vraagje over 3 kids in de auto

Hoe zetten jullie 3 kids op de achterbank.



wij hebben een gewone auto, er zitten 2 driehoeksgordels en een buikgordel achterin.

kunnen hier 3 kinderen zitten.

een zit nog in de stoel die na de maxi cosi komt en de andere op een stoelverhoger,

Mijn oppasgezin heeft 3 3-puntsgordels achterin. Dus dat probleem ken ik niet.

Ik dacht dat een kindje van 4 nog niet in een buikgordel mag, maar weet het niet zeker. Maxicosi en stoel moeten met een 3-puntsgordel vastgezet worden, dus is afhankelijk of het 4jarige kindje in een buikgordel mag en kan.

Er zijn wel gordelkits te koop waarmee je een autostoel van type 2 (9-18 kg) alsnog vast kan zetten in het midden.



Maar verder zou ik het niet weten, wij rijden in een station van 10 jaar oud, maar daar zitten gewoon 3 volwaardige 3 punts gordels in.

Ik weet nu alleen (sinds de recente aanschaf van een zitverhoger) dat een zitverhoger niet vastgezet kan/mag worden met een heupgordel. Dus als ik zo nadenk denk ik niet dat je in zo n auto 3 kinderen mag vervoeren, tenzij je er 1 op de bijrijderstoel zet en zelf achterin ertussen gaat zitten als 2e volwasenen.

Voor zover ik weet (en kan vinden) hebben ze het wel over gordels, maar wordt er niet expliciet melding gemaakt van 2 of 3 puntsgordels. Ook wij vervoeren onze oudste (die op een zitverhoger zit) met de heupgordel.



Van de site van veilig verkeer nederland:



http://www.veiligverkeernederland.nl/nl/cms/cms.asp?type=standaardtekst&id=1826





De wet zegt dat u uw kinderen moet vervoeren in een goedgekeurd kinderbeveiligingsmiddel in de vorm van een stoeltje of zittingverhoger in combinatie met de autogordel. De wet zegt dus niet, wat voor gordel dit zou moeten zijn, een heup of een drie-puntsgordel. Dus u kunt uw kinderen het beste vervoeren op de achterbank met gebruik van de drie-punts en de heupgordel in combinatie met een goedgekeurd stoeltje of zittingverhoger.

@bianca68 wrote:

Voor zover ik weet (en kan vinden) hebben ze het wel over gordels, maar wordt er niet expliciet melding gemaakt van 2 of 3 puntsgordels. Ook wij vervoeren onze oudste (die op een zitverhoger zit) met de heupgordel.



Van de site van veilig verkeer nederland:



http://www.veiligverkeernederland.nl/nl/cms/cms.asp?type=standaardtekst&id=1826





De wet zegt dat u uw kinderen moet vervoeren in een goedgekeurd kinderbeveiligingsmiddel in de vorm van een stoeltje of zittingverhoger in combinatie met de autogordel. De wet zegt dus niet, wat voor gordel dit zou moeten zijn, een heup of een drie-puntsgordel. Dus u kunt uw kinderen het beste vervoeren op de achterbank met gebruik van de drie-punts en de heupgordel in combinatie met een goedgekeurd stoeltje of zittingverhoger.




Op onze zitverhoger staat expliciet vermeld dat hij niet gebruikt mag worden met een heupgordel, misschien zijn er ook waarbij dit wel mag.

Die van ons kan wel gebruikt worden met een heupgordel. Neemt niet weg dat ik ze het liefst in de driepuntsgordel heb. Onze vorige auto had achterin alleen maar heupgordels. Daar hadden we met het kinderzitje zelf een constructie gemaakt om het goed vast te zetten. Dat kinderzitje mocht overigens ook met alleen heupgordel.

Wij hebben een Focus met 3 3-puntsgordels. Daar doen we de grote stoel dus in het midden en de jongens zitten dan op een stoelverhoger aan beide kanten. Dat past.



Ook hebben we een polo met 2 3-puntsgordels en 1 heupgordel.

Dan zit de grote stoel op de hoek, een verhoger op de andere hoek en onze zoon zit dan gewoon op de achterbank met de heupgordel om.



Volgens mij mag dit gewoon.

hallo.

ik heb het zelfde probleem gehad alleen is giovanny al 6 jaar oud.

lorenzo is anderhalf dus die zit nog in een fase 2 stoel en orlando is bijna 3 maand die zit nog in de maxicosi.

nou ben ik bij de anwb winkel geweest en giovanny mag zonder stoelverhoger in het midden omdat hij dan tussen 2 kinderstoelen inzit.

anders moet je eens kijken of er bij jou in de buurt een anwb winkel is die hebben hier wel folders over. daar staat dan precies in wat wel en niet mag.



groetjes maaike

hoi



hier is felicia 7 als de baby er is die gaat in het midden (mits papa mee is)

en lindsay is 2 dus zit in der stoel en de beeb in de maxi…



als er dus een volwassene voorin zit mag felicia zonder verhoger in het midden … ben ik alleen met de kids gaat ze op de verhoger achterin in de 3 punts gordel en de beeb voorin bij mij

ik heb contact gehad met vvn.



ze zeggen daar een gordel is een gordel.

dus onze oudste kan zometeen met de buikgordel em op een stoelverhoger daar zitten.

wij hebben de stoel na de maxicosi op de middelste ( heupgordel) en de 2 verhogers ernaast

@kimmetje23 wrote:

wij hebben de stoel na de maxicosi op de middelste ( heupgordel) en de 2 verhogers ernaast




Ik vind het BELACHELIJK dat Iris alweer anderhalf is geweest… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



het lijkt wel gisteren dat ze is geboren…

@~Marion~ wrote:

@kimmetje23 wrote:
wij hebben de stoel na de maxicosi op de middelste ( heupgordel) en de 2 verhogers ernaast




Ik vind het BELACHELIJK dat Iris alweer anderhalf is geweest… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



het lijkt wel gisteren dat ze is geboren…




hahaha je bent niet de enigste…