vraagje over droger

Vanavond heb ik de (noodzakelijke) luxe dat er een (bijna) nieuwe wasmachine EN droger komt :dance: :dance:



Nu is mijn was die paar dagen dat mijn oude machine stuk aardig aan het oplopen, dus zit te denken om dan een deel ook in de droger te drogen.



Maar kom niet helemaal uit de labels…



Je hebt een tekentje van een vierkantje met een rondje erin, waarbij staat: drogen.

Maar er is ook een teken met vierkantje met rondje erin met twee stipjes erin, wat staat voor droogtrommel…

Kan ik dan alleen was die die stipjes op het label hebben staan?



En krimpen de dingen, ondanks dat ze al talloze keren gewassen zijn, dan nog steeds?

De stipjes staan voor temperatuur: 1 stipje laag, 2 stipjes hoog.



Ik gebruik hem eigenlijk voornamelijk voor de lakens, handdoeken, sokken en onderbroeken. Bovenkleding en vooral shirtjes doe ik eigenlijk nooit in de droger ook al staat er op het label dat het wel kan, in het verleden te vaak meegemaakt dat een shirt opeens 2x zo breed was als lang, zonde. Oude spijkerbroeken ofzo gooi ik er nog wel in.

Maar goed op m’n werk gaat bijna alles in de droger (wel zo

n groot professioneel ding) en dat gaat bijna altijd goed dus misschien is het maar een neurose van mij om het niet te doen…al vind ik ook dat het sneller slijt in de droger :mrgreen:

Euhm…volgens mij betekenen die stipjes net zoiets als de stipjes op een strijkijzer, dat je het 1 stipje ‘lauw’ moet drogen, twee stipjes warmer mag drogen drie (?) heet mag drogen?



Vergelijk het anders eens met het label van bijv. een handdoek?



Volgens mij betekent zonder stipjes gewoon dat het in de droogtrommel mag; als het niet mag staat er namelijk een vierkantje met een rondje erin en dan een groot kruis er doorheen.



Maar ik geloof dat er op internet ook wel wat uitleg over waslabels te vinden is, tipje misschien?

Stipjes kloppen qua uitleg. Heb het toen ik bedrust had opgezocht voor mijn man (die alle babykleertjes ging wassen).



Hier gaan ook sokken, ondergoed, beddengoed, handdoeken en oude kleren in de droger.

Wij hebben ook de luxe van een wasmachine en droger. Alleen gebruiken wij de droger zelden. Hang het liever op.



Het enige wat er bij ons eigenlijk doorgaat is het beddengoed en in de zomer gaat dat zeker naar buiten.

Hier gaan ondergoed, sokken, beddengoed en handdoeken in de droger en soms oude t-shirt die alleen onder truien worden gedragen. De rest durf ik niet zo goed haha

Ik stop werkelijk ALLES in de droger in de winter… :o ja zelfs ondergoed en sommige fijne dingen behalve wollen truien. 8)

Maar moet er wel bijzeggen dat ik een speciale babyspullen stand op de droger heb zitten. Dat betekend een lagere temperatuur waarbij het apparaat dus wel iets langer draait. Maar het draaien ervan is het duurste niet het verwarmen kost de meeste energie/stroom (denk ook aan dingen als toasters, elektrische verwarming ed die zijn nl erg duur). Dus als je niet heel veel haast hebt is dat altijd de betere stand omdat je daarmee dus ook je verbruik relatief laag houdt. :thumbup:

Hier ook een “behoedzaam lauw drogen stand” op de droger en hier gaat dus ook vrijwel alles in de droger.

Alleen wollen spul niet, mijn bengalin stretchbroeken (de stretch lost op, het elastiek barst onder de hitte) en t-shirts met plastic opgedrukte plaatjes niet.

Maar verder alles en alles gaat dan op de behoedzaam drogen stand.

Doet hij er 2,5 uur over ipv 1,5 en dat gaat dus al 2 jaar heel prima… :thumbup:

Hier ook en droger en het enige dat er niet ingaat zijn t-shirt en blouse en hemden, bh’s…spijkerbroeken, ondergoed, handdoeken, beddengoed, ander soort broeken, ouderen shirts etc gaat er allemaal gewoon in zonder problemen.

Nou gisteren spul gehaald en aangesloten.



En nu zit de eerste was in de droger, handdoeken, om te proberen…

Maar weer een vraagje: Is het normaal dat zo´n droger warm wordt?



Hij draait nu een half uur…



Mijn wasmachine ben ik superblij mee, mijn was was heerlijk fris!

Ja droger wordt warm.



Ik doe zelf alleen de handdoeken ed. Hoeslakens (de overtrekken hang ik weer wel op) en soms een oud shirtje van Rinse (die hij onder zijn overhemden aantrekt) in de droger.



De rest hang ik gewoon op. Zeker nu is het zo droog, dus daarvoor hoeft het niet de droger in.



Ook zitten er bij dingen in van 2 of soms wel 3 wassen, voordat ik de droger aanzet.



Heb ik maar een paar dingetjes voor in de droger, dan draai ik daar ook absoluut niet de droger voor. Dan maar een stuggere handdoek in de kast. (en zijn die echt plank hard, dan strijk ik hem wel weer wat zachter :roll: al strijk ik het liever niet natuurlijk :stuck_out_tongue: )



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik ben eerder een voorstander van de droger. Dingen worden er soms zo lekker zacht van :oops:



Maar inderdaad, je hebt allerlei standen he op de droger.

Ik gebruik eigenlijk bijna altijd de hoogte stand.

En anders hang ik de kleren gewoon op, mocht het niet mogen op hogere stand :thumbup:

@Cin. wrote:

Ik ben eerder een voorstander van de droger. Dingen worden er soms zo lekker zacht van :oops:



Maar inderdaad, je hebt allerlei standen he op de droger.

Ik gebruik eigenlijk bijna altijd de hoogte stand.

En anders hang ik de kleren gewoon op, mocht het niet mogen op hogere stand :thumbup:




ik ben ook een voorstander hoor :).

Maar ja, klein huis en geen ruimte om te drogen sinds we de baby kamer erin hebben gezet.



Wij hebben verschillende standen… de hoge stand gebuik ik voor handoeken en beddengoed en dan hebben we nog kast droog en dat gebruik ik voor de kleding enzo. nog nooit problemen mee gehad :).

@Dynasty wrote:

@Cin. wrote:
Ik ben eerder een voorstander van de droger. Dingen worden er soms zo lekker zacht van :oops:



Maar inderdaad, je hebt allerlei standen he op de droger.

Ik gebruik eigenlijk bijna altijd de hoogte stand.

En anders hang ik de kleren gewoon op, mocht het niet mogen op hogere stand :thumbup:




ik ben ook een voorstander hoor :).

Maar ja, klein huis en geen ruimte om te drogen sinds we de baby kamer erin hebben gezet.



Wij hebben verschillende standen… de hoge stand gebuik ik voor handoeken en beddengoed en dan hebben we nog kast droog en dat gebruik ik voor de kleding enzo. nog nooit problemen mee gehad :).


Oh ja die standen inderdaad, haha. Kon niet op de naam komen :mrgreen:



Wij hebben wel een droogrek, die staat op zolder (waar alles staat).

Maar soms hangt ie vol, en ja dan gebruik ik ook gewoon de droger hoor.

Ik kan nogal eens wat opsparen qua was, om 1 avond lekker boven te zitten als de kids in bed liggen, en manlief avonddienst heeft.

Wij slapen ook op de zolder (zit afscheiding tussen) dus kan ik lekker tv kijken en de was doen :oops:

Ik gooi bijna alles in de droger behalve wollen truien en zoals nu nieuwe shirts



Op verschillende standen dat wel kastdroog etc…