Hoi,
wij gebruiken sinds kort kruidvat opvolgmelk extra care (ofzo). Daar staat op dat je het van gekookt water moet maken. Dus ik kook water, maak een flesje en wacht geduldig :liar: tot het afgekoeld is.
Kun je het ook van koud (maar wel gekookt) water maken?
Of van koud mineraalwater?
En dan opwarmen in de magnetron?
Thanx!
Groetjes,
Femke
nano dronk het in oeganda altijd koud. Het lost alleen iets minder goed op.
Vriendin van me kookte altijd 's ochtends een liter water, liet die afkoelen en goot hem vervolgens in een lege SPA fles oid. en zette die dan in de koelkast. Zo kon ze het water 24uur gebruiken, gewoon de juiste hoeveelheid in de fles, ff in de magnetron, poeder erbij en klaar
Op het pak Nutrilon staat ook dat je gekookt water moet gebruiken maar sinds een maandje gebruik ik gewoon koud water ui tde kraan. Dat warm ik dan even op in de magnetron en klaar :lol: ( ik ben net zo geduldig)
Hebben ze een kruidvat in Barcelona :mrgreen:
Wij koken het water in de waterkoker en laten het afkoelen op de juiste temp en dan de voeding erbij en anders doen we het koude (maar wel al eerder gekookte) water in de fles even in de micro en klaar.
Kruidvat is toch een fijne winkel we gebruiken de opvolgmelk maar ook de potjes groente en soms potjes fruit.
Groetjes!!
Hier ook een kruidvat gebruiker en idd ook gekookt water in een thermos staan en evt nog opwarmen in de magnetron. Maar geldt volgens mij voor alle flesvoeding en niet alleen voor kruidvat dacht ik ( dat aanmaken met gekookt water)… :think:
Volgens mij geldt het alleen voor Extra Care voeding omdat die moeilijker oplost. Ik gebruikte Kruidvat Standaard altijd gewoon met kraanwater. Geen punt.
Dit is misschien ook wel interessant om te lezen: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=51288
Hier ook gewoon water uit de kraan en dan even 40 seconden in de magnetron. Staat wel op het pak dat het met gekookt water moet maar tegenwoordig is kraanwater ook ok.
Super zeg! Dank voor alle antwoorden. Het water uit de kraan is hier echt niet te drinken; net zwembadwater. Je krijgt er niks van maar het is zo vies (helemaal nu er een watertekort dreigt), ik drink het zelf niet en Friso hoeft het dus ook niet…
Geen kruidvat in Barcelona, maar de opa’s en oma’s die op bezoek komen gebruik ik als pakezels
Ik heb hem nu een paar keer met koud water gegeven (en dan opgewarmd), gaat prima. En hij krijgt er dus niks van…
DANK!
Groetjes,
Femke