Hai,
Mijn vader is automonteur en hij heeft vanavond naar onze auto gekeken.
Dit omdat ik aankaarte dat ik vond dat auto veel lawaai maakte en in de bochten maar soms ook op rechte stukken ineens begon te bonken onder mijn stoel (ik rij nl altijd). Omdat ik vrij snel weer weg moest heb ik het verhaal maar half opgevangen.
Hopelijk weet iemand hier wat van en kan mij beetje uitleggen wat er mogelijk kapot kan zijn.
Mijn vader zei nl: je mag morgen gewoon naar je afspraak (zeer belangrijk kan het dus niet afzeggen) maar je mag op de snelweg maar 100 rijden. Harder is echt niet aan te raden. In ergste geval valt je as morgen los en zal je anwb moeten bellen.
Is de asaandrijving dan kapot of los of???
Hopelijk kan iemand het me uitleggen?
SOrry ben geen auto-monteur, bel je vader anders nog eens op.
Die is momenteel niet thuis dus kan hem niet bereiken. :?
Ben eigenlijk best huiverig om 3 uur met kapot auto te rijden.
Maar goed afspraak kan ik echt niet verzetten hierom toch?
Ik zou zeggen, veiligheid boven alles!
Als je het niet vertrouwd, is het openbaar vervooer geen optie?
3 uur is wel erg veel om te rijden met hoogstwaarschijnlijk een kapotte auto. Kan je niet zolang andere auto lenen van iemand? Denk dat je niet op je gemak gaat rijden met het idee van wat er kan gebeuren.
Als je met pech komt te staan haal je die afspraak misschien ook niet.
Kun je niet een auto van iemand lenen? Bijvoorbeeld een ruiltje maken met je vader? Ik zou hier ook niet graag mee rijden zeg. Bovendien, je wil je afspraak koste wat kost niet afzeggen, maar stel dat je nu stil komt te staan? Dan gaat je afspraak toch alsnog niet door?
Ik zou echt kijken of ik het anders kon regelen, auto van iemand lenen of openbaar vervoer.
Als het gevaarlijk was om te rijden had je vader vast niet gezegd dat je naar die afspraak toe kon gaan toch? Waarschijnlijk rij je toch al een tijdje zo met die auto, maar eng is t wel…succes…
is het soms de cardanas?
Stel je zegt die afspraak niet af of je verzet hem niet, je spring in je auto, ga op de snelweg, en kaboem…as valt eruit. Jij wachten op de wegenwacht, en dus helemaal niet aankomen of op het laatste moment afzeggen.
Ik zou of ander vervoer proberen te regelen, of de afspraak verzetten.
Ik heb het eens met mijn peugeotje gehad. de homokineetas was stuk. Is jaaaren geleden en het was toen een 205 maar koste toen al 265 euro.
Anders kan het ook een kogellager zijn die "wiebelt"en dat mag dus niet. Maar als het de homokineet as is dan moet hij extra gaan kloppen bij de bochten naar links ( let eens op bij rotondes)
Succes!( En hopen dat het een kogellager is)
Oh en de aandrijfas zal het denk ik niet zijn. Dan moet hij olie lekken en de motor moet heel raar gaan tikken ( ja we hebben een alfa gehad :twisted: :mrgreen: )
Hallo,
Vandaag zijn we toch met volle moed gaan rijden maar nog voor ik halfuur gereden had… had ik al zoiets van… nee dit trek ik niet en auto ook niet.
Hij begon steeds meer en meer te trillen en rare geluiden te maken.
Inderdaad met rotondes werd het erger.
Als ik gas gaf werd het ook erger maar zodra het losliet hield het weer even op.
Mijn man heeft de afspraak afgebeld en wij zijn terug naar huis gereden en hij staat nu voor het huis en ik stap er niet meer in voordat me pa het gemaakt heeft.
Heb het iig geprobeerd. Gelukkig waren ze begripvol waar ik afspraak had staan.
Heel erg bedankt in ieder geval voor het meedenken.
:-*
hallo mijn man is ook automonteur , hij zegt als je niet harder dan 100 kan rijden omdat het dan niet veilig is dan is het ook niet veilig onder de 100 km ,
kan je niet ruilen met de auto dat jij met je vader zijn auto gaat bijv en hij met jou auto rijd en, dan heeft hij meteen mogelijkheid om hem te maken :mrgreen:
@Mich@ wrote:
Hallo,
Vandaag zijn we toch met volle moed gaan rijden maar nog voor ik halfuur gereden had… had ik al zoiets van… nee dit trek ik niet en auto ook niet.
Hij begon steeds meer en meer te trillen en rare geluiden te maken.
Inderdaad met rotondes werd het erger.
Als ik gas gaf werd het ook erger maar zodra het losliet hield het weer even op.
Mijn man heeft de afspraak afgebeld en wij zijn terug naar huis gereden en hij staat nu voor het huis en ik stap er niet meer in voordat me pa het gemaakt heeft.
Heb het iig geprobeerd. Gelukkig waren ze begripvol waar ik afspraak had staan.
Heel erg bedankt in ieder geval voor het meedenken.
:-*
ohh ik lees dit nou pas maar ehh
heel verstandig van jullie :thumbup: :thumbup:
goed van je dat jullie zijn terug gereden.
Ik had het al helemaal niet aangedurft, laat staan 1,5 uur heen en 1,5 uur terug.
Nu maar hopen dat het allemaal gaat meevallen