoorbeeld yoghurt kunt toevoegen. Het is te krijgen in de natuurvoedingswinkel.
Liefs Moirah
Onze dochter had in het begin ook last van de darmen (was toen 2/3 mnd oud) , ik ben toen naar een Ostiopaat geweest, maar bij ons hielp dit niet.
Heb uiteindelijk een tip gekregen van iemand van de zwangerschapsgym.
Die gebruikte Orthiflor Start, wij hebben dit ook gebruikt en hadden hier veel baat bij.
Het is wel prijzig € 20,- voor 40 gram, maar je hebt er ook niet veel voor nodig.
Je kunt dit gewoon bij de apotheek kopen.
Onze dochter had in het begin ook last van de darmen (was toen 2/3 mnd oud) , ik ben toen naar een Ostiopaat geweest, maar bij ons hielp dit niet.
Heb uiteindelijk een tip gekregen van iemand van de zwangerschapsgym.
Die gebruikte Orthiflor Start, wij hebben dit ook gebruikt en hadden hier veel baat bij.
Het is wel prijzig € 20,- voor 40 gram, maar je hebt er ook niet veel voor nodig.
Je kunt dit gewoon bij de apotheek kopen.
Even voor de duidelijkheid… De probiotica waar we het over hebben is in poedervorm, speciaal voor baby’s!! (natren life start)
Trouwens de Probiotica dat in Yakult zit daar krijgen je darmen maar max. 10% van omdat het drankje door de maag gaat en door de zuren in je maag breekt er al heel veel Probiotica af.
Maar dat was even iets heel anders… :oops:
Orthiflor Start dat is ook in poedervorm.
Daar praat ik ook over, niet over Yakult of dergelijke
Maar heet ook zo niet Natren life start, maar dan kan misschien hetzelfde produkt zijn maar dan een andere handelsnaam.
Het belangrijkste is dat het gewoon helpt.
Effecten probiotica niet bewezen
Er is onvoldoende wetenschappelijk bewijs dat probiotica een positief effect hebben op het immuunsysteem. Ook is het niet bewezen dat gebruik van dit type product veilig is. Dit meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).
Er verschijnen steeds meer producten op de markt die probiotica bevatten. Van probiotica wordt beweerd dat ze een positief effect kunnen hebben op de darmflora en de weerstand en dat ze allergieën kunnen voorkomen. De meeste van deze geclaimde effecten zijn echter niet wetenschappelijk onderbouwd.
Het RIVM heeft een studie uitgevoerd om de werkzaamheid en veiligheid van probiotica in kaart te brengen. Uit het onderzoek is gebleken dat er geen of onvoldoende bewijs is dat probiotica helpen bij hooikoorts, reuma of de ziekte van Crohn.
Er zijn gegevens bekend over positieve effecten van sommige probiotica op de weerstand, atopisch eczeem en de chronische darmontsteking ulceratieve colitis. Meer onderzoek is nodig om dit wetenschappelijk te onderbouwen.
Over de negatieve effecten van probiotica is nog te weinig bekend. Een recente publicatie heeft aangetoond dat gebruik van probiotica bij zuigelingen tot een ongewenste stimulatie van het immuunsysteem kan leiden.