Vraagje over iui?

Volgens de gyn is mijn zuurgraad niet goed? Ben met inwendige douchjes bezig ivm zout. Begin januari gaan we verder praten over hoe en wat?

Maar hoe werkt dat dan als je zuurgraad niet goed is kan je toch nooit iui laten doen want dan zijn de zaadje toch al dood/niet bewegelijk?

Weet iemand hier een antwoord op of heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt.



groet leeuw

Hoi Leeuw,



Als je zuurgraad niet goed is, dat betekent dat je cervixslijm de zaadjes doodt voordat ze de baarmoeder in kunnen zwemmen. Daarom word je dan ook moeilijker zwanger.



Bij IUI moet je een spermastaaltje inleveren, dat gaan ze bewerken. Ze halen de slechte zaadjes eruit en het komt in een ander soort vloeistof. Daarna wordt het door een klein slangetje in de baarmoeder geinsemineerd. Dus ze schuiven het slangetje door de baarmoedermond (en dus ook al door je cervixslijm) en dan spuiten ze het hoog in de baarmoeder in. Het hoeft dan alleen zelf nog door de eileiders te zwemmen. Op deze manier omzeil je het cervixslijm, want daar is het mbv het slangetje al doorheen gebracht. Dus alle zaadjes komen levend en wel in de baarmoeder en worden niet gedood door je cervixslijm. Snap je?



Als je nog meer vragen hebt, dan stuur je me maar even een berichtje.

Wij hebben gisteren onze 4e IUI-behandeling gehad.

En anders kun je ook op het IUI-topic meekletsen.



Heel veel succes met alles!



Groetjes,

Jippie

hey bedankt voor je snelle reaktie. Nou kijk ik er gelijk anders tegenaan?



groet leeuw