Hoi mamma’s en pappa’s misschien?
Yari had nogal last van wat berg op 'zijn hoofdje, nu heb ik dat vanmiddag schoongemaakt met olie en daarna er voorzichtig afgeschrapt met een pasje.
Maar nu zijn de plekken waar de berg zat helemaal rood wat opgezwollen en geirriteerd :? :oops: .
Voordat ik het ging schoonmaken had die ook al een open plekje tussen de berg zitten.
Maar dat geirriteerde komt dat door de berg zelf of doordat ik misschien wat te hardhandig ben geweest :think: :oops: ?
Yari heeft er gelukkig geen last van, maar dan weet ik het voor de volgende keer.
Misschien hebben jullie nog tips om het te verwijderen of te voorkomen
ik spoel z’n haartjes na het badje wel al na met schoon water.
:-* Wendy
Herkenbaar… Bij Lenn groeide het uit tot…
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=54771 :silenced: :?
Dit is wel extreem hoor, maar we hebben hier een anti-roos middel voor gekregen.
Om het rustig te maken kun je zijn hoofdje wassen met lauw water zonder zeep en vervolgens insmeren met cetomacrogol creme. Dat kun je gewoon kopen bij de apotheek (2 euro) en dat is een heel neutrale beschermende vette creme… Dat werkt hier heel goed en houdt de huid mooi rustig ipv fel rood met open plekjes! Ook de schilfers haal je er makkelijk af maar tot nu toe helpt het hier beter om ze te laten zitten… 1x per dag wassen we ze er gewoon af.
Bij Lenn werd het dus zoals bovenstaande link doordat ik het behandelde met babyolie… op een of andere manier verergerde dat het dus juist.
Succes, hoop dat je de creme nog kunt bemachtigigen nu het weekend is :think:
Hier nog een mama met kindjes met berg… ( ook foto;s bij affie’s draadje).
Idd cetanacrogol creme is echt ideaal…
vaseline kun je evt ook een keertje gebruiken, maar die sluit meer af…
Olie wordt idd erg afgeraden, net als die anti-berg pads.
Ook de schilfertjes kun je beter niet teveel erafkrabbelen…Maar idd met een zachte washand met water een keer per dag even wassen en evt met een zachte babyborstel het hoofdje borstelen…
Bij Tessa is het inmiddels helemaal weg hoor…dus het komt echt wel goed.
Ik had anti-berg pads gekocht. Ik geloof bij de etos. Stonk n beetje…kruidig, maar hielp wel.
@truusje wrote:
Ik had anti-berg pads gekocht. Ik geloof bij de etos. Stonk n beetje…kruidig, maar hielp wel.
Na gebruik hiervan werd het bij mijn ventje juist héél erg :silenced:
@Affie wrote:
@truusje wrote:Ik had anti-berg pads gekocht. Ik geloof bij de etos. Stonk n beetje…kruidig, maar hielp wel.
Na gebruik hiervan werd het bij mijn ventje juist héél erg :silenced:
Nee, geen last van. Was makkelijk weg te borstelen daarna.
De anitberg pads werkten heir juist averecht
bij Marit heeft de haarlotion van het merk Zarqa super goed geholpen!!
allebei m’n jongens hebben berg gehad, en bij beide hielp helemaal niets. Ook hebben ze allebei best een bos haar, dus kreeg je het er niet makkelijk vanaf (je hoort weleens van een kartonnetje en dan schrapen).
wat ik deed was met een luizenkam de ergste schilfers eraf halen en dat steeds goed bijhouden. Ik waste het haar niet met shampoo o.i.d. maar alleen met water.
na een weekje of drie was het weg.
Mijn jongste had ook heel veel last van berg en ze had ook nog een enorme bos met haar! Ik heb van mijn kraamhulp toen de tip gekregen om bepanthen zalf te gebruiken. Het werkte echt heel snel en het bleef weg!!! Je doet dit als volgt:
Je wast de haartjes en maakt ze handdoekdroog. Dan smeer je bepanthenzalf met je vingers op de hoofdhuid. Dit herhaal je elke dag voor een paar dagen.
Wij zagen het wegtrekken!!!
Succes ermee!!!
Bedankt voor de tips meiden!!! :-
Ik heb de foto’s van Lenn gezien echt zielig voor dat kleine manneke :hug:
Yari heeft er gelukkig niet zo erg last van (maar wat niet is kan nog komen natuurlijk) maar ik wil het toch gewoon voor blijven.
Ik ga morgen even kijken voor die fcetomacrogolzalf en ik heb volgens mij nog bepanthenzalf in huis.
De berg is wel wat terug gekomen maar het is gelukkig niet meer zo vurig rood en het open plekje is nu een schoon droog korstje :thumbup:
:- Wendy