Vraagje,help!!!!

Hallo ik vraag dit voor een goede vriendin van mij.

Ze heeft begin jan.een curretage moeten ondergaan omdat het vruchtje niet meer leefde.

Ze is hierna nogsteeds niet ongsteld geworden.

Nu heeft ze een zw test gedaan en die geeft pos.aan…

Kan ze ondanks het uitblijven van de menstruatie,toch zwanger zijn?

Of heeft ze nog steeds teveel zw hormonen in dr lichaam??

Ja hoor, dat kan heel goed zelfs.

Omdat een curretage eigenlijk hetzelfde doet als je menstruatie, namelijk het schoonmaken van de baarmoeder. Zodra het HCG-hormoon uit het lichaam is, komt er een eisprong. Dus dan kan ze zeker heel goed zwanger zijn.

Maar het HCG-hormoon kan ook nog steeds in het lichaam aanwezig zijn. Het is nu 2 maanden geleden toch? Ik zou als ik haar was de vk opbellen en vragen om een echo, dan heeft ze duidelijkheid, of naar de ha om op HCG-gehalte te laten prikken, dan zien ze hoe hoog het HCG gehalte is. Is dat hoog, dan heeft ze kans dat ze zwanger is. Is het laag, dan kan het zijn dat het HCG nog niet uit haar lichaam is.

OKe,maar ze heeft tot nu toe nog geen menstruatie gehad,maakt dat dan niks uit??

In ieder geval bedankt voor je antwoord!

Als ze nu positief heeft getest is het heel goed mogelijk dat ze zwanger is, het duurt wel ff voor HCG uit je lichaam is maar ze is nu inmiddels 8 weken verder. Als ik haar was zou ik een afspraak maken bij de gyn en vragen of ze bloed willen prikken of een echo willen doen.

Succes!

Nee, dat maakt niets uit of ze wel of niet ongesteld is geworden. Je kan eigenlijk de curretage zien als een mensturatie. Maar net zoals Marieke al zei en ik ook, als ik haar was zou ik even de vk bellen.

en ze kunnen dan 2x een bloedtest doen met een week ertussen en als de HCG waarde is gestegen, dan komt dat van een nieuwe zwangerschap…

Nienke

Het kan 2 kanten op gaan.

Bij mij duurde het ruim 2 maanden voor het HCG uit mn lichaam was.

Denk dat ze de vk moet bellen en misschien een bloedtest?

maandag moet ze voor nacontrole bij de gyn,dus dan vraagt ze meteen voor een inwendige echo/bloedtest.

bedankt voor jullie antwoorden!