Vraagje namens vriendin over aantal flesjes p/dag?

Vraagje van een vriendin van mij…

Zoontje is nu 8 weken oud…

Ze vraagt hoeveel, baby’s van die leeftijd drinken per dag?

Hoeveel er in de fles zit?

En hoeveel tijd er dus tussen zit…

Alvast bedankt lieve kokbuiskinderen… :inlove:

Laurens was een flinke eter, die zat toen op flessen van 180cc om de 4 uur. Enne ik wil best jouw hyvesvriendje zijn hoor :wink: :lol: :lol: .

om het een beetje te benaderen, wordt vaak gewoon de rekensom van flesvoeding gebruikt: gewicht in kilo’s keer 150 cc, (dus voor elke kilo die ze wegen, moeten ze dagelijks 150 cc drinken). Als je dan wilt weten hoeveel ze per voeding moeten hebben, deel je dat dus weer door het aantal voedingen

En de 1ne baby heeft meer voeding nodig dan een ander babytje

@debbel wrote:

Laurens was een flinke eter, die zat toen op flessen van 180cc om de 4 uur. Enne ik wil best jouw hyvesvriendje zijn hoor :wink: :lol: :lol: .

Dit exemplaar heeft nu 170cc elke 3 uur, soms elke 4 uur…

Ow, ik ga je nu toevoegen dan… :inlove: :lol:

@romata wrote:

om het een beetje te benaderen, wordt vaak gewoon de rekensom van flesvoeding gebruikt: gewicht in kilo’s keer 150 cc, (dus voor elke kilo die ze wegen, moeten ze dagelijks 150 cc drinken). Als je dan wilt weten hoeveel ze per voeding moeten hebben, deel je dat dus weer door het aantal voedingen

En de 1ne baby heeft meer voeding nodig dan een ander babytje

Ja klopt… volgens CB mocht hij nu 1 liter hebben… :shock:

Zij twijfelt een beetje, dus vroeg me: vraag het eens ‘op dat forum’ :mrgreen:

Kan ik haar dit laten lezen of telefonisch eens doorgeven… ze wilt gewoon eens vergelijken wat ‘normaal’ is… :angel:

Zoonlief dronk met 8 weken flesjes van 90 cc, maar die was ook een kleintje.

Ligt ook aan het gewicht.

Stom advies van het cb trouwens.

Regel is volgens ka, minimaal 150 maal lichaamsgewicht gedeelddoor het aantal voedingen en maximaal 180 maal lichaamsgewicht gedeeld door het aantal voedingen, met een echte max van 1 liter aangemaakt voeding per dag.

Hier is het cb ook zo handig, eerst zien ze de groei van Noah, nou hij mag wel wat minder drinken, groeit zo goed. Daarna horen ze dat hij maar max 120 cc per keer drinkt, alleen saovnds soms 150 cc, zeggen ze hij mag wel meer drinken per keer in zijn fles. pfffff. Hij drinkt gewoon niet meer.

Liefs Suzanne

Nee precies, vol is vol he…

Ik bel haar vanaaf even op… leg haar die flesvoeding regel even uit… hopenlijk kan ze er wat mee… :thumbup: