Vraagje over kleding versturen

Heb even jullie hulp nodig!

Ik heb het één en ander op MP aangeboden staan. Nu kunnen er een aantal pakketjes de deur uit, maar wat is nu handig;



Heb een kledingpakket, als ik dat in grote enveloppen doe, kom ik al op 3 enveloppen uit die NIET door de brievenbus passen.

Is het dan niet handiger en misschien goedkoper om er pakketpost van te maken? En hoe groot is zo’n doos van pakketpost? Ben hier echt een leek in!

Zit me nu echt af te vragen wat ik me op de hals gehaald heb :oops: :lol:



Heb dus even advies nodig :mrgreen:



Over het hoe verzenden, wat is makkelijker en kwa kosten wat is het goedkoopst?



Alvast bedankt! :-*

gewoon alles zelf in een doos stoppen… Dichtplakken, adres erop schrijven…

Dan naar postkantoor brengen en dan plakken hun er een pakketzegel op…

Wel dan 6,20 vragen aan je koper en dan heb jij geen kosten voor het verzenden…



gr patricia

Als je enveloppen hebt die niet door de brievenbus kunnen qua dikte of grootte, dan moet je sowieso pakket-verzendkosten betalen. Dit is rond de €6,-. Je kunt bij het postkantoor verschillende soorten doosjes kopen en het daar in doen. Je kunt ook bij de supermarkt een kartonnen doos halen en het dan bij het postkantoor laten wegen/meten, dan bepalen zij de verzendkosten.

zoals jippie het zegt sluit ik me bij aan :wink:

Ooh jullie zijn super!! :thumbup: :dance: hier kom ik verder mee! :mrgreen:

Alles wat niet door de bus past is pakketpost á 6,20.



En de rest zo klein mogelijk verpakken. Vaak gooi ik het een keer door mijn eigen brievenbus om te kijken of het past.



Als het wel brievenbus post is dan heb je nog verschillende tarieven met betrekking tot het gewicht.

Vaak kan ik dat zelf wel inschatten.

Broeken zijn wat zwaarder dan shirtjes en een broek is al gauw 2,20 of 2,64, terwijl een shirtje bijv vaak 1,76 of 2,20 is.



En als ik twijfel tussen 2 vraag ik altijd het ‘hoogste’ tarief zeg maar, en stort het verschil terug als het niet klopte.

Of ik laat het eerst wegen (maar dat komt niet altijd uit).

Heb net hier 1 even in een envelop gedaan en zelf gewogen :mrgreen: vonk wel slim haha!

Nu nog even de reactie afwachten!

Ga i.e.g. morgenochtend even wat dozen bij de supermarkt scoren! :thumbup:



Thnx meiden! :-*

Volgens mij moet je bij de pakketpost in de doos ook even opletten tot hoeveel kilo dat gaat, ik dacht nl 10 kilo (of zeg ik nu iets heel raars?)

Das toevallig. Gisteren ook voor het eerste dingen op MP gezet en krijg nu ook mailtjes wat wil je ervoor hebben inclusief verzenden.

Ik vind het wel grappig allemaal… :lol:



@Anneke wrote:



Broeken zijn wat zwaarder dan shirtjes en een broek is al gauw 2,20 of 2,64, terwijl een shirtje bijv vaak 1,76 of 2,20 is.






Ik heb nu net 3 shirtjes maat 74 gewogen op mijn weegschaal en kom rond de 300 gram uit. Dat is dan toch gewoon EUR 2,20 of doe ik iets verkeerds als ik bovenstaande lees?

En het past ook in een grote envelop door de brievenbus.

Het is inderdaad een pakket van 10 kilo bij tnt voor 6,20, maar ik weet ze bij dhl ook pakketten versturen en dat scheelt best veel geld. De moeite om even te vergelijken. Misschien staat op de site van dhl wat meer info.

securepostplaza . tntpost. nl/ tarievenwijzer/



site ff aan elkaar plakken

dan kun je zien wat t kost :wink:

Doos hoeft trouwens niet perse.

Ik heb een aar weken geleden meerdere kleddingstukken verstuurd en dat pastte niet door de brievenbus.

Mocht het van de vrouw van tnt gewoon inpakken in pakpapier en daar het adres opplakken.

Als je iets hebt dat je graag droog en onbeschadigd wilt verzenden kan je bij het postkantoor speciale kledingenveloppen halen, 5 voor EUR 5,- geloof ik en daar past ook wel wat meer in…

Ik doe kleding die in een envelop past sowieso altijd eerst nog in een pedaalemmerzak :wink: dan blijft de kleding idd droog mocht de envelop nat worden. En verder ook wel gewoon in een plastic boodschappentas ofzo hoor, hoeft niet altijd perse een doos te zijn, dit is wel handig als je idd een heleboel hebt :thumbup: Had van de week geen doos in huis en moest toch iets versturen, heb het hele gebeuren in de originele plastic tas en toen in een vuilniszak verpakt, is goed aangekomen :thumbup:

Oh meiden wat super! Zie hier heel veel nuttige tips! Aldus de leek hierin!

Krijg wel de smaak te pakken zo!

Zei al tegen John als dit een beetje ‘loopt’ dan ga ik zeker vaker kleertjes van de kids via MP verkopen. De centjes zijn namelijk meer dan welkom in een groot gezin! Fijn fijn!



Dank meiden! :-*

Ik heb ook al een hoop verkocht, een los shirtje of broekje doe ik ook vaak in een plastic tasje, en dan met van die brede plakband goed inpakken. Ik verstuur hooguit 2 losse brievenbuspakjes, past dat niet, dan word het pakketpost. En dan doe ik het meestal in een doos(je).

van de week ook een pakket verstuurd in 2 stevige plastic tassen over elkaar en flink wat plakband :mrgreen:



Ik ben altijd gul met plakband, want stel dat het opengaat/kapotscheurt… :shifty: Tot dusver nog nooit iets gehad wat niet/kapot was aangekomen :thumbup:



O en niet versturen voordat je geld hebt ontvangen hoor, er zitten oplichters bij op MP :naughty: Via dit forum ben ik wat makkelijker als het haast heeft en de mensen hier al lang of vaak schrijven :wink:



Trouwens… even off-topic :oops:

Zie dat jullie zwanger zijn! Gefeliciteerd! :inlove: Hoe gaat het in jullie ongetwijfeld drukke gezin?



:-* Natascha.

Ja gaat goed! Idd wel druk en momenteel even veel regel dingen, maar het ergste is gehad :wink: :inlove:

Gaan in November trouwen, en dan in Februari de baby! Helemaal leuk :inlove: :inlove: :inlove:

Lief dat je het vraagt :-* hoe is het met jou? :-*