vraagje clusteren

dames ik heb jullie hulp weer nodig.



Ik weet dan kindjes rond de 2 weken gaan clusteren 's avonds. Maud doet hier ook lekker aan mee en ik leg ze dus gewoon aan. Maar net heeft ze dus gedronken en komt er weer een golf melk uit. Wat moet ik nu doen als ze weer wil, ik neem aan dat ze vol zit als ze spuugt, dus ik wil ze niet steeds de (.) aan blijven bieden.



Wanneer mag je ze echt op vraag gaan voeden. Ik heb namelijk het advies gekregen om er niet meer dan 3 uur tussen te laten zitten overdag. Dus ik maak ze soms wel eens wakker maar dan drinkt ze natuurlijk niet optimaal. De meeste keren komt ze wel om de 3 uur meestal wel eerder.

ALs anne spuugt en ze wil weer eten leg ik haar meestal gewoon weer aan meestal spuugt zij als er een boer dwars zit,En ik voed anne van het begin af aan al op verzoek,zo zit er 30 min tussen een voeding en zo zit er 5 uur tussen dat is al die tijd,Maar ik weet natuuurlijk het gewicht van jou meisje niet en of ze veel is afgevallen

Hai,



Onze kraamhulp gaf aan dat het beter is om in de eerste periode niet meer dan 3 uur tussen voedingen te houden ivm het dalen van de bloedsuiker spiegel. Dan wordt je nog erg jonge baby erg slap. Tevens is het beter voor het op gang komen van de bv om regelmatig de borst te geven.

Als de bv goed op gang is an je baby goed op gewicht dan is het minder erg om langer dan 3 uur tussen de voedingen te hebben (als je kleine dat zelf aangeeft). Bij twijfel zou ik gewoon even de lactatiekundige bellen (… als die er is… onze verloskundige praktijk heeft eigen lactatiekundige die ik altijd kan bellen als ik vragen heb maar dat heeft natuurlijk niet iedereen bedenk ik me nu)

Clusteren??? :oops:

@Esther83 wrote:

Clusteren??? :oops:
Zelfde vraag hier, wat is dat?



Ik zie wel dat we verschillend advies krijgen. Advies die ik gekregen heb is om de 3 tot 4 uur voeden of op verzoek. Er niet meer dan 4 uur tussen laten zitten en 's nachts mag Tejo maximaal 6 uur ertussen hebben.



Daarnaast heb ik ook het advies gekregen, wanneer Tejo steeds weer wilt drinken er minimaal 2 uur tussen te laten zitten.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Clusteren = een kindje dat (meestal tegen de avond) blijkbaar alleen maar aan de borst wil. Voeden om de 3 uur kan dan erg frustrerend zijn, omdat je kleine veel vaker wil drinken. Lekker vaak aanleggen mag, lekker veel drinken ook, zo tankt je kindje zich vol voor de nacht. Bovendien worden je borsten extra goed geleegd, waardoor ook de extra vette melk wordt gedronken.



:mrgreen:

Ok dan! Maar dat komt echt rond de 2 weken voor of kan dat ook eerder? Misschien was dat het gister wel (zie topic regeldag) :think:

Mea deed dit de eerste maanden ook, zo kwam ze s avonds om de twee uur voor melk…