Vraagje Bugaboo Cameleon

Ik wil graag weten of je de reiswieg van de Bugaboo ook zonder onderstel ergens kan neerzetten.

De eerste dagen wil ik mijn baby bij mij op de kamer hebben als we gaan slapen. Het gaat ws om maar een nacht of vier. Met onze eerste hebben we dat ook gedaan en de vijfde nacht sliep ze lekker op haar eigen kamer in het ledikant (toen had ik er voldoende vertrouwen in dat het goed ging :wink:). Maar toen hadden we een andere kinderwagen, nl de Quinny Speedy XS en die heeft een harde reiswieg die we gewoon op de dekenkist aan het voeteneinde van ons bed neer konden zetten.

Nu hebben we dus de Bugaboo Cameleon. Die staat tijdelijk bij mijn ouders opgeslagen, dus kan ik niet kijken hoe stabiel die reiswieg is. Ik heb nu ineens het idee dat je die reiswieg dus niet zelfstandig kunt neerzetten :?. En om nou iedere dag met de hele wagen naar boven en beneden te sjouwen, dat zie ik toch ook weer niet zitten…

Iemand ervaringen?

Ik ben nu op mp al aan het kijken voor een voordelige rotan reiswieg ofzo voor alleen de eerste dagen en eventueel voor als we op visite gaan.

Ik heb dan wel geen Cameleon maar wel een Gecko en wij hebben de reiswieg ook weleens bij ons op de kamer gezet hoor. Dus kan best :wink:

Wijnanda wij hebben ook de Cameleon.

Geweldige wagen :thumbup: :thumbup: .

Maar om de reiswieg te bevestigen aan het onderstel steken er onder de reiswieg uitsteeksels uit. Je kan de reiswieg dus niet platleggen.

Ik weet niet zo goed hoe ik het nu precies moet uitleggen :think: :think: :think: . Volgens mij klinkt het heel vaag :roll: .

Maar de reiswieg staat dus niet stabiel op de grond.

Verder is het echt een superwagen hoor.

Wij hebben hem gekregen van de opa en oma van hubbie toen ik zwanger was van Rav. En nou met Nure ben ik er nog steeds dagelijks blij mee :smiley: .

@Riz wrote:

Maar om de reiswieg te bevestigen aan het onderstel steken er onder de reiswieg uitsteeksels uit. Je kan de reiswieg dus niet platleggen.

Ik weet niet zo goed hoe ik het nu precies moet uitleggen :think: :think: :think: . Volgens mij klinkt het heel vaag :roll: .

Nou, ik snap wel wat je bedoelt en daar was ik dus al bang voor...

We hebben nu een reiswieg geleent die mijn sm had staan, maar die vind ik persoonlijk wel heel erg smal...Denk dat ik toch zo'n rieten reiswieg van MP aanschaf voor die eerste tijd. En anders toch oo het onderstel van beneden naar boven en weer terug slepen :?.
Stom dat ik het me niet eerder heb bedacht, anders hadden we de Quinny nog even gehouden voor die reiswieg. Maar die staan ook erg veel op MP had ik al gezien.

Tja…Het is wel een heel gesleep natuurlijk met zo’n onderstel.

Hij is wel erg licht. Dat is een van de redenen dat wij zo blij zijn met de wagen. Het gemak van het inklappen en in de auto zetten enzo :thumbup: .

Wij hebben dan wel niet de bugaboo, maar wel een wagen waarop ook die uitsteeksels op de bak zitten. De eerste dagen ging ik nog niet wandelen en had ik dus de hele wagen boven staan.

Hopelijk heb je nog iets aan mijn reactie…

Wij hebben ook een Bugaboo en ons kleine meisje slaapt al vanaf de geboorte 's nachts bij ons op de kamer. In de Bugaboo.

Er zitten wel van die adapters aan die uitsteken, maar aan de voor-en achterkant zit een soort stangetje waardoor de wagen gewoon kan staan.

Wij hebben 'm op een grote hocker staan. Je moet er niet op gaan leunen (zo stabiel is het nu ook weer niet) maar je kunt je baby er met een gerust hart in laten slapen, gebeurt echt niets mee!

Wel vinden wij het lastig… Iedere keer als we hebben gewandeld die bak weer naar boven/beneden slepen. Is een heel gehannes. We denken er nu (na 9 weken) nog steeds over om een wiegje te kopen…

ik twijfel een beetje, want ik heb het niet geprobeerd bij de wieg, maar die steunen kan je KANTELEN , en platmaken, naar voren of naar achteren, in ieder geval kan het bij het zitgedeelte, want we gebruikten het zitgedeelte wel eens als we op bezoek waren, dat kan je op de grond zetten. onderstel lieten we dan in de auto liggen, het is net een soort wipstoeltje als je er een winterzak inlegt.

Het kan wel hoor. Wij gebruiken de bak ook altijd als wieg, als Nina ergens anders moet slapen. Er zitten idd uitsteeksels van de adapters aan. Maar die kun je weg klappen, en dan staat de bak stevig genoeg om er een baby in te laten slapen.

Ik moet ff diep nadenken, maar volgens mij hebben we Tejo ook wel eens in het wieggedeelte gehad zonder de wagen eronder. Al weet ik dat dus niet meer 100% zeker. Meestal hadden we toch wel het onderstel eronder. Of boven in zijn eigen wiegje :wink:

De wieg klapt in elk geval niet in elkaar, ofzo. Het zijn hooguit de adapters waarmee hij aan de wagen zit. Bij het zitje kun je deze in elk geval makkelijk wegklappen.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

hier heeft matteo langere tijd in de wagenbak geslapen van de cameleon! die kan gewoon zo op de grond staan en dan staat hij prima!

hier ook geen punt met los neerzetten.

Er zitten toch baleinen in? en onderaan de bodemplaat zitten 4 steuntjes…

Ik heb er echt nog nooit gezien dat ie instort ofzo :think: De adapters klap ik idd een beetje weg, staat ie prima :thumbup:

ik vond m absoluut niet lekker veilig staan…

Heb van zolder de maxi dreami gepakt (zelfde als quinny), die stond veel veiliger naar mijn idee.

Hij zal vast niet omvallen, maar stevig is het woord niet :wink:

@lydia wrote:

ik vond m absoluut niet lekker veilig staan…

Heb van zolder de maxi dreami gepakt (zelfde als quinny), die stond veel veiliger naar mijn idee.

Hij zal vast niet omvallen, maar stevig is het woord niet :wink:

Ja, dat idee had ik dus ook. En inderdaad hij klapt niet in elkaar. Bij het zitgedeelte kan je de adapters inklappen dat klopt. Maar dan nog vind ik hem niet stevig zonder onderstel.