Vraagje over het bedje

Hallo!

Ik heb even een vraagje over het bedje van onze dreumisen.

Waar slapen jullie kindjes in, nog steeds in een ledikant of al in een ander bedje?

Jarno slaapt nog steeds in zijn ledikant. Op welke leeftijd kunnen/moeten we switchen van bedje?

Volgens mij kunnen kinderen wel zeker tot een jaar of 2,5 a 3 in een ledikant slapen dacht ik… :think:

De oudste lag bij ons met 2 jaar in een groot bed (halfhoogslaper), maar hij lag en ligt zo rustig te slapen, die valt er echt niet uit.

Marije is nu 1 1/2 en ligt nog wel een hele tijd in haar ledikantje, dat is een echte draaikont in haar bed, die vertrouw ik, ook met 2 jaar, nog niet toe aan een groot bed.

Het ligt denk ik dus ook hoe je kindje slaapt, rustig of als een woelwatertje.

Hier ook een ledikant. Ben voorlopig ook nog niet van plan om hem daar uit te halen. Hij ligt er nog super lekker in en zolang hij erin past er geen gekke dingen gebeuren slaapt hij nog lekker in zijn ledikantje!

Hier ook nog het ledikantje en die blijft er voorlopig ook nog staan.

Zolang er niet uitgeklommen wordt, lijkt het ledikantje mij echt het veiligste. Dat klimmen voorkom ik voorlopig mbv een slaapzak.

Het blijft toch jammer dat er dan zo weinig mensen op reageren.



Ach ja…ben niet zo populair hier vrees ik. :?

Hoi Jacqueline, dan ook nog een reactie van mij, maar die is niet anders dan de vorige reacties. Maar goed, Lotte is pas sinds vandaag een dreumes en ze kan nog niet eens staan. Voorlopig blijft zij ook nog lekker in haar eigen ledikantje slapen. Bovendien staat hij nog niet eens op zijn laagst.



Groetjes,



Viratine

Aniek slaapt in een peuterbed met 12 cm opstaande rand. Daar rolt ze dus niet zomaar uit. Ze mag hierin slapen sinds ze goed genoeg kan klimmen en klauteren. Ze kan er dus wel zelf uit, maar doet dit niet.



Ik wilde haar graag uit haar ledikant hebben voor ze 2 werd omdat ik erg veel kindjes ken waarbij de overgang op latere leeftijd een drama was. Ze wilden hun bedje gewoon niet kwijt.



Dus hier al wel een groter bed

Lucas slaapt in een ledikantje. Dat blijft zo tot 2,5 denk ik.

wendy was al ruim 3 toen ze ineen groot bed kwam,



ze is een kleintje ( nu nog maar 99 cm) en ivm de verhuizing was gewacht tot het nieuwe kamertje in zijn geheel in elkaar kon na bestelling.

Amy ging met 22 maanden in een groot bed en dit ging zonder problemen.

Ik vraag me dat ook wel eens af… Isabel is nog een jonge dreumes natuurlijk… voorlopig houden we het maar bij het ledikantje. Ik denk tot ze echt pogingen onderneemt om eruit te klimmen??

Ja, dat denk ik dus ook van jarno. Die klimt er vast uit en staat dan vrolijk boven aan de trap te roepen! Haha







Wij wachten ook nog maar even denk ik…

@Jacqueline wrote:

Het blijft toch jammer dat er dan zo weinig mensen op reageren.



Ach ja…ben niet zo populair hier vrees ik. :?




Je bent hier ook bij de 'praat’niet bij de ‘vraagjes’… :wall:

kijk anders eens hier:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=13761



groeten muts

Elina is nu twee maar ik hou het lekker nog bij haar ledikant hoor. Ze slaapt er prima in en heeft genoeg ruimte. Ik wacht nog wel met het grote bed en het risico dat ze eruit gaat.