Sinds dinsdag zit er op mijn fiets (2008 gekocht) Koga Myjata een stoeltje voorop. Helemaal trots natuurlijk wou ik een stukje fietsen Maar ik kom er met veel moeite op en voel absoluut niet veilig helemaal niet als Ivan in het stoeltje zit. Durf niet af te stappen en niet op te stappen.
Iemand tips? of toch maar mijn dure fiets inruilen voor een mama fiets
er zijn mama-sturen te koop!!
Mijn buuf heeft er 1 en die zweert erbij!!
Even googlen op mama-stuur
Kost 59,95!!
dat geeft je meer ruimte bij de in stap en afstap ?
inderdaad!!
Op google staat een wegsite en die heeft een plaatje.
En dat wijst weer voor zich!! :thumbup:
misschien hebben ze hem bij Belga wel liggen!
heb hetzelfde… je hebt zo’n gevoel of je fiets voor topzwaar is…
hier (wel om andere redenen) op zoek naar een mamafiets…
nou ik ben gewoon hardstikke bang om te vallen, op zicht fiets het wel prima,
Pooh bedankt voor de tip, ga vrijdag langs mijn fietsenmaker of het uberhaupt mogelijk is bij mijn fiets.
Anders wordt het toch inruilen of 2e hands 1 aanschaffen
met een mamastuur los je niet op dat je meer ruimte hebt met op en afstappen hoor!!
Dan kom je toch echt uit op een mamafiets. Ik heb er ook een, bevalt erg goed. Heb de Sparta amazone limited editon 2008.
De afstand tussen de stuurpen en het zadel is dan langer.De opstap is ook lager.
succes Claudia
wat doet een moeder stuur dan ?
want als ik de plaatjes bekijk heb je wel meer ruimte :think:
Ik voel me alleen veilig als het zadel laag genoeg staat zodat ik er met mijn voeten bij kan…
Ik kan ondanks de mama fiets nog moeizaam tussen het stoeltje en het zadel…
Hier een mama-fiets en ik kom heel makkelijk op het zadel.
Een mama-stuur maat het de opstap wel ruimer hoor.
Karin, is het niet een kwestie van vertrouwen krijgen :think: ??
Ik lees zo tussen de regels door dat je eigenlijk prima zit, maar dat je angst hebt (en ik weet dat je met angsten kampt :hug: )
Is het geen idee om een keer te oefenen op een leeg parkeerterrein of industriegebied ofzo??? Zodat je meer vertrouwen in jezelf krijgt…
Ik roep ook maar wat hoor :-* , het is het eerste wat in mij op kwam :-*
ik heb ook dat merk en ook een stoeltje voorop, ik ben echt de slankste niet, ook niet erg stevig hoor, maar hier past het allemaal prima, op en afstappen geen probleem, ik heb wel een grote framemaat, ben zelf erg lang namelijk… :thumbup:
ik zal vandaag eens foto’s maken van de fiets met het zitje erop, misschien moet mijn zadel nog wat lager :think: :think:
Fietsen met kindjes is de eerste keren ook een kwestie van oefenen.
De eerste tijd heel voorzichtig en op den duur begin je het te kunnen en erop te vertrouwen.
Ik heb ook ‘opnieuw’ moeten leren fietsen toen ik een kinderzitje op mijn fiets had en dan heb ik het nog wel over een zitje achter notabene!
Mijn zoontje was toen ook al een peuter en ik kocht een oma-fiets en heb daar gelijk het zitje bijgekocht en erop laten zetten.
Ik ben ook een aantal keren gevallen :oops: Niet eens fietsend, maar juist met het op en afstappen. Achterkant voelde topzwaar en voor ik het wist kwam mijn voorwiel omhoog. Heb me heel ongelukkig gevoeld als mijn fiets omging met kind er nog in. Gelukkig nooit wat van opgelopen, hooguit wat schrik.
Inmiddels is hij al 5,5 jaar, zit nog steeds achterop en ik heb nooit geen ongelukjes meer. Heb het nu ‘geleerd’.
Misschien een idee om het eens te oefenen met iets anders zwaars in het kinderstoeltje, zodat je aan het idee went en voelt hoe je fiets reageerd???
ahhhh wat een leuke foto’s.
Moet wel een beetje lachen om dat helmpje het lijkt zo groot op zijn hoofdje.
Maar veilig is het wel :thumbup:
@romata wrote:
ahhhh wat een leuke foto’s.
Moet wel een beetje lachen om dat helmpje het lijkt zo groot op zijn hoofdje.
Maar veilig is het wel :thumbup:
het helmpje is idd nog een beetje te groot :mrgreen: maar ik vind de veiligheid wel belangrijker
moet wel ff zeggen dat ik nog geoefend heb en het gaat steeds beter, ik is blij :dance: :dance: :dance:
Wat een :inlove: :inlove: foto’s!
Ik heb hetzelfde probleem gehad, en bij mij was het idd een kwestie van wennen.
Ik had een hele oude fiets, en heb nu wel een moederfiets, maar vooral omdat mijn oude niet meer vertrouwd was met een zitje achterop!
Fijn dat het nu beter gaat, hij zit daar zo stoer!