Voor de kenners
Wij hebben een nieuwe computer gekocht, omdat we op ons laptoppie van 40GB niets meer kwijt konden!
Nu ben ik net bezig geweest om hem aan te sluiten e.d. en het enige wat mij niet lukt is de internetverbinding te starten. Dat ligt denk ik aan mijn gebruikersnaam en wachtwoord waar hij dus op spaak loopt, maar ik heb geen flauw idee meer wat dat is/was!
Wat ik mij nu bedacht is dat wanneer ik de kabel weer in mijn laptop doe en ik wel ergens de gegevens zou moeten kunnen vinden, maar waar… :think:
Hebben jullie een idee?
Of moet ik met Ziggo gaan bellen (waar ik dus eigenlijk weinig zin in heb :oops: )
Sneeze ik weet het niet 100% zeker maar het zou kunnen dat je bij Ziggo maar met 1 systeem online mag standaard gezien.
Als je de kabel direct vanaf de router in de pc steekt zal deze bij een standaard installatie van XP of Vista direct zonder inloggen online komen.
De Ziggo gegevens staan in je router en niet in je pc.
Als je draadloos hebt mag je doorgaans wel met meer pc’s online alleen moet de pc dan wel een draadloos kaartje aanboord hebben.
Is het een gebruikersnaam om in je modem te komen? Zoja, heb je die ooit veranderd? Want standaard moet het dan zijn:
Gebruikersnaam: Admin/user
wachtwoord: User of admin.
Ik weet ook niet meer wat de mijne is want denk dat ik die wel ooit heb veranderd en om daar echt achter te willen komen moet ik uiteraad Ziggo bellen! Die kunnen vanuit jouw gegevens alles zien.
Succes!!
In je router menu staat wel je wachtwoord, die moet je misschien even invullen bij eigeschappen draadloze verbindingen.
Anders misschien modem en router stekker eruit en er weer in… Laptops opnieuw opstarten…
Wij hebben ook ziggo met router en kunnen tegelijk online…
@ruud wrote:
Sneeze ik weet het niet 100% zeker maar het zou kunnen dat je bij Ziggo maar met 1 systeem online mag standaard gezien.
Als je de kabel direct vanaf de router in de pc steekt zal deze bij een standaard installatie van XP of Vista direct zonder inloggen online komen.
Als je draadloos hebt mag je doorgaans wel met meer pc’s online alleen moet de pc dan wel een draadloos kaartje aanboord hebben.
Dank je voor de snelle reactie :thumbup:
Een router heb ik (nog) niet, dus ik had echt de kabel vanuit het modem in de nieuwe computer en die heeft Vista.
Nu heb ik de kabel daar weer uitgehaald en in mijn laptop gedaan en weer wel een verbinding.
Dacht dat ik die gebruikgegevens misschien ergens op mijn laptop zou kunnen terugvinden, maar heb, als het al mogelijk is, geen idee waar :?
@Mariiyelle wrote:
Is het een gebruikersnaam om in je modem te komen? Zoja, heb je die ooit veranderd? Want standaard moet het dan zijn:
Ik weet ook niet meer wat de mijne is want denk dat ik die wel ooit heb veranderd en om daar echt achter te willen komen moet ik uiteraad Ziggo bellen! Die kunnen vanuit jouw gegevens alles zien.
Succes!!
Daar loop ik idd op vast!
Zal ze hoogstwaarschijnlijk wel veranderd hebben :think:
Heb eigenlijk dus de stille hoop dat ik het terug kan vinden in mijn laptop welke ik dus nu weer in gebruik heb!
Je moet je CP naam veranderen, das een nummer geloof ik.
Toen ik van een gewone pc naar laptop ging was dat niet meer nodig, omdat de Vista laptops dat zelf voortaan doen bij installatie.
Dus als je een gewone pc hebt moet je je CP naam aanpassen.
Geloof ik… :mrgreen:
@Sneeze wrote:
@ruud wrote:Sneeze ik weet het niet 100% zeker maar het zou kunnen dat je bij Ziggo maar met 1 systeem online mag standaard gezien.
Dank je voor de snelle reactie :thumbup:
Een router heb ik (nog) niet, dus ik had echt de kabel vanuit het modem in de nieuwe computer en die heeft Vista.
Nu heb ik de kabel daar weer uitgehaald en in mijn laptop gedaan en weer wel een verbinding.
Dacht dat ik die gebruikgegevens misschien ergens op mijn laptop zou kunnen terugvinden, maar heb, als het al mogelijk is, geen idee waar :?
Het is tijdenlang zo geweest dat je bij kabelproviders officieel (en dus zonder kunstgrepen) maar met 1 systeem online mocht.
Als dat het geval is wordt jouw laptop gezien als hoofdcomputer, dit is vast gelegd via een mac adres, dan kun je wel switchen met wat aanpassingen maar niet tegelijk.
Ik zou desnoods even op de site van Zigo kijken hoe of wat. Ik kan me niet voorstellen dat zo’n Ziggo modem zo ver dichtgetimmerd is dat je de pc echt op het modem moet aanmelden. Normaal is het inprikken en gaan.
@Sneeze wrote:
@Mariiyelle wrote:Is het een gebruikersnaam om in je modem te komen? Zoja, heb je die ooit veranderd? Want standaard moet het dan zijn:
Succes!!
Daar loop ik idd op vast!
Zal ze hoogstwaarschijnlijk wel veranderd hebben :think:
Heb eigenlijk dus de stille hoop dat ik het terug kan vinden in mijn laptop welke ik dus nu weer in gebruik heb!
als je je modem een harde reset geeft verandert je gebruikersnaam weer naar de standaard volgens mij :thumbup: maar dan ben je geloof ik ook wat instellingen kwijt…ik zou toch eerst even ziggo bellen als ik jou was!
Ik heb idd toch maar even gebeld vanmiddag (10ct per minuut + kosten mobiele telefoon, dat is dus echt een nadeel van geen vaste lijn :thumbdown: )!
Hij heeft mij de instelling waarin gevraagd wordt naar gebruikersnaam en wachtwoord laten verwijderen en toen dat niet genoeg bleek mocht ik min. 10 min. mijn modem van de stroom afhalen en vervolgens met de kabel in de nieuwe computer het modem weer aansluiten. En dan doet tie het wel :dance:
Helaas moet ik weer hetzelfde doen als ik op mijn laptop wil (voor bepaalde mailtjes en gegevens), dus dat wordt gauw een router halen!
Dan heb ik nog een vraagje van een leek :
Kan ik, als ik straks die router heb, op beide de pc en de laptop met hetzelfde e-mail adres werken of moet ik dat op 1 van beide uitschakelen?
Ik wil nl. de pc boven zetten en die echt gebruiken voor wat zwaardere dingen en beneden wil ik de laptop houden om gewoon lekker te internetten! Maar voor KOK heb ik dus ook mijn mail nodig
Als dat niet mogelijk is zou ik dan mijn e-mail voor KOK kunnen (laten ) wijzigen naar een hotmail adres?
Vraag over KoK mail adres wijzigen dat kan, je wijzigt die in je profiel.
Dan moet je het in je nieuwe email activeren.
Anyway…
Ik heb mijn ziggo mail @quicknet.nl, op mijn pc staan, als Roy bijv zich ergens inschrijft of mail ontvangt op het adres, kan hij die op zijn pc zien, hij ziet alleen niet de ontvangen mailtjes van de dagen daar voor, als ik die open op mijn pc.
Dus als ik hem een mail stuur vanaf @live, naar @quicknet.nl, enn hij opent die bij Outlook, zie ik het niet op mijn pc (of ik moet hier eerder hebben ontvangen en geopend.) maar via het web (webmail van ziggo) kan je het wel op beide pc zien.
ik zal zo eens goed lezen…ik werk sinds 3 weken bij de technische support desk van Ziggo…deze wordt nml verplaatst van groningen naar Enschede en ze zijn nu zoveel mensen aan het trainen dat de wachttijd minder moet worden…en de kwaliteit beter…
maar mochten jullie vragen hebben op technisch gebied of iets anders nagekeken wil hebben dan kan ik dat wel doen… :mrgreen:
als je mail op meerdere computers wil ontvangen, moet je in je outlook instellen dat je de mail 1(of meerdere)dagen op de server wil laten staan(normaal gezien verwijder je de mail gelijk van de server als je hem hebt opgehaald)…
Staat ergens bij de e-mail instellingen… Je moet dan wel op tijd je server legen, anders loopt deze vol en kun je dus geen mail meer ontvangen…(gmail laat standaard een kopie op de server staan, maar dat kan daar ook, die box is zo groot)
Je kan instellen dat hij het automatisch na 10 dagen (bijvoorbeeld) verwijderd dan loopt het nooit vol. Moet je alleen wel minimaal 1x per 10 dagen op elk systeem je mail ophalen.
De instellingen voor beide pc’s zijn dan 100% gelijk.
@ruud wrote:
Je kan instellen dat hij het automatisch na 10 dagen (bijvoorbeeld) verwijderd dan loopt het nooit vol. Moet je alleen wel minimaal 1x per 10 dagen op elk systeem je mail ophalen.
De instellingen voor beide pc’s zijn dan 100% gelijk.
Oh?
Ok, dan moet ik dat maar is bekijken :oops: , dan heb ik het verkeerd staan!
Wij hebben hier 2 pc’s en 1 laptop op het (Draadloze) netwerk van Ziggo. De Desktops boven zijn beide ingeprikt in de router.
1 pc is de "hoofd"pc. Via daar kunnen we de router instellen.
(heb je een standaard ip adres voor, om in het menu te komen, maar die weet ik niet uit mijn hoofd)
Andere desktop zit gewoon ingeplugged. Inderdaad…kabel er in en gaan.
Laptop zit draadloos. We hoefden hier alleen het huiste wachtwoord (van 38-diverse tekens ofzo ) instellen en internetten maar :thumbup: